احمدی، فرشاد؛ گودرزی، محمدعلی؛ و کاظمی رضایی، سیدعلی. (1400). اثربخشی رواندرمانی پویشی فشرده کوتاهمدت (ISTDP) در تجارب تجزیهای، روابط موضوعی و نادیده انگاری پاداش تأخیری در افراد مبتلا به اختلالات اعتیادی و مصرف مواد. روانشناسی بالینی، 13(1 (پیاپی 49))، 65-78.
بیضایی، معین؛ شهامتده، فاطمه و دوستی، فاطمه. (1397). رابطه بین روابط موضوعی و علائم جسمانی سازی: نقش میانجی نظریه ذهن. پایاننامه کارشناسیارشد روانشناسی، دانشگاه خیام.
پیرزادی، حجت. (1397). اختلال اضطراب جدایی: ویژگیها، سببشناسی و راهکارهای درمانی. تعلیم و تربیت اسلامی، 4(153)، 33-39.
حیدری نسب، لیلا؛ خوریانیان، مهدی، طبیبی. (1393). اثربخشی رواندرمانی پویشی کوتاهمدتِ فشرده بر کاهش نشانهها و سبکهای دفاعی در بیماران مبتلا به افسردگی. مطالعات روانشناسی بالینی، 4(14), 143-168.
حیدرینسب، لیلا و شعیری، محمد رضا. (1390). ساخت عاملی پرسشنامه سبکهای دفاعی در نمونههای غیر بالینی ایرانی. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی،6(21)، 76-97.
عباسی، زهره؛ امیری، شعله و طالبی، هوشنگ. (1394). اثربخشی درمان شناختی/رفتاری متمرکز بر واحد پردازهای بر کاهش علائم اضطراب جدایی کودکان 6 و 7 ساله. روانشناسی بالینی و شخصیت،13(2)، 51-64.
کاشفی، فهیمه؛ ازخوش، منوچهر؛ خانجانی، محمدسعید، آقایی، حکیمه. (1402) تأثیر رواندرمانی پویشی فشرده کوتاهمدت بر تمایزیافتگی خود و رفتار دلبستگی در روابط زناشویی زنان دارای گرایش به پیمانشکنی زناشویی. روان پرستاری. 11(1)، 16-1.
کاظمینی، تکتم، سپهری شاملو، زهره، مشهدی، علی و مدرس غروی، مرتضی. (1399). مطالعه الگوی روابط موضوعی با تأکید بر کارکرد انعکاسی در والدین کودکان با اختلال اضطراب جدایی: طراحی برنامه روانی آموزشی و بررسی اثربخشی آن. رساله دکتری روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
محمودی قهساره، مصطفی؛ آقامحمدیان شعرباف، حمیدرضا؛ حسینآبادی، حسین و دهقانی، محمود. (1392). کارایی رواندرمانی پویشی کوتاهمدت تعدیلکننده اضطراب بر مکانیزمهای دفاعی غیرانطباقی و ابرازگری هیجانی بیماران مبتلابه هراس اجتماعی. پایاننامه کارشناسیارشد مشاوره خانواده، دانشگاه فردوسی مشهد.
مسگریان، فاطمه، آزادفلاح، پرویز و فراهانی، حجت الله. (1395). وارسی مفهوم ارتباط با موضوع و سودمندی رواندرمانی (CCRT) مبتنی بر مضمون محوری تعارض ارتباطی) در اضطراب اجتماعی. رساله دکتری روانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس.
مشهدی، علی؛ سلطانی شال، رضا؛ میردورقی، فاطمه و بهرامی، بتول. (1391). ویژگیهای روانسنجی مقیاس چندبعدی اضطراب کودکان. روانشناسی کاربردی، 1(21)، 70-87.
میرصادقی، سودابه؛ سهرابی، فرامرز؛ برجعلی، احمد؛ اسکندری، حسین و فرخی، نورعلی. (1397). مقایسه سبکهای فرزند پروری و کیفیت روابط موضوعی مادران کودکان با اختلال اضطراب جدایی و مادران کودکان عادی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنائی،8(29)، 201-221.
میکائیلی، نیلوفر و مولائی، مهری. (1399). نقش خودانگاره و مکانیزمهای دفاعی در پیشبینی علائم اختلال اضطراب جدایی بزرگسالان در جمعیت دانشجویی. مطالعات روانشناختی، 1(16)، 23-39.
References
Alavi, A., Mohammadi, MR., Joshaghani, N., & Mahmoudi-Gharaei, J. (2010). Frequency of psychological disorders amongst children in urban areas of Tehran. Iran J psychiatry, 2(5), 1-10.
American Psychiatric Association (2017). What are anxiety disorders? https:// www.psychiatry.org/patients-families/anxiety-disorders/what-are-anxietydisorder Accessed November 27, 2019.
Andrews, G., Pollock, C., Stewart, G., (1989). The determination of defense style by questionnaire. Arch. Gen. Psychiatry, 46 (5), 455–460.
