بشرپور، سجاد، احمدی، شیرین و حیدری، فاضله. (1400). الگوی روابط ساختاری پیشبینی ولع مصرف مواد بر اساس سوء رفتار دوره کودکی، هیجان پذیری منفی و تکانشوری با نقش میانجی تنظیم رفتاری هیجان. فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی. (10)3. 185-196.
تقی زاده شیده، ع؛ شریفی، ح.پ؛ فرخزاد پ (۱۳۹۲) هنجاریابی پرسشنامه خود پنهانکاری (SCS) در بین دانش آموزان مقطع متوسطه و راهنمایی شهر تهران فصلنامه تخصصی روانسنجی، ۱ (۴)، ۱۰۱-۸۹.
درویشی، سونیا و خیاطان فلور. (1396). اثر آموزش شفقت نسبت به خود بر شادکامی و کیفیت زندگی مادران کودکان دارای اوتیسم. فصلنامه کودکان استثنایی.۱۷ (۴): ۸۶-۷۷.
رحیمی، مریم؛ اکرمی، ناهید؛ و قمرانی، امیر. (1400). اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت بر خودکارآمدی و سبک والدگری مادران کودکان با اختلالات درونیسازیشده و برونیسازی شده. روانشناسی بالینی و شخصیت، 19(1)،93-107.
سعادت؛ الهام؛ و قمرانی؛ امیر. (1395). رابطه احساس گرفتاری و فقدان لذتجویی مادران با مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی دختر. مجله پرستاری کودکان. ۲ (۳): ۵۶-۶۳.
غلامی، ربابه و ناعمی، علیمحمد. (1396). تأثیر واقعیت درمانی بر استیگمای مادران کودکان دارای ناتوانیهای رشدی و ذهنی. روانشناسی افراد استثنایی. 7(27)، 209-236.
فیض الهی سارا، نریمانی محمد، موسی زاده توکل. (۱۴۰۰). اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر افکار خودکشی، خودنهانسازی و تنظیم شناختی هیجان در زنان دارای افکار خودکشی. رویش روانشناسی؛ ۱۰ (۲): ۶۹-۸۰.
قمرانی، امیر؛ صمدی، مریم؛ تقی نژاد، محدثه؛ و شمسی، عبدالحسین. (1394). شاخصهای روانسنجی مقیاس شخصیت تاریک در دانشجویان. فصلنامه علمی روشها و مدلهای روانشناختی، 6(20)، 73-86.
لطفی، صدیقه.، ابوالقاسمی، عباس.، نریمانی، محمد. (1396). مقایسه پردازش هیجانی و ترس از ارزیابیهای مثبت و منفی در زنان دارای فوبی اجتماعی و زنان عادی. دانش و پژوهش در روانشناسی. 14(53): 101-111.
محمدی سیاه کمری، فریبا و امیری، حسن. (1396). بررسی رابطه بین هیجانهای تحصیلی با درگیری تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر کرمانشاه، سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و مطالعات رفتاری و آسیبهای اجتماعی ایران، تهران.
ملک پور، مختار؛ اباذری قرهبلاغ، کبرا؛ قمرانی، امیر؛ عابدی، احمد؛ فرامرزی، سالار. (1397). مقایسه هیجان ابرازشده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم و عادی و پیشبینی هیجان ابرازشده مادران کودکان مبتلا به طیف اوتیسم بر اساس مشکلات رفتاری، تعامل اجتماعی و شدت اوتیسم. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 8(1)، 1-14.
منصورنژاد، زهرا؛ ملک پور، مختار؛ قمرانی امیر. (1400). مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای خودتعیینگری و مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری برونی شده دانش آموزان. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش؛ ۱۸ (۱): ۱۲۱-۱۳۶.
میرلوحیان، ثمره السادات؛ قمرانی امیر. (1395). رابطه بار روانی و احساس خستگی مادران با میزان مشکلات رفتاری کودکان اوتیسم. مجله مطالعات ناتوانی. ۱۳۹۵؛ (6): ۴۹-۵۵.
References
Achenbach, T. M., & Rescorla, L. (2001). Manual for the ASEBA school-age forms & profiles: An integrated system of multi-informant assessment: Aseba Burlington, VT.
Altiere, M. J., & von Kluge, S. (2009). Family functioning and coping behaviors in parents of children with autism. Journal of Child and Family Studies.
Bahl, S., Milne, G. R., Ross, S. M., Mick, D. G., Grier, S. A., Chugani, S. K., ... & Boesen-Mariani, S. (2016). Mindfulness: Its transformative potential for consumer, societal, and environmental well-being. Journal of Public Policy & Marketing, 35(2), 198-210.
Baker, R., Thomas, S., Thomas, P. W., Gower, P., Santonastaso, M., & Whittlesea, A. (2010). The Emotional Processing Scale: scale refinement and abridgement (EPS-25). Journal of psychosomatic research, 68(1), 83-88.
