منابع
برنی فیه، اسکار. (2010). منظورم چیست؟ ترجمه آرزو نیر احمدی (1389). تهران: انتشارات شهرتاش.
اسماعیل زاد، تیمور ه، الله کرمی، آزاد و موسوی، فرانک .(1395). اثربخشی چند رسانه ای فلسفه برای کودکان بر حل مسئله دانشآموزان پایه ششم ابتدایی. فصلنامه فناوری آموزش. جلد 12. شماره 4.
مرد، پل فلیش. (2008). مسافرخانه نیمهراه، ترجمه انتشارات وکیلی (1389). تهران: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
جمشیدی، علی. (1380). بررسی تطبیقی مهارتهای ارتباط اجتماعی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری ویژه و کودکان عادی ۱۲-۸ ساله شهر تهران. در سال تحصیلی 81-80 اخذ مدرک کارشناسیارشد روانشناسی کودکان استثنایی. دانشگاه علامه طباطبائی. فارسی.
جنگی زهی، حمیدرضا، زارعی زوارکی، اسماعیل، نیلی احمدآبادی، محمدرضا و دلاور، علی. (1397). طراحی و اعتبارسنجی الگوی آموزشی چندرسانهای برای دانشآموزان کمتوان ذهنی، مجله کودکان استثنایی، سال هفدهم، شماره 1 (63)، 52-31.
حبیبی، رامین، فرید، ابوالفضل، مصرآبادی، جواد و بهادری، جعفر. (1398). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی و عاطفی بر بهبود روابط بین فردی دانشآموزان. مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. دوره 12. شماره 1.
حسنزاده، فرهاد. (1391). پ، ت، کو ...، تهران: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. فارسی.
هابنر، داون. (2012). اگر همیشه غر بزنم چه کنم، ترجمه حسین مسنن فارسی (۱۳۹۳). تهران: انتشارات کم.
ذبیح اله، الهی، زارعی زوارکی، اسماعیل، شریفی درامدی، پرویز، نوروزی، داریوش و دلاور، علی.(1396). «طراحی و اعتبارسنجی الگوی آموزشی استفاده از تلفن همراه برای دانشآموزان کم بینا، فصلنامه رویکردهای نوین در آموزش و یادگیری، مجله فناوری برنامه درسی، 1 (2)، 86-71.
رضایی، نورمحمد، پدروند، حافظ، عبدالرضایی، نادر و رضایی، علیمحمد. (1393). بررسی تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در افزایش خلاقیت و مؤلفههای سیال، انعطافپذیری، ابتکار و گسترش، مجله نوآوری و خلاقیت در علوم انسانی. دوره 4. شماره 4.
زارعی زوارکی، اسماعیل. (1395). طراحی برنامه درسی دوره کارشناسیارشد فناوری آموزشی با محوریت آموزش استثنایی در ایران. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی. مسئله 39.
مارتین، سلیگمن. (2015). کودک خوشبین، ترجمه فروزنده داورپناه. (1396). تهران: نشر رشد.
ژیرارد، سیلوی. (2016). برای سلامتی شما، ترجمه زهره ناطقی. (1395). تهران: انتشارات راز باران.
سیلوراستان، شل. (2012). درخت بخشنده، ترجمه رازی هیرمندی. (1378). تهران: انتشارات آروین
عندلیب، سیما، عابدی، محمدرضا، نشاط دوست، حمید طاهر و آقایی، اصغر. (1399). مقایسه اثربخشی بسته تجربی درمانی با درمان مبتنی بر شفقت و شادی و نشخوار فکری در بیماران افسرده. مجله روانشناسی بالینی. سال دوازدهم شماره 1. متوالی 25.
فتحی، لیلا، قدسی، احقر و نادری، عزت الله. (1395). تأثیر آموزش فلسفه به کودکان از طریق پژوهش مشارکتی بر روابط بین فردی دانشآموزان. فصلنامه آموزشوپرورش. شماره 140.
آن مارو، کارول. (2017). بخشش - آرامش برای دل کوچکت، ترجمه برزو سریزادی. (1397). تهران: انتشارات صابرین
کاشانی وحید، لیلا، افروز، غلامعلی، شکوهی یکتا، محسن، خرازی، کمال و غباری بناب، باقر. (1394). طراحی و تدوین برنامه آموزشی حل مسئله بین فردی با رویکرد خلاقانه و بررسی اثربخشی آن بر ارتقای مهارتهای اجتماعی دانشآموزان ممتاز. دو فصلنامه شناخت اجتماعی. سال پنجم. شماره 2.
