آبیدن، کریستال (1398). «سلیبریتی اینترنتی». مترجم احسان شاه قاسمی. انتشارات سوره مهر. تهران
باستانی، سوسن، خانیکی، هادی، اردکان زاده یزدی، سعید، جعفر پور زاده، فروزنده (1397). «رسانههای نوین در برابر رسانههای جریان اصلی: عامل تشدیدکننده یا ضعف؟». فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات. شماره 51.
حسنی، حسین (1398). «رسانه اجتماعی اینستاگرام زندگی روزمره و فرهنگ دیداری». پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
حسنی، حسین، کلانتری، عبدالحسین (1396). «تحلیل پدیدار شناختی تجربه زیسته کاربران شبکه اجتماعی تصویری اینستاگرام در ایران». مطالعات فرهنگ و ارتباطات. دوره 18. شمارهی 40.
روشندل اربطانی، طاهر، شریفی، سید مهدی، لبافی، سمیه (1397). «مدیریت رسانه». تهران. انتشارات دانشگاه تهران.
فراستخواه، مقصود (1395). «روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی، با تأکید بر «نظریه بر پایه گراندد تئوری»(GTM) تهران. نشر آگه.
لمان، پیتر، لور، ویلیام (1393).
«تعمق در فیلم». مترجم حمیدرضا احمدیلاری. انتشارات ساقی. تهران
Bahtar, Azlin Zanariah, and Muda, Mazzini. (2015). "The Impact of User –Generated Content (UGC) on Product Reviews towards Online Purchasing, A Conceptual Framework", Elsevier
Clement, Kavir. (2019), "User-generated content-Statistics &Facts". Statista, Available from: https://www.statista.com/topics/1716/user-generated-content/
Cheong, Margaret, and Morrison & Hyuk, Jun. (2008). "Consumers’ Reliance on Product Information and Recommendations Found in UGC". Journal of Interactive Advertising, 8(2), 38-49.
Dewey, Caitlin (2014), “Inside the World of the ‘Instafamous, ’” Washington Post, Available from: www.washingtonpost.com/news/arts-and-entertainment.
Geurin-Eagleman, Andrea. N, & Burch, Lauren. M. (2015). "Communicating via photographs: A Gendered Analysis of Olympic Athletes’ Visual Self presentation on Instagram". Sport Management Review. Sport Management Association of Australia and New Zealand.
Hellberg, Maria. (2015). "Visual Brand Communication on Instagram: A Study on Consumer Engagement". Master Thesis. Department of Marketing; Hanken School of Economics.
Hochschild, A. R. (2009). The managed heart: Commercialization of human feeling. (2nd ed.). Berkeley, CA: University of California Press.
Holgern, Hana. (2019)."How content on social media influence for maintaining a lifestyle". Master Thesis, Jonkoping Univercity.
Kırcaburun, Kagan & Griffiths, Mark. (2018). "Problematic Instagram Use: The Role of Perceived Feeling of Presence and Escapism". International Journal of Mental Health Addiction, 5.
Meyer, Anenke. (2009), "Investigating Cultural Consumers", In Pickering, Research Method for Cultural Studies, Edinburgh: Edinburgh University Press.
Ogden, Thomas. (2013). "Fear of breakdown and the unlived life", International Journal of Pshycoanalysis. 205-223.
Rice, Ronald. (1993), “Media appropriateness: using social presence theory to compare traditional and new organizational media”, Human Communication Research, Vol. 19 No. 4, pp. 451-484
Saleem, Alhabash, and Ma, Mengyan. (2017), " A Tale of Four Platforms: Motivations and Uses of Facebook, Twitter, Instagram, and Snapchat Among College Students", Social Media, Society, 1-13.
Zelenkauskaite, Asta. (2018). "Value of User-generated Content: Perceptions and Practices Regarding Social and Mobile Media in Two Italian Radio Stations", Journal of Radio & Audio Media, 23-41.
Vincent, Rick. (2016).'' What does Engagement mean? ''.Techopedia, Available from: https://www.techopedia.com/definition/31841/engagement