- امامجمعه زاده، سید جواد؛ صادقی نقد علی، زهرا؛ محمود اوغلی، رضا و رهبر قاضی، محمود رضا. (۱۳۹3)، «تحلیل رابطه بین مصرف رسانهای و میزان اعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان»، مجله جامعهشناسی کاربردی سال بیست و پنجم، شماره 2: 15-32.
- امیری، مجتبی و نوری مرادآبادی، یونس. (1391)، «بررسی رابطه میان نگرش سیاسی، اعتماد به رسانه ملی، مخاطبان فعال و گرایش دانشجویان دانشگاههای تهران به شبکههای اجتماعی مجازی»، مجله مطالعات بینرشتهای در رسانه و فرهنگ رسانه و فرهنگ، سال دوم، شماره 2: 39-63.
- آذرشین، سید امیر؛ تاجیک اسماعیلی، سمیه؛ خرازی، زهرا و وندی آذر، محمد. (۱۳۹۷)، «بررسی ارتباط بین رسانه و استفاده از رسانه ملی و باورپذیری شایع به شبکههای موبایلی در بین مردم شهر اهواز»، فصلنامه علمی پژوهشی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، سال دوازدهم، شماره 1: ۳23-۳46.
- بهار رزمان، علی. (۱۳۹۷)، «رسانهها و جرم»، فصلنامه حقوقی قانون یار، سال دوم، شماره 5: ۱01-118.
- جعفری، صابر. (1398)، «اعتماد و رسانه: عوامل مؤثر بر اعتماد به رسانههای خبری برونمرزی BBC و VOA فارسی با رویکرد تطبیقی موردمطالعه: شهروندان شهر تبریز»، مجله مطالعات رسانهای، سال چهاردهم، شماره 1: 71-86.
- جوادی بورا، علی و هاشم نژاد ابرسی، فاطمه. (1396)، «بررسی تأثیر میزان استفاده از رسانههای جمعی بر میزان اعتماد اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد قائمشهر»، دو فصلنامه مشارکت و توسعه اجتماعی، سال سوم، شماره 5: 111-126.
- حیدرآبادی، ابوالقاسم و صالحآبادی، ابراهیم. (1391)، «نوع شناسی اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن در مطالعات توسعه اجتماعی شهر ساری»، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال چهارم، شماره 3: 115-۱29.
- حیدری، آرمان و دهقانی، عبدالرحیم. (1394)، «بررسی تأثیر میزان استفاده از انواع رسانهها بر سرمایه اجتماعی (موردمطالعه: جوانان 29-15 ساله ساکن شهر شیراز)»، مجله راهبرد اجتماعی فرهنگی، سال چهارم، شماره 14: 29-56.
- خجسته، حسن. (1384)، «بحران بلایای طبیعی و نقش ویژه رادیو در کنترل آن»، پژوهشهای ارتباطی، سال دوازدهم، شماره 42 - 43: 7-26.
- رئیسی نافچی، ابوالقاسم؛ دانایی، ابوالفضل؛ تقی زاده شیاده، سیده نسرین؛ حائری مهریزی، علیاصغر؛ صدیقی، لیلا؛ رستمی، راحله و طاووسی، محمود. (۱۳۹۷)، «مقایسه میزان اعتماد شهروندان تهرانی به پیامهای سلامت در رسانه ملی و شبکههای ماهوارهای فارسیزبان: یک مطالعه جمعیتی در تهران»، مجله پایش، سال هفدهم، شماره 3: 297-306.
- ساروخانی، باقر و عبدالمالکی، جعفر. (۱۳۹۰)، «بررسی میزان اعتماد مردم سنندج نسبت به منابع خبری رسانههای جمعی»، مجله مطالعات میان فرهنگی، سال ششم، شماره ۱۴: 1-33.
- ساروخانی، باقر. (1394)، «رسانهها و اعتماد اجتماعی»، مجله رسانه دیداری و شنیداری، سال یازدهم، شماره 27: 9-32.
