افروز، غ. (1386). مقدمهای بر روانشناسی و تربیت کودکان و نوجوانان (چاپ 11). تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
تمناییفر، م. ر.، و گندمی، ز. (1390). رابطه انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. فصلنامه راهبردی آموزشی، 14(1)، 19-15.
خرازی، س.ع.، اژهای، ج.، قاضیطباطبـایی، س.م.، و کارشـکی، ح. (1387). بررسی رابطه اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی: آزمون یک الگـوی علـی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 38(3)، 93-73.
زرنگ، ر. (1391). رابطه سبکهای یادگیری و درگیری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
سیف، ا. (1394). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: انتشارات دوران.
سیف، س. (1391). پیش بینی ابعاد خلاقیت بر اساس جهت گیری هدف در درس ریاضی در میان دانشآموزان دبیرستان های پرورش استعداد های درخشان نمونه دولتی و عادی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 2 (7)، 97-71.
شاکرمی، م.، مسعود صادقی، م.، و قدم پور، ع. (1396). تدوین مدل درگیری تحصیلی بر اساس عوامل جو روانی - اجتماعی کلاس درس و جو عاطفی خانواده با نقش میانجی تابآوری تحصیلی. مجله روشها و مدلهای روانشناختی، 8(29)، 159-182.
طهماسیان، ک.، و اناری، آ. (1388). بررسی رابطه بین ابعاد خود اثرمندی و افسردگی در نوجوانان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 3(1)، 94-84.
عابدینی، ی. (1385). الگوی ساختاری رابطه ای اهداف رویکردی عملکردی، درگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی. پایاننامه دکتری روانشناسی، دانشگاه تهران، تهران.
قلتاش، ع.، اوجینژاد، ا. ر.، و برزگر، م. (1389). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 1(4)، 135-119.
کارشکی، ح. (1387). نقش اهداف پیشرفت در مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی. تازههای علوم شناختی، 10(3)، 21-13.
کریمی، ص. (1394). رابطه بین جو مدرسه با مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان یزد. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، مرودشت.
گلستانینیا، ن.، شهنی ییلاق، م.، و مکتبی، غ. ح. (1395). بررسی رابطه علّی خودکارآمدی تحصیلی و مشوقهای انگیزش منفی با عملکرد تحصیلی میانجیگری ادراک کنترل، ارزش تکلیف، امید وناامیدی در دانشآموزان دختر دوم دبیرستان. مجله روانشناسی مدرسه، 3(1)، 100-83.
لواسانی، غ.، اژهای، ج.، و افشاری، م. (1388). رابطه خودکار آمدی تحصیلی ودرگیری تحصیلی با پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی،13(3)، 305- 290.
وفا، ش.، ابراهیمی قوام، ص.، و اسد زاده، ح. (1393). رابطه بین باورهای خودکارآمدی معلم و ادراک دانشآموز از جّو کلاس با راهبردهای خود تنظیمی یادگیری دانشآموزان و مقایسه آن در دانشآموزان دختر پایه اول متوسطه مدارس تیزهوشان و عادی شهر تهران. فصلنامه روانشناسی افراد استثنائی، سال سوم، شماره 14، 23-1.
Abu-Jaber, A. (2011). Educational programs for gifted students. Teacher Mission Journal, 49(4), 23-27.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
Bouffard, T., Bouchard, M., Goulet, G., Denonconcourt, I., & Couture, N. (2005). Influence of achievement goals and self- efficacy on student's self- regulation and performance International Journal of Psychology, 40(6), 373-384.
Chamberlain, M. T., & Chamberlain, S. A. (2010). Enhancing preserve teacher development: Field experiences with gifted students. Journal for the Education of the Gifted, 33(3), 381-416.
Ciarrochi, J., Forgas. J. P., & Mayer, J. D. (2007). Emotional Intelligence inevery day life. New York: psychology press.
Collie, R. J., Shapka, J. D., & Perry, N. E. (2011). Predicting teacher commitment: The impact of school climate and social-emotional learning. Psychology in the Schools, 48(10), 1034-1048.
Dinger, F. C., Dickhauser, O., Spinath, B. & Steinmayr, R. (2013). Antecedent and consequences of student's achievement goals: A mediation analysis. Learning and Individual Differences, 28, 90-101.
Dogan, U. (2015). Student engagement, Academic self-efficacy, and academic motivation as predictors of academic performance. Anthropologist, 20(3), 553-561.
Dupeyrat, C., & Martin, C. (2005). Implicit theories of intelligence, goal orientation, cognitive engagement and achievement: A test of dwecks' model with returning to school adults. Contemporary Education Psychology, 30(1), 43-59.
Dweck, C. S., & Leggett, E. (2000). A social cognitive approach to motivation and personality. Psychological Review, 95(2), 256-273.
Elliot, A. J., Murayama, K., & Pekrun, R. (2011). A 3 × 2 achievement goal model. Journal of Educational Psychology, 103(3), 632-648.
Green, J., Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2007). Motivation and engagement in English, mathematics and science high school subjects: Towards an understanding of multidimensional domain specificity. Learning and Individual Differences, 17(3), 269-279.