Barberis, N., Costa, S., Cuzzocrea, F., & Quattropani, MC. (2018). Trait EI in the relationship between needs fulfilment and symptoms and attitudes associated with EDs. Ment Health Prev, 10: 50-5.
Busch, F.N., & Milrod, B.L. (2015): Psychodynamic Treatment for Separation Anxiety in a Treatment Nonresponder. Journal of the American Psychoanalytic Association. 63(5):893-919.
Ciocca, G., Collazzoni, A., Limoncin, E., Franchi, C., Mollaioli, D., Di Lorenzo, G., Santarnecchi, E., Troisi, A., Siracusano, A., Rossi, A., Jannini, E.A., (2017). Defence mechanisms and attachment styles in paranoid ideation evaluated in a sample of non-clinical young adults. Riv Psichiatr 52, 162-167.
Copeland, WE., Angold, A., Shanahan, L., & Costello, EJ. (2014). Longitudinal patterns of anxiety from childhood to adulthood: the Great Smoky Mountains Study. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry, 53(1):21-33.
Davanloo, H. (2005). Intensive short-term dynamic psychotherapy. In B. J. Sadock & V. A. Sadock (Ed.), Kaplan and Sadock’s comprehensive textbook of psychiatry, 2628– 2652. Lippincot: Williams and Wilkins.
Di Giuseppe, M., Prout, T. A., Fabiani, M., & Kui, T. (2020). Defensive profile of parents of children with externalizing problems receiving Regulation-Focused Psychotherapy for Children (RFP-C): A pilot study. Mediterranean Journal of Clinical Psychology, 8(2). doi:10.6092/2282-1619/mjcp-2515.
Giuseppe, MD., Ciacchini, R., Piarulli, A., Nepa, G., & Conversano, C. (2019). Mindfulness dispositions and defense style as positive responses to psychological distress in oncology professionals.European journal of oncology nursing.40.104-110.
Glisson, L., Leitão, S., & Claessen, M. (2019). Evaluating the efficacy of a small-group oral narrative intervention programme for pre-primary children with narrative difficulties in a mainstream school setting. Australian Journal of Learning Difficulties, 24(1), 1-20.
Handelzalts, J.E., Fisher, S., & Naot, R. (2014). Object relations and real life relationships: A cross method assessment. Personality and Social Psychology, 55, 2, 160-167.
Hannesdottir, D. K. (2018). Do Youth with Separation Anxiety Disorder Differ in AnxietySensitivity From Youth with Other Anxiety Disorders? Child Psychiatry & Human Development, 49(6), 888-896.
Hayden, M. C., Mullauer, P. K., Beyer, K. J., Gaugeler, R., Senft, B., Dehoust, M. C., & Adreas S. (2021). Increasing mentalization to reduce maladaptive defense in patients with mental disorders. Frontiers in Psychology, 12, 637915. doi:10.3389/ fpsyt.2021.637915.
Hilty, D.M. (2015). Advancing science, clinical care and education: shall we update engel’s biopsychosocial model to a Bio-psycho-socio-cultural model: Psychol Cogn Sci Open J. 1(1), e1-e6.
Ivarsson, T. (2006). Normative data for the Multidimensional Anxiety Scale for Children (MASC) in Swedish adolescents. Nordic Journal Psychiatry, 60(2): 107-113.
Keefe, JR., McCarthy, KS., Dinger, U., Zilcha-Mano, S., & Barber, JP. (2014). A meta-analytic review psychodynamic therapies for anxiety disorders. Clin Psychol Rev, 34(4):309-23.
Kelly, F. D. (2014). The Assessment of Object Relations Phenomena in Adolescents: Tat and Rorschach Measu. Routledge.
Kingery, J.N., Ginsburg, G.S. & Burstein, M. (2009). Factor Structure and Psychometric Properties of the Multidimensional Anxiety Scale for Children in an African American Adolescent Sample.
Child Psychiatry Hum Dev 40, 287–300.
https://doi.org/10.1007/s10578-009-0126-0
Parisuz, A., Najarpourian, S., & Mohammadi, K. (2019). The Effect of Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy on Marital Conflicts and Interpersonal Processing of Married Women with Emotional Divorce. Iranian Evolutionary and Educational Psychology Journal, (1)2: 112-122.
Prout, T.A., Malone, A., Rice, T., & Hoffman, L. (2019). Resilience, Defense Mechanisms, and Implicit Emotion Regulation in Psychodynamic Child Psychotherapy.
J Contemp Psychother 49, 235–244. https://doi.org/10.1007/s10879-019-09423-w.
استناد به این مقاله: ناصری، احمد.، خسروجاوید، مهناز.، کافی ماسوله، سید موسی. (1403). تأثیر رواندرمانی پویشی فشرده کوتاهمدت دوانلویی بر کیفیت روابط موضوعی و مکانیسمهای دفاعی در نوجوانان با اختلال اضطراب جدایی،
روانشناسی افراد استثنایی، 14(53)، 149 -178. DOI: 10
Psychology of Exceptional Individuals is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.