اورکی، م. (1387). مقایسهی رضایت شغلی و سلامت روانی آموزگاران مدارس استثنایی و مدارس عادی مقطع ابتدایی. روانشناسی تربیتی، 4(11): 43- 23.
برزگر بفرویی، ک. (1394). رابطه باورهای معرفتشناختی و خودکارآمدی تدریس در معلمان دانشآموزان با نیازهای ویژه. روانشناسی افراد استثنایی، 5(20): 71- 55.
رهبرکرباسدهی، ف؛ و خانزاده، ح. (1395). مقایسه تنیدگی شغلی و رضایت شغلی در معلمان دانشآموزان با کمتوانی ذهنی و معلمان دانشآموزان عادی. تعلیم و تربیت استثنایی، 16(4): 31- 25.
ساداتی، س؛ و ملتفت، ق. (1387). اختلال درخودماندگی: راهنمای عملی برای والدین و مربیان. تعلیم و تربیت استثنایی، 84 و 85، 58- 52.
غباریبناب، ب.، خزائی، م.، علیزاده، ح؛ و طوفی، ز. (1383). بررسی عوامل پیشبینیکننده فرسودگی شغلی در معلمان کودکان عقبمانده و عادی. تازههای رواندرمانی، 9(33 و 34): 147- 124.
لطفینیا، ح؛ و محسنینیا، ح. (1389). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی با فرسودگی شغلی معلمان ابتدایی تبریز. علوم تربیتی، 3(11): 106- 93.
مروری، م. (1389). بررسی رابطه رضایت شغلی و متغیرهای جمعیتشناختی و مقایسه آن در معلمان دانشآموزان کمتوانذهنی و ناشنوا استان مازندران. تعلیم و تربیت استثنایی، 105، 20- 11.
مطلبی، ک؛ و کیانی، ق. (1396). رابطه فرسودگی شغلی با سلامت روان معلمان مدارس استثنایی. مدیریت ارتقای سلامت، 6(3): 60- 52.
مهرابیزاده هنرمند، م.، آتشافروز، ع؛ و رضایی، ش. (1392). مقایسه سلامت عمومی، استرس شغلی و فرسودگی شغلی معلمان مدارس استثنایی و عادی. روانشناسی بالینی و شخصیت، 2(9): 64- 53.
والاس، ج؛ و مکلافین، ج. (2000). ناتوانیهای یادگیری. ترجمه محمدتقی منشیطوسی. (1388). مشهد: آستان قدس رضوی.
Ali, M., & Johns, A. (2018). Compassion fatigue and self-care for academic advisors. https://nacada.ksu.edu/Resources/Academic-Advising-Today/View-Articles/Compassion-Fatigue-and-Self-Care-for-Academic-Advisors.aspx
Andrews, A., & Brown, J. L. (2015). Discrepancies in the ideal perceptions and the current experiences of special education teachers. Education and Training Studies, 3(6): 126-131.
Bozgeyikli, H. (2018). Psychological needs as the working-life quality predictor of special education teachers. Universal Journal of Educational Research, 6(2): 289-295.
Brunsting, N. C., Sreckovic, M. A., & Lane, K. L. (2014). Special education teacher burnout: A synthesis of research from 1979 to 2013. Education and Treatment of Children, 681-711.
Brunzell, T., Stokes, H., & Waters, L. (2018). Why do you work with struggling students? Teacher perceptions of meaningful work in trauma-impacted classrooms. Australian Journal of Teacher Education, 43(2): 116-142.
Chang, M. L. (2009). An appraisal perspective of teacher burnout: Examining the emotional work of teachers. Educational Psychology Review, 21(3): 193-218.
Curran, A. (2017). Burnout: Special education teachers experiences with career demands (Doctoral Dissertation, Northeastern University).
Davis, K. C., & Palladino, J. M. (2011). Compassion fatigue among secondary special education teachers: A case study about job stress and burnout. Online Submission.
Dworznik, G. (2018). Personal and organizational predictors of compassion fatigue symptoms in local television journalists. Journalism Practice, 12(5): 640-656.
Galaterou, J., & Antoniou, A. S. (2017). Teachers' attitudes towards nnclusive education: The role of job stressors and demographic parameters. Special Education, 32(4): 643-658.
Gray, L., & Taie, S. (2015). Public school teacher attrition and mobility in the first five years: Results from the first through fifth waves of the 2007-08 beginning teacher longitudinal study. First Look. NCES 2015-337. National Center for Education Statistics.
Grayson, J. L., & Alvarez, H. K. (2008). School climate factors relating to teacher burnout: A mediator model. Teaching and Teacher Education, 24(5): 1349-1363.
Halifax, J. (2012). A heuristic model of enactive compassion. Current Opinion in Supportive and Palliative Care, 6(2): 228-235.
Jazaieri, H. (2018). Compassionate education from preschool to graduate school. Research in Innovative Teaching & Learning. ISSN: 2397-7604
Maley, M. (2018). Combatting compassion fatigue with mindfulness. Doctoral Nursing Practice, 11(1): 52-58.
Neff, K. D. (2011). Self‐compassion, self‐esteem, and well‐being. Procodi-Social and Personality Psychology Compass, 5(1): 1-12.
Portnoy, D. (1996). Compassion fatigue self-test: An assessment: A self-care guide for people in helping roles.
Sharp Donahoo, L. M., Siegrist, B., & Garrett-Wright, D. (2018). Addressing compassion fatigue and stress of special education teachers and professional staff using mindfulness and prayer. School Nursing, 34(6): 442-448.
Steen, A. M. (2019). Threats to teaching: An investigation into the constructs of compassion fatigue in the Classroom.
Thompson, R., Linehan, C., Glynn, M., & Kerr, M. P. (2013). A qualitative study of carers' and professionals' views on the management of people with intellectual disability and epilepsy: a neglected population. Epilepsy & Behavior, 28(3), 379-385.
Totsika, V., Hastings, R. P., Vagenas, D., & Emerson, E. (2014). Parenting and the behavior problems of young children with an intellectual disability: Concurrent and longitudinal relationships in a population-based study. Intellectual and Developmental Disabilities, 119(5): 422-435.
Wark, S., Hussain, R., & Edwards, H. (2014). The training needs of staff supporting individuals ageing with intellectual disability. Applied Research in Intellectual Disabilities, 27(3): 273-288.
Zabel, R., & Zabel, M. (2001). Revisiting burnout among special education teachers: Do age, experience, and preparation still matter? Teacher Education and Special Education, 24(2): 128-139.