آقاخانی، ن؛ و افتخاریان، ع؛ و زارعی خیرآباد، ع؛ و موسوی، ا؛ و دلیرراد، م؛ و پرند، م؛ و اقتدار، س؛ و رهبر، ن. (1391). بررسی انواع خشونت شوهران علیه زنان و تأثیر عوامل مختلف در میزان بروز آنها در زنان مراجعهکننده به پزشکی قانونی شهرستان ارومیه در سال 91-90. مجله علمی پزشکی قانونی، 18(2-3 (مسلسل 66))، 69-78.
ایزدی، ب؛ و قاندی، ع؛ و قاسمی سیانی، م؛ و حیدری توپکانلو، م. (1398). تأثیر درگیری در رسانه اجتماعی اینستاگرام بر کیفیت رابطه و رفتار طرفداران تیم فوتبال پرسپولیس. مطالعات رسانههای نوین، 5(17)، 173-196.
حاجیزادگان، ابوالفضل. (1399). پیشرویهای آرام اینستاگرام ایرانی. مجله مشق نو
خالقی، مینو. (1392). نقش و تأثیر رسانههای جمعی بر وقوع قتلهای شرافتی. مطالعات بینرشتهای در رسانه و فرهنگ، 3(2)، 27-54.
عصرایران. (۱۴ مرداد ۱۳۹۹). بیش از 78 میلیون ایرانی از اینترنت استفاده میکنند.
فرقانیوهمکاران، م. م. (١٣٩٢). ﺗﺄﺛﻴﺮ تجملگرایی در سریالهای ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻧﻲ ﺑﺮ اﻗﺘﺼﺎد ﺧﺎﻧﻮاده. ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻘﺎﻻت داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ، 152-132.
صادقی فسایی، س. (1389). خشونت خانگی و استراتژیهای زنان در مواجهه با آن (مطالعهای کیفی). بررسی مسائل اجتماعی ایران (نامه علوم اجتماعی)، 1(1)، 107-142.
فینیزاده، محسن. (1399، ۲۲ آذر ۱۳۹۹). رشد اینستاگرام در دوران کرونا. مردم سالاری
فینیزاده، محسن. (1399، ۲۴ تیر ۱۳۹۹). در اینستاگرام فارسی چه میگذرد. صبح نو
کرمانی، حسین، آتش زر، علی. (1398). مطالعه رویهها و عوامل مؤثر بر استفاده از رسانههای اجتماعی در ایران و رابطه آن با ساختارهای سیاسی و اجتماعی. فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 15(57)، 251-288.
لایفوب، سازمان داده کاوی. (1399). بررسی مسئله زن در توئیتر فارسی در 4 سال 96 تا 1400.
مقیمی، خانیکی، سلطانی، اصغر، س. ع. (2020). تحلیل گفتمان انتقادی ابعاد سه گانه نفرتپراکنی زنان علیه زنان در اینستاگرام. مطالعات رسانههای نوین، 6(22), 71-97.
هاشمی منقرد، آ؛ و ربیعی، ع. (1396). مطالعه موردی شیوه نمایش خود در کاربران صفحه اجتماعی اینستاگرام. فصلنامه علوم اجتماعی، -(78)، 157-194.
هاشمی، س. ف.، & ﻫﺎﺷمی، ﺷ. (1398).
ﺳﻨﺘﺰ ﭘﮋوﻫﻲ تأثیر شبکههای اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺠﺎزى ﺑﺮ ﺳﺒﻚ زﻧﺪﮔﻲ. دوﻣﻴﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ ﻣﻠﻲ پیشرفتهای ﻧﻮﻳﻦ در ﻋﺮﺻﻪ ﻋﻠﻢ و ﻓﺮا ﻋﻠﻢ. ﻣﺸﻬﺪ: ﮔﺮوه ﭘﮋوﻫﺸﻲ ﻗﺮآن و معرفتشناسی، ٢٧-٦٣.
Aaker, J., & Smith, A. (2010). The dragonfly effect: Quick, effective, and powerful ways to use social media to drive social change: John Wiley & Sons.
Baym, N. K. (2015). Social media and the struggle for society. Social Media+ Society, 1(1), 2056305115580477.
