منابع
احمدی، مالک و امانی ساری بگلو، جواد. (1395). راهنمای کاربرد نرمافزار لیزرل در تحقیقات رفتاری. ارومیه: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه.
پناهی، رضوان.، غضنفری، احمد و شریفی، طیبه (1396)، اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسئله بر افسردگی و اضطراب مادران دارای کودک عقبمانده ذهنی. تحقیقات علوم رفتاری، ۱۵ (۴): ۴۲۶-۴۲۰.
دهقانی، لیلا.، عبدالوهاب، مهدی.، باقری، حسین.، دالوند، حمید و فقیه زاده، سقراط (1399). بررسی پایایی بین آزمونگران در استفاده از نسخه فارسی نظام طبقهبندی عملکرد حرکتی درشت توسعهیافته و بازبینیشده در افراد فلج مغزی. دانشور پزشکی، 18(6): 37-44.
رضوانی، مریم. (1401). بررسی ارتباط تابآوری باکیفیت خواب در مادران دارای کودک مبتلا به فلج مغزی مراجعهکننده به مرکز آموزشی و درمانی بوعلی اردبیل، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل.
زارعی، فرشاد.، اسدپور، اسماعیل و محسن زاده، فرشاد (1400)، اثربخشی درمانگری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر رضایت زناشویی و خودکارآمدی مادران دارای فرزندان با فلج مغزی. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۲۰ (۱۰۵): ۱۵۱۲-۱۴۹۳.
شاره حسین و اسحاقی ثانی مریم (۱۳۹۷)، نقش پیشبین شخصیت بامدادیشامگاهی، انعطافپذیری شناختی و تنظیم شناختی هیجان در رضایت زناشوییِ زنان میانسال. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۲۴ (۴): ۳۹۹-۳۸۴.
محمدی، پریسا و فولادچنگ، محبوبه (1396)، شیوههای والدگری و پرخاشگری: نقش واسطهای سبکهای حل مسئله. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 14(54): 173-186.
نعمتی فرد، تابان.، دالوندی، اصغر.، ساجدی، فیروزه و نوروزی، کیان. (1398). بررسی تأثیر آموزش خود مدیریتی پنج آ بر آپگار خانوادههای دارای کودکان فلج مغزی. نشریه پژوهش توانبخشی در پرستاری، ۶ (۱): ۱-۹.
References
Afrooz, G. A., Asgharpour, H., & Lotfi Kashani, F. (2021). The Father’s Role in Parenting: a Comparison of Different Cultures and Psychological Perspectives. Men’s Health Journal, 6(1), e1.
Decety, J., & Jackson, P. L. (2006). The functional architecture of human empathy. Behavioral and Cognitive Neuroscience Reviews, 3(2), 71-100.
Freeman, E. E. (2022). Enhancing fathers’ engagement in parenting programs: identifying preferred program attributes. Australian Psychologist, 1-9.
Gagat-Matuła, A. (2022). Resilience and Coping with Stress and Marital Satisfaction of the Parents of Children with ASD during the COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health; 19(19): 12372.
Khoshnavay Fomani, F., Mirlashari, J., Sharif Nia, H., Begjani, J., Khoshakhlagh, F., Shiri, M. & Teymuri, E. (2022). Exploring the effects of self-reflection practice on cognitive emotion regulation and resilience among mothers of premature neonates. NPT; 9(3): 211-220.
Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. Second Edition, New York: The Guilford Press.
Lasa-Aristu, A., Delgado-Egido, B., Holgado-Tello, F. P., Amor, P. J., & Domínguez-Sánchez, F. J. (2019). Los perfiles de la regulación cognitiva de las emociones y su asociación con los rasgos emocionales. Clínica y Salud, 30(1), 33-39.
Lishner, D. A., Steinert, S. W., & Stocks, E. L. (2016). Gratitude, sympathy, and empathy. Encyclopedia of Evolutionary Psychological Science, 10-1007.
Long, T. J., & Bullare, M. I. (2018). MARITAL HAPPINESS: AN INTRINSIC CASE STUDY OF MR. X. Education Sciences & Psychology, 1(47), 73- 89.
McConkey, R., Truesdale-Kennedy, M., Chang, M. Y., Jarrah, S. & Shukri, R. (2008). The impact on mothers of bringing up a child with intellectual disabilities: a cross-cultural study. International Journal of Nursing Studies, 45(1): 65-74.
McCoy, S. W., Palisano, R., Avery, L., Jeffries, L., Laforme Fiss, A., Chiarello, L., Hanna, S. (2020). Physical, occupational, and speech therapy for children with cerebral palsy. Developmental Medicine & Child Neurology, 62(1), 140-146.
Omura, M., Maguire, J., Levett-Jones, T., & Stone, T. E. (2017). The effectiveness of assertiveness communication training programs for healthcare professionals and students: A systematic review. International journal of nursing studies, 76, 120-128.
Påhlman, M., Gillberg, C., Wentz, E., & Himmelmann, K. (2020). Autism spectrum disorder and attention deficit/ hyperactivity disorder in children with cerebral palsy: results from screening in a population-based group. European Child & Adolescent Psychiatry, 29 (11), 1569-1579.
Rusu, P. P., Bodenmann, G., & Kayser, K. (2019). Cognitive emotion regulation and positive dyadic outcomes in married couples. Journal of Social and Personal Relationships, 36(1), 359-376.
Sanders, M. R. (2018). Triple P -Positive Parenting Program as a public health approach to strengthening parenting. J FAM Psychol. 22(4): 506-517.
Thomas, J. N., Alper, B. A., & Gleason, S. A. (2017). Anti-pornography narratives as self-fulfilling prophecies: Religious variation in the effect that pornography viewing has on the marital happiness of husbands. Review of Religious Research, 59(4), 471-497.
Wang, A., & Lu, J. (2022). Validation of the Chinese version of the Walsh Family Resilience Questionnaire. Family Process.