ایمان، محمدتقی، مرحمتی، ندا (1393)، تبیین جامعهشناختی گرایش جوانان به سبک زندگی مدرن در شهر شیراز، جامعهشناسی کاربردی، سال بیستوپنج، شماره 1.
آذر، عادل، دانشور، مریم، خداداد حسینی، سید حمید، عزیزی، شهریار (1391)، طراحی الگوی ارزیابی عملکرد گروههای کاری: تبیین و بسط الگوی تحلیلپوششیدادههای استوار، بهبود مدیریت، سال 6، شماره 4، صص 56-34.
بختیاری، حسین (1397)، طراحی مدل ارزیابی و رتبهبندی شبکههای استانی صداوسیما با رویکرد تصمیمگیری چند معیاره، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و پنجم، شماره 2 پیاپی (94)، صص 101-79.
برگر، آرتور آسا (1390)، روشهای تحلیل رسانهها، ترجمهی پرویز اجلالی. تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه، چاپ 4.
بوردیو، پیر (1399)، تمایز: نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی، تهران: انتشارات ثالث، چاپ 6.
بشیر، حسن، افراسیابی، محمدصادق (1392)، شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان: مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان، تحقیقات فرهنگی، سال پنجم، شماره 1(پیاپی 17).
جهانشاهلو غلامرضا، حسین زاده لطفی فرهاد، نیکو مرام هاشم. (1395). تحلیلپوششیدادهها و کاربردهای آن. چاپ دوم تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
رسولزادهاقدم، صمد، عدلیپور، صمد، میرمحمدتبار، سید محمد، افشار، سیمین. (1394). تحلیل نقش رسانههای اجتماعی در گرایش به سبک زندگی نوین در بین جوانان ایرانی. پژوهشهای جامعهشناسی معاصر (علمی - پژوهشی)، 4(6): 33-60.
سپهری، آسیه (1393)، تحلیل سبک زندگی جوانان کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک، جوان و رسانه، شماره 13.
سیدی، فرانک، بیرقی، محمدرحیم (1391)، بررسی تطبیقی روابط اجتماعی سبک زندگی دینی و سبک زندگی مدرن با تأکید بر جامعه ایران، پژوهش دینی، سال چهارم، شماره 21.
صمدی، منصور (1386)، رفتار مصرفکننده، تهران: انتشارات آییژ، چاپ 2.
علیخواه، فردین، رستمی، الناز (1390)، مصرف رسانهای و سبک زندگی (مطالعهای در بین شهروندان شهر تنکابن)، فصلنامه علمی و پژوهشی علوم اجتماعی، سال هفتم، شماره بیست و هشتم.
فاضلی، محمد (1399)، مصرف و سبک زندگی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ 1.
فتحی، حبیب اله، جعفری، علی (1396)، رابطه مصرف رسانهای با تغییر سبک زندگی (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال سوم، شماره 9.
فتحی، سروش و مختار پور، مهدی (1393)، بررسی نقش و تأثیر رسانههای نوین تصویری در تغییر سبک زندگی (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران)، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال ششم، شماره 2.
قاسمی، وحید، عدلیپور، صمد، کیان پور، مسعود (1391)، تعامل در فضای مجازی شبکههای اجتماعی اینترنتی و تأثیر آن بر هویت دینی جوانان؛ مطالعه موردی فیسبوک و جوانان شهر اصفهان، دو فصلنامه علمی پژوهشی دین و ارتباطات، سال نوزده، شماره 2.
کریمی، علی، صادقیان، رامین، یگانگی، کامران (1393)، استفاده از تحلیلپوششیهای دادههای ناهموار برای ارزیابی تأمینکنندگان، مطالعه موردی: گروه صنعتی ایران ترانسفور، نشریه بینالمللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید، شماره 4، جلد 25، صص 416-404.
کوهی، کمال، عباس زاده، محمد، خواجه بیشک، علی (1393)، بررسی تأثیر رسانههای داخلی و خارجی بر میزان پایبندی به سبک زندگی دینی در بین شهروندان 65-15 ساله تبریز، امنیت و نظم اجتماعی، سال سوم، شماره 1.
گیدنز، آنتونی (1398)، تجدد و تشخص، ترجمه: ناصر موفقیان، تهران: نشر نی، چاپ 11.
مصطفوی کهنگی، فرحناز، قادیان انارمرزی، فاطمه (1397)، تأثیر شبکههای ماهوارهای بر سبک زندگی جوانان (مطالعه موردی: جوانان شهر بابلسر)، دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، سال اول، شماره 4.
مهدوی کنی، محمد سعید (1390)، دین و سبک زندگی، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق، چاپ 3.
ویندال، سون، سیگنایتزر، بنو، اولسون، جینتی (1397)، کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ 1.