Carballo, J. J., Llorente, C., Kehrmann, L., Flamarique, I., Zuddas, A., Purper‑Ouakil, D., Hoekstra, P. J., Coghill, D., Schulze, U. M. E., Dittmann, R. W., Buitelaar, J. K., Castro‑Fornieles, J., Lievesley, K., Santosh, P., & Arango, C. (2020). Psychosocial risk factors for suicidality in children and adolescents.
European Child & Adolescent Psychiatry,
29(6), 759–776.
https://doi.org/10.1007/s00787-018-01270-9.
Cramer, K. M., & Barry, J. E. (1999). Psychometric properties and confirmatory factor analysis of the self-concealment scale. Personality and Individual Differences, 27(4), 629-637.
Derlega, V. I., & Chaikin, A. L. (1977). Privary and self-disclosure in social relationships.
Himachi, M., Hashiro, M., & Miyake, R. (2018). Differences in processing of emotional faces by avoidance behavior: In the case of university students with acne. Journal of Psychosomatic Research, 109, 108.
Jensen, A. C., Jorgensen‐Wells, M. K. A., Pickett, J. M., Andrus, L. E., Leiter, V. K., Graver, H., ... & Hanna‐Walker, V. R. (2021). Marital relationships spillover and parental differential treatment of siblings: A multilevel meta‐analysis. Journal of Family Theory & Review, 13(3), 347-365
Kaufman, T. M., Kretschmer, T., Huitsing, G., & Veenstra, R. (2020). Caught in a vicious cycle? Explaining bidirectional spillover between parent-child relationships and peer victimization. Development and Psychopathology, 32(1), 11-20.
Kelly, A.E. (2002). The psychology of secrets. New York: Plenum.
Kwasniewska, A., Thomas, K., & Baker, R. (2014). Are there cross-cultural differences in emotional processing and social problem-solving?. Polish Psychological Bulletin, 45(2), 205-210.
Larson, D. G., & Chastain, R. L. (1990). Self-concealment: Conceptualization, measurement, and health implications. Journal of Social and Clinical psychology, 9(4), 439-455.
Larson, D. G., Chastain, R. L., Hoyt, W. T., & Ayzenberg, R. (2015). Self-concealment: Integrative review and working model. Journal of Social and Clinical Psychology, 34(8), 705-774.
Liu, L., Xu, L., Xiao, X., Liu, L., & Li, Y. (2020). Positive influence of peers' interpersonal character on children's interpersonal character: The moderating role of children's and peers' social status. Journal of Adolescence, 79, 157-172.
Mastrotheodoros, S., Papp, L. M., Van der Graaff, J., Deković, M., Meeus, W. H., & Branje, S. (2022). Explaining heterogeneity of daily conflict spillover in the family: The role of dyadic marital conflict patterns. Family process, 61(1), 342-360.
Matei, A., Vîrgă, D. From family to work: The mediating role of family-work enrichment and conflict between communication and well-being for dual-earner couples. (2023). Curr Psychol 42, 14555–14568 https://doi.org/10.1007/s12144-022-02747-2
Okano, L., Jeon, L., Crandall, A., Powell, T., & Riley, A. (2020). The cascading effects of externalizing behaviors and academic achievement across developmental transitions: Implications for prevention and intervention. Prevention Science, 21(2), 211-221.
Pu, D. F., & Rodriguez, C. M. (2021). Bidirectional spillover in the family across the transition to parenthood. Family process, 60(1), 235-250.
Rachman, S. (1980). Emotional processing. Behaviour Research and Therapy, 18(1), 51-60.
Rawal, A., Park, R., & Williams, M. (2010). Rumination, experiential avoidance and dysfunctional thinking in eating disorders. Behavior Research and Therapy, 48, 851-859.
van der Geest, I. M., van den Heuvel‐Eibrink, M. M., Zwaan, C. M., Pieters, R., Passchier, J., & Darlington, A. S. E. (2016). Participation in a clinical trial for a child with cancer is burdensome for a minority of children. Acta Paediatrica, 105(9), 1100-1104.
Warmuth, K. A., Cummings, E. M., & Davies, P. T. (2020). Constructive and destructive interparental conflict, problematic parenting practices, and children’s symptoms of psychopathology. Journal of Family Psychology, 34, 301–311.https://doi.org/10.1037/fam0000599.
Weeden, M., Wills, H. P., Kottwitz, E., & Kamps, D. (2016). The effects of a class-wide behavior intervention for students with emotional and behavioral disorders. Behavioral Disorders, 42(1), 285-293.
Zee, M., de Jong, P. F., & Koomen, H. M. (2017). From externalizing student behavior to student-specific teacher self-efficacy: The role of teacher-perceived conflict and closeness in the student–teacher relationship. Contemporary Educational Psychology, 51, 37-50.