Haertel, G, Walberg, H. J., & Haertel, E. H. (2008). Socio-Psychological environments and learning: A quantities synthesis. British Educational Research, 7, 27-36.
Horst, S. J., Finney, S. J., & Barron, K. E. (2007). Moving beyond academic achievement goal measures: A study of social achievement goals. Contemporary Educational Psychology, 32, 667-698.
Huebner, E. S., Ash, C., & Laughlin J. E. (2001). Life experiences, locus of control, and School satisfaction in adolescence. Social Indicators Research, 55(2), 167-183.
Hulleman, Ch. S. Bodmann, Sh. M., & Harackewicz, J. M. (2010). A meta analytic review of achievement goal measures: different labels for the constructs or different constructs with similr labes? Psychological Bulletin, 136(3), 422-449.
Lam, S. F. Jimerson, S., Shin, H., Cefai, C., Veiga, F. H., Hatzichristou, C., Polychroni, F., Kikas, E., Wong, B.P., Stanculescu, E., Basnett, J., Duck, R., Farrell P., Liu, Y., Negovan V., Nelson, B., Yang, H., Zollneritsch, J. (2016). Cultural Universality and specificity of student engagement in school: The results of international study from 12 countries. British Journal of Educational Psychology. British Journal of Educational Psychology, 86(1), 137-153.
Linnenbrink, E. A. (2005). The dalliance of performance approach goals: The use of multiple goal contexts to promote students’ motivation and learning. Journal of Educational Psychology, 97(2), 197-213.
Mazlan, I., Abdul Rahim, M. R., & Sharina, S. A. (2019). The impact of self-efficacy (online measure) on students ’grade point scores. International Journal of Asian Social Science,9(3), 271-275.
Midgley, C., Kaplan, A., Middleton, M., Maehr, M. L., Urdan, T., Anderman, L. H., Anderman, E., & Roeser, R. (1998). The development and validation of scales assessing students’ achievement goal orientations Contemporary. Educational Psychology, 23, 113-131.
Moreiva, P. A. S., Dias, A., Matias, C., Castro, J., Gaspar, T., & Oliveira, J. (2018). School effects on student's engagement with school: Academic Performance the effect of school support for leaning on student's engagement. Journal leaning and Individual Differences, 67, 67-77.
Muris, P. (2001). A brief questionnaire for measuring self-efficacy in youths. Journal of Psychology and Behavioral Assessment, 23(3), 145- 149.
Omemu, F. (2018). School climate and student academic achievement in edo state public secondary schools. International Journal of Scientific Research in Education, 11(2), 175-186.
Pajares, F., & Miller, M. D. (1994). The role of self-efficacy and self-concept beliefs in mathematical problem-solving: a path analysis. Journal of Educational Psychology, 86(2), 193-203.
Pham, L. B., & Taylor, S. E. (1999). From thought to action: effects of process- versus outcome-based mental simulations on performance. Society for Personality and Social Psychology, 25(2), 250-260.
Pintrich, P. R. (1999). The role of motivation in promoting and sustaining self-regulated learning. International Journal of Educational Research, 31, 459-70.
Pintrich, P. R., & de Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
Pintrich, P. R., & Schrauben, B. (1992). Students' motivational beliefs and their cognitive engagement in classroom academic tasks. In D. Schunk, & J. Meece (Eds), Student perceptions in the classroom (pp. 146-83.). New Jersey: Lawrence Erlbaum.
Ray Sheldon, K. M & kasser, T.(1998).Pursuing personal goals; skills enable progress, but not all progress is beneficial. Personality and social psychology bulletin, 24, 1319-1331.
Samari, A., Araban, S., Javdan, M., Rais, R. H. & Sheiknifini, A. A. (2012). Comparing hope and academic self-efficacy beliefs in high and low achievement students: Acasual Comparative study. Journal of Basic and Applied Scictific Research, 2(8), 7998-8001.
Scheltinga, P. A. M., Timmermans, A. C., & Van Der Werf, G. P. C. (2017). Dominant achievement goals and academic outcomes across tracks in high school. Journal of Experimental Educational Psychology, 37(5), 582-598.
Skinner, E. A., & Pitzer, J. R. (2012). Developmental of student engagement: Coping and every resilience. In S. L. Christenson, A. L. Resechly, & C. Wylie (Eds), Handbook of research in student engagement. New York: Springer
Stajkovic, A., Bandura, A., Locke, E., Lee, D., & Sergent, K. (2018). Test of three conceptual models of influence of the big five personality traits and self-efficacy on academic performance: A meta-analytic path-analysis. Personality and Individual Differences, 120, 238-245.
Trickett, E. J., & Moos, R. H. (1973). Social environment of junior high and high school classrooms. Journal of Educational Psychology, 65(1), 93-102.
Tuominen-Soini, H., Salmela-Aro, K., & Niemivirta, M. (2012). Achievment goal orientations and academic well- being across the transition to upper secondary education. Learning and Individual Differences, 22(3), 290-305.
Vanmeerbeek, M., Van Onckelen, S., Bouuaert, C., & Burette, P. (2006). Gifted children and the family physician. La Presse Medicale, 35(1-2), 86-90.