Bevins, C. (2014). Get Schooled: A visual social semiotic analysis of Target's branding using Instagram: Liberty University.
Bowler Jr, G. M. (2010). Netnography: A method specifically designed to study cultures and communities online. The Qualitative Report, 15(5), 1270.
Brenne, S. (2016). Political discussion on social media and the public sphere. Sociology and anthropology, 4(4), 270-275.
Broude, G. J., & Greene, S. J. (1983). Cross-cultural codes on husband-wife relationships. Ethnology, 22(3), 263-280.
Chukwuere, J. E., & Chukwuere, P. C. (2017). The impact of social media on social lifestyle: A case study of university female students. Gender and Behaviour, 15(4), 9966-9981.
Cornet, V. P., & Hall, N. K. (2016). Instagram Power Users and their Effect on Social Movements.
Davies, H. (2014). Social media and personal relationships: online intimacies and networked friendship: Taylor & Francis.
Davis, J., & Dishon, K. (2017). Unique Approach to creating and implementing a social media strategic plan. Journal of Extension, 55(4), 24.
De Lassus, C., & Freire, N. A. (2014). Access to the luxury brand myth in pop-up stores: A netnographic and semiotic analysis. Journal of Retailing and Consumer Services, 21(1), 61-68.
Greenhow, C., & Hansen, D. L. (2011). Exploring social media relationships. On the horizon.
Gumilang, L., & Juanda, M. (2018). Interpretation of Meme Conversations Using Multimodality Analysis. Paper presented at the International Conference on Language Phenomena in Multimodal Communication (KLUA 2018).
Hendricks, D. (Jan 22, 2021). Complete History of Social Media: Then And Now. Retrieved from https://smallbiztrends.com/2013/05/the-complete-history-of-social-media-infographic.html
Jin, S. V., Muqaddam, A., & Ryu, E. (2019). Instafamous and social media influencer marketing. Marketing Intelligence & Planning.
Kozinets, R. V. (2002). The field behind the screen: Using netnography for marketing research in online communities. Journal of marketing research, 39(1), 61-72.
Kozinets, R. V. (2010). Netnography: Doing ethnographic research online: Sage publications.
Kozinets, R. V. (2015). Netnography. The international encyclopedia of digital communication and society, 1-8.
Langer, R., & Beckman, S. C. (2005). Sensitive research topics: netnography revisited. Qualitative market research: An international journal.
Maleki.A. (1385). Study of psychological disturbances in battered women. Abstract book of The 2nd Family pathology in Iran.
Marchant, J., Ormson, T., Honari, A., & Sabeti, A. (2018). Iranvotes 2017: Analysing the 2017 iranian presidential elections through Telegram, Twitter and Instagram. London: Small Media.
McClennen, J., Keys, A. M., & Day, M. (2016). Social work and family violence: Theories, assessment, and intervention: Springer Publishing Company.
Myrick, J. G., Holton, A. E., Himelboim, I., & Love, B. (2016). # Stupidcancer: exploring a typology of social support and the role of emotional expression in a social media community. Health communication, 31(5), 596-605.
Putri, S. A. R., & Prihandari Satvikadewi, A. (2017). A critical discourse analysis study of cyberbullying in LGBTQ’s Instagram account. Paper presented at the SHS Web of Conferences.
Seyfi, M., & SoydaS, A. U. (2017). Instagram stories from the perspective of narrative transportation theory. The Turkish online journal of design, art and communication, 7(1), 47-60.
Tafesse, W., & Wood, B. P. (2021). Followers' engagement with instagram influencers: The role of influencers’ content and engagement strategy. Journal of Retailing and Consumer Services, 58, 102303.
Ting, H., Ming, W. W. P., de Run, E. C., & Choo, S. L. Y. (2015). Beliefs about the use of Instagram: An exploratory study. International Journal of business and innovation, 2(2), 15-31.
Yildizhan, R., Adali, E., Kolusari, A., Kurdoglu, M., Yildizhan, B., & Sahin, G. (2009). Domestic violence against infertile women in a Turkish setting. International Journal of Gynecology & Obstetrics, 104(2), 110-112.