منابع
ارشد، محمد و کاشفی ممقانی، شهرام. (1400). اثربخشی توانمندسازی مغزمحور بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله سلامت و جامعه، (15)2، 12-20.
اسدزاده، حسن. (1388). بررسی رابطه ظرفیت حافظه فعال و عملکرد تحصیلی میان دانشآموزان پایه سوم شهر تهران. مجله تعلیم و تربیت، 25(1)، 53-69
انصاری اردلی، لیلا، مملکت دوست، فرح و زمانی بهبهانی، الهام. (1400). مقایسه اثربخشی روش آموزشهای شناختی رفتاری، ادراک حرکتی و چند حسی فرنالد بر اختلال ریاضی، اختلال خواندن دانشآموزان ابتدایی مراجعهکننده به مراکز اختلال یادگیری شهر تهران. اولین همایش ملی رواندرمانی ایران، تهران: همایش ملی رواندرمانی.
جلالی، صغری، پورشافعی، هادی و دانشمند، بدرالسادات. (1398). تأثیر آموزش یادگیری مغز محور بر اضطراب و عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان. مجله روان شاسی مدرسه، 8(4)، 41-59.
چهاردولی، داود، یوسفی، ناصر، قبادی زاده، شبروز و پشاآبادی، سمیرا. (1400). مقایسه نشخوارهای فکری و مکانیسمهای دفاعی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 10(3)، 52-74.
حسن نیا، علی، نجفی، محمود و رضایی، علیمحمد. (1395). مقایسه اثربخشی روش آموزش چند حسی فرنالد و کاربرد تدابیر یادیارها در بهبود مشکلات دیکته نویسی دانشآموزان پایه سوم ابتدایی دارای اختلال دیکته. مجله ناتوانیهای یادگیری، 5(3)،122-144.
حسنی، مهدی، دستجردی، رضا و پاکدامن، مجید. (1394). تأثیر یادگیری مغز ـ محور (B.B.L) بر نگرش و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. مجله پژوهش در برنامهریزی درسی، 12(20)، 61-73.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزتالله. (1395). نارساییهای ویژه یادگیری. تهران: انتشارات ارسباران.
سیفی، سمیه، ابراهیمی قوام، صغری، عشایری، حسین، فرخی، نورعلی و درتاج، فریبرز. (1396). اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر مؤلفههای برنامهریزی و حل مسئلهی کارکردهای اجرایی دانشآموزان دبستان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(43)، 101-118.
شیوندی، کامران و خلیلی، فروغ. (1399). مقایسه اثربخشی آموزش یادگیری مغزمحور و آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد فرا حافظه کودکان مبتلا اختلالات یادگیری خاص. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 16056)، 257-280.
صادقی پور، فریده و شهنی ییلاق، منیجه. (1396). حافظه فعال و اختلال یادگیری ویژه دانشآموزان. تهران: انتشارات ندای کارآفرین.
عباسی، زهرا. (1399). رابطه میزان آگاهی دانشآموزان از راهبردهای یادگیری مغزمحور با حافظه فعال و خلاقیت. ششمین همایش بینالمللی روانشناسی مدرسه، تهران: همایش روانشناسی مدرسه.
کاکاوند، علیرضا، دمرچلی، نسیم و شیرمحمدی، فرهاد. (1396). مقایسه تأثیر روشهای چند حسی فرنالد و اورتون-گیلینگهام در بهبود مهارت خواندن دانشآموزان نارساخوان. مجله ناتوانیهای یادگیری، 7(1)، 100-118
کریمی، یوسف. (1399). اختلالات یادگیری، مسائل نظری و عملی به انضمام مطالعات موردی. تهران: انتشارات ساوالان.
محمودی، هیوا، عبدالله زاده، حسن و رحمتی، ملیحه. (1398). اثربخشی تلفیق روش یکپارچگی حسی و آموزش مستقیم درک مطلب بر تقویت حافظه فعال و دامنه توجه دانشآموزان. مجله ناتوانی یادگیری، 9(1)، 116-137
موسوی، رضیه و علی عطاری، یوسف. (1394). تأثیر دو روش درمان «چند حسی و ادراکی- حرکتی» در کاهش اختلال ریاضی دانشآموزان پسر و دختر پایه دوم و سوم ابتدایی. همایش بینالمللی روانشناسی و فرهنگ زندگی، تهران: همایش روانشناسی و فرهنگ.
References
Al-Tarawneh, A., Altarawneh, A. F., & Karaki, W. K. A. A. A. (2021). Effect of Brain-based Learning in Developing Spatial Ability of Ninth Grade Students with Low Achievement in Mathematics. Journal of Educational and Social Research, 11(5), 141-141.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). American Psychiatric Pub.
Baddeley, A. (2013). Essentials of human memory (classic edition). Psychology Press.
Caine, R. N., Caine, G., McClintic, C., & Klimek, K. (2005). 12 brain/mind learning principles in action: the fieldbook for making connections,teaching, and the human brain. Corwin Press
Daneman, M. & Carpenter, P. A. (1983). Individual Differences in Integrating Information Between and Within Sentences, Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 9, 561-584.
Kronenberger, W. G. & Dunn, D.W. (2020). Learning Disability. Neurologic clinics, 21(4), 941-952.
McCaskey, U., Von Aster, M., Maurer, U., Martin, E., O, & Kucian, K. (2018). Longitudinal brain development of numerical skills in typically developing children and children with developmental dyscalculia. Frontiers in Human Neuroscience, 11, 1-15
Moreau, D., Wiebels, K., Wilson, A. J., & Waldie, K. E. (2019). Volumetric and surface characteristics of gray matter in adult dyslexia and dyscalculia. Neuropsychologia, 127, 204-210
O’Brien, J., Ottoboni, G., Tessari, A., & Setti, A. (2021). Multisensory, verbal, visual-spatial and motor perception methods after an open or closed skill training session based on children's active memory. Journal of Cognitive Enhancement, 5(2), 141-154.
Pahor, A., Collins, C., Smith-Peirce, R. N., Moon, A., Stavropoulos, T., Silva, I., ... & Seitz, A. R. (2021). Facilitate multisensory training on working memory. Journal of Cognitive Enhancement, 5(3), 386-395.
Saleh, S., & Mazlan, A. (2019). The Effects of Brain-Based Teaching With IThink Maps and Brain Gym Approach towards Physics Understanding. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 8(1), 12-21.
Taneja, K. K., & Sankhian, A. (2019). effect of multi sensory approach on performance in mathematics at primary level. Reviewed and Refereed Journal, 5(2), 141-154.
Upadhyay, S. (2021). Brain based learnnig techniques for managing cognitive overload and improving working memory amongst undergraduates. Journal of Cognitive Enhancement, 5(3), 386-395.