کاظمی، نواب، ارجمندنیا، علیاکبر، مرادی، ریحانه، محمدی، سید تقی و صادقی فرد، مریم. (1399). اثربخشی آموزش شفقت به خود بر بهزیستی روانشناختی و نشخوار فکری در مادران دانشآموزان دارای ناتوانیهای یادگیری خاص. ظهور روانشناسی. سال 9. شماره 1. پیاپی 46.
کبیری، علیاکبر و واحدی، مهدی. (1400). اثربخشی فلسفه برای کودکان باغبانی فناوریهای دیجیتال بر تحریفهای شناختی و ادراک شایستگی پسران بیخانمان و بد سرپرست. مجله علوم روانشناسی، 110.
کبیری، علیاکبر، قاسمی، علی، زارعی زوارکی، اسماعیل و ریوندی، ریحانه. (1398). تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان با کمک فناوری بر خوشبینی تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانشآموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر همدان. فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری. سال هشتم شماره پانزده.
آل اچ، لوئیس. (2008). من همانی هستم که فکر میکنم، ترجمه مریم رزاقی (1390). تهران: انتشارات آوش.
محمدزاده، زهرا. (1394). تأثیر فناوری آموزشی بر تفکر کودکان و دیدگاههای رایج فلسفی در مورد آن. چهارمین همایش ملی توسعه پایدار و علوم تربیتی و روانشناسی. مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
مرادی، رحیم. زارعی زوارکی، اسماعیل، شریفی درامدی، پرویز، نیلی احمدآبادی، محمدرضا و دلاور، علی. (1399). غنیسازی برنامه درسی زبان انگلیسی با رویکرد فناوری کمکی و بررسی تأثیر آن بر یادگیری دانشآموزان با آسیبهای جسمی و حرکتی: دستورالعملهای جدید برای آموزش فراگیر، مجله راهبردهای آموزشی در علوم پزشکی، 12(1).
مرادی قائممقام، حجتالله و جولا، راضیه. (1396). راهنمای آموزش مهارتهای زندگی (حل مسئله، تصمیمگیری و تفکر خلاق)، چاپ اول، تهران: انتشارات شلک.
نقدعلی، محسن و پناهی، زهرا. (1390). رابطه جامعه پژوهشی در برنامه فلسفه برای کودکان با روشهای تدریس فعال و مشارکتی. فصلنامه اندیشه و کودک. سال دوم. شماره 2، صص 101-126
هدایتی، محبوبه و قائدی، یحیی. (1389). تأثیر برنامه فلسفه برای کودکان از طریق روش جامعه تحقیق بر بهبود مهارتهای روابط بین فردی دانشآموزان دبستانی. کودکی و فلسفه، 5(9)، 199-217.
References
Ca sidy, C., Marwick, H., Deeney, L., & McLean, G. (2022). Philosophy with children, self-regulation and engaged participation for children with emotional-behavioural and social communication needs. Emotional and Behavioural Difficulties, 23(1), 81-96.
Demsky, C. A., Fritz, C., Hammer, L. B., & Black, A. E. (2019). Workplace incivility and employee sleep: The role of rumination and recovery experiences. Journal of occupational health psychology, 24(2), 228.
Ge rgieva, D., & Valchev, G. (2020). Specific features of interpersonal communication in deaf children.
Proceedings of CBU in Social Sciences, 1, 81-87.
.
G., Éthier, M. A., ... & Léger-Goodes, T. (2021). Existential therapy for children: impact of a philosophy for children intervention on positive and negative indicators of mental health in elementary school children. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(23), 12332.
Ko ak, C., & Önen, A. S. (2014). The analysis on interpersonal relationship dimensions of secondary school students according to their ruminative thinking skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 143, 784-787.
Le e, S. Y., & Kang, S. J. (2020). The Effects of Team Based Learning Education on Critical Thinking, Interpersonal Relationships, Self-Leadership and Academic Major Satisfaction. International Journal of Elderly Welfare Promotion and Management, 4, 1-8.
Malboeuf-Hurtubise, C., Taylor, G., Paquette, L., & Lacourse, E. (2018). A mindfulness-based intervention for students with psychiatric disorders in a special education curriculum: a series of n-of-1 trials on internalized and externalized symptoms. In Frontiers in Education (Vol. 3, p. 66). Frontier
Pet ina, S. (2022). Philosophy of technology for children and youth. In Pedagogy for technology education in secondary schools (pp. 311-323). Springer, Cham
Watkins, E. R., & Roberts, H. (2020). Reflecting on rumination: Consequences, causes, mechanisms and treatment of rumination. Behaviour Research and Therapy, 127, 103573
Yang, C. (2016). “Learning methodologies for wireless big data networks: A Markovian game-theoretic perspective”. Neurocomputing, 174, 431-438.