منابع
اژدر بین، بهاره.، ابوالمعالی الحسینی، خدیجه.، قربان جهرمی، رضا.، درتاج، فریبرز. (1401). ساخت، رواسازی و اعتباریابی پرسشنامه رفتار خودشکن تحصیلی در نوجوانان. فصلنامه علمی - پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی، 13(47), 81-100.
ابراهیمی، عصمت.، ابوالمعالی، خدیجه. (1396). واسطهای ساختار انگیزشی در رابطةبین تواناییهای شناختی با رفتارهای پرخطر در نوجوانان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(46)، 190-171.
باقری، فریبرز.، امراللهی فر، ژینوس. (1389). مقایسه ساختار انگیزشی و تحمل ابهام در دانشآموزان دختر با وضعیت اقتصادی- اجتماعی بالا و پائینشهر تهران. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 4، 116-104.
پیرانی، عارف.، یاراحمدی، یحیی.، احمدیان، حمزه.، پیرانی، ذبیح. (1397). مدل ساختاری درگیری تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت و خودتنظیمی با میانجیگری انگیزش تحصیلی در دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر ایلام. نوآوریهای آموزشی، 17(67)، 149-172.
چراغی، اعظم.، یوسفی، فریده. (1398). بررسی نقش واسطهگری انگیزش تحصیلی در رابطه بین خودکارآمدی و اهمالکاری تحصیلی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 20(2)، 34-47.
حداد رنجبر، سمیه.، سعدی پور، اسماعیل.، درتاج، فریبرز.، دلاور، علی.، ابراهیمی قوام، صغری. (1397). اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری بر هیجانهای تحصیلی دانشجویان دارای رفتارهای خودشکن تحصیلی. مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11، 90-79.
حقی کلخوران، اسماعیل.، اسمعیلی سرابی، مهران.، ذبیحی، لیلا. (1395). تعیین رابطه سبکهای حل مسئله اجتماعی و جهتگیری هدفی با اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان شهر اردبیل. اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم.
خجسته، سعیده.، گودرزی، محمد. (1399). تعیین اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر بهبود انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی در دانشآموزان پسر پایه دهم با انگیزش و خودپنداره پایین. مجله مطالعات ناتوانی،10(2)، ۱6۶-۱۴۶.
خرمایی، فرهاد.، زابلی، مصطفی. (1397). بررسی رابطه بین سبکهای حل مسئله و اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی: نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی. دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری. 6(10)، 38-17.
رفعتی، مریم.، درویزه، زهرا.، خسروی، زهره. (1377). نقش حالتهای خلقی بر شیوه ارزیابی دانشآموزان دختر از توانایی مشکلگشایی خود. فصلنامه اندیشه و رفتار، 4(1)، 45-35.
قنادی، سوزان.، فخری، محمدکاظم.، دوستی، یارعلی. (1397). الگوی ساختاری تعللورزی تحصیلی براساس جهتگیری هدف و سبکهای اسنادی: با نقش میانجی انگیزه تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11), 155-173.
لامعی، بیبی عفت.، سپهری شاملو، زهره.، آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا. (1393). بررسی ارتباط ساختار انگیزشی و اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان کارشناسی شاهد دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 4(1)، 55-70.
مشکینی، فهیمه. (1399). اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودتنظیمی و استرس تحصیلی دانشآموزان متوسطه دوم. فصلنامه ایدههای نوین روانشناسی 10(3)، 125-112.
محمدی، زهره.، جوکار، بهرام.، حسین چاری، مسعود. (1393). پیشبینی رفتارهای خودشکن توسط جهتگیری هدف: نقش واسطهگری احساسات شرم و گناه. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 11(41)، 83-103.
References
Akpur, U., & Yurtseven, N. (2019). Structural Relationships between Academic Motivation, Procrastination and Perfectionism: A Modelling Study. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 95-112.
Akpur, Uğur. (2017). Predictive and Explanatory Relationship Model between Procrastination, Motivation, Anxiety and Academic Achievement. Eurasian Journal of Educational Research. 17. 221-240.
