آریاپوران، س. (۱۳۹۰). اثربخشی آموزشهای ذهنآگاهی و تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناختی و تابآوری جانبازان شیمیایی. رسالهی دکتری رشته روانشناسی عمومی. دانشگاه محقق اردبیلی.
بخشیپور، ع؛ دژکام، م. (۱۳۸۴). تحلیل عاملی تأییدی مقیاس عاطفهی مثبت و منفی. مجله روانشناسی، 4، 351-365.
بیانی، ع؛ محمدکوچکی، ع؛ گودرزی، ح. (1386). اعتبار و روایی مقیاس رضایت از زندگی(SWLS). روانشناسی تحولی، 11، 259- 265.
رشیدی، ع؛ کاظمی، م؛ کیخاونی، س. (1397). بررسی وضعیت سلامت عمومی با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی (G.H.Q-28) گلدبرگ در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1394. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 26 (3)،26-16.
سید اسماعیلی قمی، ن؛ کاظمی، ف؛ پزشک، ش. (1394). تأثیر آموزش برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی برمیزان فشار روانی مادران کودکان کمتوان ذهنی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنائی، 5 (17)،131-148.
شیخالاسلامی، ع؛ سید اسماعیلی قمی، ن. (1398). اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهنآگاهی بر پریشانی روانشناختی مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری خاص. فصلنامه روانشناسی افراد استثنائی،9 (34)،183-196.
عزیزی، ر؛ یوسفی افراشته، م؛ مروتی، ذ؛ الهی، ط. ( 1397). اثر آموزش ذهنآگاهی بر عواطف مثبت و منفی و پیچیدگی عاطفی بررسی تغییرات در طول زمان. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 9 (1)، 58-39.
نریمانی، م؛ آریاپوران، س؛ ابولقاسمی، ع؛ احدی، ب. (1391). اثربخشی آموزشهای ذهنآگاهی و تنظیم هیجان بر عاطفه و خلق جانبازان شیمیایی. دوماهنامه علمی – پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک، 2 (61)،106-118.
Benn, R., Akiva, T., Arel, S., & Roeser, R. (2012). Mindfulness Training Effects for Parents and Educators of Children with Special Needs. Developmental Psychology, 48(5), 1476-1487.
Blackledge, J. T., & Hayes, S. C. (2006). Using acceptance and commitment training in the support of parents of children diagnosed with autism. Child & Family Behavior Therapy, 28(1), 1-18.
Canbulat, N., Demirgoz Bal, M., & coplu, M. (2014). Emotional reactions of mothers who have babies who are diagnosed with Down syndrome. International Journal of Nursing Knowledge, 25(3), 147-153.
Chadwick, O., Momcilovic, N., Rossiter, R., Stumbles, E., &Taylor, E. (2001). A Randomized Trial of Brief Individual versus Group Parent Training for Behaviour Problems in Children with Severe Learning Disabilities.Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 29, 151–167.
Crane, R. (2009). Mindfulness-based Cognitive Therapy: Distinctive Features. London: Routledge.
Diener, E. D., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of personality assessment, 49(1), 71-75.
Du, J., An, Y., Ding, X., Zhang, Q., &Xu, W. (2019). State mindfulness and positive emotions in daily life: An upward spiral process. Personality and Individual Differences, 141, 57-61.
Dykens, E. M., Fisher, M. H., Taylor, J. L., Lambert, W., & Miodrag, N. (2014). Reducing Distress in Mothers of Children with Autism and Other Disabilities: A Randomized Trial. Pediatrics, 134, 454–463.
Ferraioli, S. J., & Harris, S. L. (2013). Comparative Effects of Mindfulness and Skills-based Parent Training Programs for Parents of Children with Autism: Feasibility and Preliminary Outcome Data. Mindfulness, 4 (2), 89–101.
Goldberg, D. P., & Hillier, V. F. (1979). A scaled version of the General Health Questionnaire. Psychological medicine, 9 (1), 139-145.
Greeson, J. M., & Chin, G. R. (2019). Mindfulness and physical disease: a concise review. Current Opinion in Psychology, 28, 204-210.
Hagiwara, A. F. (1992). Identifying and comparing daily stress experiences, physical and psychological health, and coping strategies among Asian and American graduate students (Doctoral dissertation, The Ohio State University).
Hedov, G., Anneren, G., & Wikblad, K. (2000). Self-perceived health in Swedish parents of children with Down’s syndrome. Quality of Life Research, 9, 415-22.
Jones, L., Hastings, R. P., Totsika, V., Keane, L., & Rhule, N. (2014). Child behavior problems and parental well-being in families of children with autism: The mediating role of mindfulness and acceptance. American journal on intellectual and developmental disabilities, 119(2), 171-185.
Jonesa, L., Goldb, E., Totsika, V., Hastingsc, R. P., Jonesb, M., Griffithsb, A., Silvertonb, S. (2017). A mindfulness parent well-being course: evaluation of outcomes for parents of children with autism and related disabilities recruited through special schools. European Journal of Special needS Education.
Kabat- Zinn, J. (2004). Full catastrophe living: The program of the Stress Reduction clinic at the university of Massachuset medical center. Newy York: Dell publishing.
Lin Pan, W., LingGau, M., Ying Lee, T., JenJou, H., Yu Liu, C., &Kuen Wen, T., (2018). Mindfulness-based programme on the psychological health of pregnant women. Women and Birth, In press.
N. N., Lancioni, G. E., Winton, A. S., Singh, J., Curtis, W. J., Wahler, R. G., & McAleavey, K. M. (2007). Mindful parenting decreases aggression and increases social behavior in children with developmental disabilities. Behavior Modification, 31(6), 749-771.
Nilsen, P. (2015). Making sense of implementation theories, models and frameworks. Implementation science, 10 (1), 53-66.
Pourmohamadreza-Tajrishi, M., Azadfallah, P., Garakani, S. H., & Bakhshi, E. (2015). The effect of problem-focused coping strategy training on psychological symptoms of mothers of children with down syndrome. Iranian journal of public health, 44(2), 254.
Raj, A., & Kumar, P. (2019). Efficacy of Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR): A Brief Overview. Journal of Disability Management and Rehabilitation, 4(1), 73-81.
Senses Dinc, G., Cop, E., Tos, T., Sari, E., & Senel, S. (2019). Mothers of 0–3‐year‐old children with Down syndrome: Effects on quality of life. Pediatrics International, 61(9), 865-871.
Van Gameren-Oosterom, H. B., Fekkes, M., Buitendijk, S. E., Mohangoo, A. D., Bruil, J., & Van Wouwe, J. P. (2011). Development, Problem Behavior, and Quality of Life in a Population Based Sample of Eight-Year-Old Children with Down Syndrome. PLoS ONE, 6(7), 21879-21879.
Watson, D., Clark, L. A., & Tellegen, A. (1988). Development and validation of brief measures of positive and negative affect: the PANAS scales. Journal of personality and social psychology, 54(6), 1063-1070.