- شربتیان، محمدحسن. (1391)، «تأملی بر پیوند معنایی مؤلفههای سـرمایه اجتماعی و میـزان بهرهمندی از سـلامت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد»، فصلنامه جامعهشناسی مطالعات جوانان، سال دوم، شماره 5: 149 -174.
- صابری، ندا؛ زبردست، لعبت و منتظرقائم، مهدی. (1398)، «ارزیابی عملکرد پدیدههای خبری ایران با استفاده از نقد رتوریک، مطالعه موردی: بحران کمآبی»، فصلنامه علمی آموزش محیطزیست و توسعه پایدار، سال هشتم، شماره 1: 37-48.
- صبار، شاهو و هیان، دوان. (1395)، «عوامل مرتبط با میزان اعتماد مخاطبان به رسانههای نوین و سنتی»، مجله مطالعات رسانههای نوین، سال اول، شماره 4: 205-247.
- صلواتیان، سیاوش. (1395)، «طراحی الگوی جامع نقش رادیو و تلویزیونهای محلی و ملی در مدیریت مخاطرات طبیعی ایران»، مجله مدیریت مخاطرات محیطی، سال سوم، شماره 3: 211-232.
- نعمتی انارکی، داوود. (۱۳۹۶)، «روانشناسی اعتماد به رسانه»، مجله رسانه و فرهنگ علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال هفتم، شماره 1: ۱35-169.
- Anderson- Bateman, Harris, McAdam. (2011). Dictionary of media studio A & C Black Publishers. Ltd 38 Soho Square: London, 3HB, 157.
- Carducci- Alfani, Sassi, Cinini and Calamusa. (2011)." Mass media health information,quantitative and qualitative analysis of daily press coverage and its relation with public perceptions". Journal of Medicine, 82(3), 475-478.
- Freitag, Markus,and Bauer, Paul C. (2013). "Testing for Measurement Equivalence in Surveys Dimensions of Social Trust across Cultural Contexts". Journal of Public Opinion Quarterly, 77 (1), 24-44.
- Giddens,Anthony. (2014). Modernization and identification.translated by Nasser Movafghian, Tehran,Ney, 9th Edition, 34.
- Kaplan, Andreas, and Haenlein, Michael. (2010). "Users of The World, Unite The Challenges and Opportunities of Social Media." Journal of Business Horizons, 53(1),59-68.
- Kim - Min Baek, Kim,. (2015). "Online news diffusion dynamics and public opinion formation: A case study of the controversy over judges’ personal opinionexpression on SNS in Korea." Journal of The Social Science, 52 (2),205-216.
- Lample, Joseph, and Murphy Graham, Erin, (2014). "Learning to trust: Examining the connections between trust and capabilities friendly pedagogy through case studies from Honduras and Uganda. International. "Journal of Educational Development,36 (1), 51-62.
- Okazaki, Shintaro, Taylor. Charles R. (2014). Social Media and International Advertising, Theoretical Challenges and Future Directions: Department of Finance & Marketing Research,56-71.
- Porumbescu, Gregory A. (2014). "Assessing the Link between Online MassMedia and Trust in Government: Evidence from Seoul, South Korea." Journal of Policy&Internet, 5(4),418- 443.
- Schmitt Beck. Rudiger, and Wolsing, Ansgar. (2010). "European TV Environments and Citizens’ SocialTrust: Evidence from Multilevel Analyses. " Communication, 35(4), 461-483.
- Sorin,Jay. Tankard, and Werner. James. (2019). Communication Theories. Translated by Dr. Alireza Dehghan: University of Tehran Press, 9th Edition, (Original work published in 2002),361.
- Twenge, -.Keith, Nathan (2014). " Declines in Trust in Others and Confidence in Institutions Among American Adults and Late Adolescents 1972-2012." Journal of Psychological Science, 48 (1-12), 589-596.
- Van Louis, Amy. (2017). Social Media Management. translated by Taher Roshandel Arbatani, Tehran: University of Tehran Press, first edition, 25.
|