Baumeister, R. F., & Scher, S. J. (1988). Self-defeating behavior patterns among normal individuals: review and analysis of common self-destructive tendencies. Psychological bulletin, 104(1), 3.
Cox, W. M., & Klinger, E. (2004). Handbook of Motivational Counselling. London: Wiley.
Cox, W. M., Klinger, E. (2002). Motivational structure relationships with substance use and processes of change. Addictive Behaviors Journal, 27: 925-940
Cox, W. M., Klinger, E. (Eds.). (2011). Handbook of motivational counseling: Goal-based approaches to assessment and intervention with addiction and other problems. John Wiley & Sons.
Duygu Ozdemir, Mine Isiksal Bostan. (2021) A Design Based Study: Characteristics of Differentiated Tasks for Mathematically Gifted Students. European Journal of Science and Mathematics Education 9:3, pages 125-144.
Fadardi, J. S., Cox, W. M. (2008). Alcohol-attentional bias and motivational structure as independent predictors of social drinkers’ alcohol consumption. Drug & Alcohol Dependence, 97(3): 247-256.
Haas, R., Schnepps, A., Pichler, A., & Meixner, O. (2019). Cow milk versus plant-based milk substitutes: A comparison of product image and motivational structure of consumption. Sustainability, 11(18), 5046.
Heppner, P. P., & Petersen, C. H. (1982). The development and implications of a personal problem-solving inventory. Journal of counseling psychology, 29(1), 66.
Hoalst-Pullen, N., Gatrell, J. D., & Patterson, M. W. (2021). Applied geography: A problem-solving approach. Applied Geography, 128, 102412.
Lewis, P. A., Knoblich, G., & Poe, G. (2018). How memory replay in sleep boosts creative problem-solving. Trends in cognitive sciences, 22(6), 491-503.
Ljubin-Golub, T., Petričević, E., & Rovan, D. (2019). The role of personality in motivational regulation and academic procrastination. Educational Psychology, 39(4), 550-568.
Saddiqua, M., & Loona, M. I. (2021). Mediating Role of Locus of Control in Achievement Goals and Self Handicapping Strategies Among University Students. Pakistan Journal of Psychological Research, 587-600.
Sherry, S. B., Stoeber, J., & Ramasubbu, C. (2016). Perfectionism explains variance in self-defeating behaviors beyond self-criticism: Evidence from a cross-national sample. Personality and Individual Differences, 95, 196-199.
Simamora, R. E., & Saragih, S. (2019). Improving Students' Mathematical Problem Solving Ability and Self-Efficacy through Guided Discovery Learning in Local Culture Context. International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(1), 61-72.
Van der Berg, S. (2019). The motivational structure of appreciation. The Philosophical Quarterly, 69(276), 445-466.
van Gelder, J. L., Cornet, L. J., Zwalua, N. P., Mertens, E. C., & van der Schalk, J. (2022). Interaction with the future self in virtual reality reduces self-defeating behavior in a sample of convicted offenders. Scientific reports, 12(1), 1-9.
van Gog, T., Hoogerheide, V., & van Harsel, M. (2020). The role of mental effort in fostering self-regulated learning with problem-solving tasks. Educational Psychology Review, 1-18.
Vazire, S., & Funder, D. C. (2006). Impulsivity and the self-defeating behavior of narcissists. Personality and social psychology review, 10(2), 154-165.
Wolff, T. J. (2020). Motivational structure for the ingestion of ayahuasca in the Internet. In The Touristic Use of Ayahuasca in Peru (pp. 137-140). Springer VS, Wiesbaden.
Yurtseven, N., & Dogan, S. (2019). Structural Relationships among Academic Procrastination, Academic Motivation, and Problem Solving Skill in Prep Class College Students Üniversite hazirlik ögrencilerinin akademik erteleme, akademik motivasyon ve problem çözme becerileri arasindaki yapisal iliskiler. Pegem Journal of Education and Instruction, 9(3), 849-876.