- اردکانی، سعید، قنبری، فاطمه، رضایی، محمدرضا، رجبیپورمیبدی، علیرضا (1400). ارائه الگوی برندسازی شهری با رویکرد توسعه گردشگری (مطالعه موردی: شهر شیراز). فصلنامه برنامهریزی منطقهای، دوره 11 ، شماره 41، صص 118 – https://doi.org/10.30495/jzpm.2021.3986
- اسدی، زهره، محمدی، حمید (1400). برندسازی شهری در راستای توسعه گردشگری خلاق به کمک مدل مدیریت برند شهری (CBM) (نمونه مورد مطالعه: شهر جونقان). مطالعات شهری، 10(40)، صص 42-27.https://doi.org/10.34785/J011.2021.114
- ربانی، رومینا، جلالی، سیدمهدی، مهرمنش، حسن (1399). تبیین الگوی راهبردی برندسازی شهری در صنعت گردشگری. مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 42، تابستان 1399، صص 188-171. https://dorl.net/dor/20.1001.1.22286853.1399.11.42.11.2
- زارعزاده، الهام، معینالدین، محمود، دهقاندهنوی، حسن (1403). واکاوی ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکتها بر اساس تحلیل محتوای کیفی و غربالسازی فازی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 13(50)، 185-169. https://www.jmaak.ir/article_22270.html
- سلیمانی، سارا، کسانی، صبا، تاجزادهنمین، ابوالفضل اردشیر (1402). شناسایی واولویتبندی عوامل مؤثر بر گردشگری خلاق (نمونه موردی: هورامان استان کردستان). گردشگری و توسعه، آماده انتشار. https://doi.org/10.22034/jtd.2023.357543.2653
- شاطریان، محسن، حیدریسورشجانی، رسول، ورفینژاد، ژیلا (1398). مدلسازی تأثیرات گردشگری شهری بر کیفیت زندگی و شهر خلاق در شهر کرمانشاه. مجله آمایش جغرافیای فضا، فصلنامه علمی- پژوهشی دانشگاه گلستان، دوره 9، شماره 33، صص51-60. https://doi.org/10.30488/gps.2019.100765
- فخریپورمحمدی، افسانه، شماعی، علی، پریزادی، طاهر، ساسانپور، فرزانه (1402). تحلیل تصویر ذهنی گردشگران با تأکید بر گردشگری خلاق (مورد مطالعه: منطقه 12 تهران). گردشگری و توسعه، 12 (1): 325-343، 22034/JTD.2022.309566.2476
- فضلی، صفر، صمدی، محمود (1400). تبیین عوامل مؤثر بر جذابیت مقاصد گردشگری شهری، مطالعه موردی: کلانشهر تهران. فصلنامه گردشگری شهری، 8(2)، 111-97. https://doi.org/10.22059/jut.2021.325500.914
- کاظمیزاد، شمساله، روستایی، شهریور، حیدری، رحیم (1402). ارزیابی پیشرانهای حیاتی مؤثر بر گردشگری خلاق با رویکرد ارتقای مؤلفههای رقابتپذیری شهری (مطالعه موردی: شهر تبریز). فصلنامه جغرافیا و توسعه ناحیهای، آماده انتشار. https://doi.org/10.22067/jgrd.2023.84035.1318
- کاوسی، مسعود، صابری، حمید، مؤمنی، مهدی، خادمالحسینی، احمد (1402). تعیین پیشرانهای کلیدی مؤثر بر توسعه گردشگری خلاق مبتنی بر رویکرد آیندهپژوهی (نمونه موردی: شهر ایذه). فصلنامه علمی مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی، 18(4)، 70-57. https://dorl.net/dor/20.1001.1.25385968.1402.18.4.4.7
- مرادی، حشمت، پورسعید، علیرضا، واحدی، مرجان، آرایش، محمدباقر (1399). طراحی مدل توسعه بومگردی روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه. فصلنامه علمی- پژوهشی گردشگری و توسعه، سال نهم، شماره اول، بهار 1399، صص 46-25.، 22034/JTD.2019.188908.1758
- مرکزآمار ایران (1399). چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار،https://www.amar.org.ir
- مرکزآمار ایران (1400). چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار،https://www.amar.org.ir
- مرکزآمارایران (1401). چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار،https://www.amar.org.ir
- مصاحبیپورفرد، مریم، خادمالحسینی، احمد، صابری، حمید، مختاریملکآبادی (1400). شاخصسازی گردشگری خلاق شهری با رویکرد ایرانی اسلامی (مورد مطالعه شهر اصفهان). گردشگری و توسعه، 10 (4): 1-17. 10.22034/jtd.2021.208757.1883
- ملکزاده، ندا، داداشپور، هاشم، رفیعیان، مجتبی (1398). بررسی عوامل مؤثر بر ساختار فضایی شهری و منطقهای با استفاده از روش تحلیل محتوا. فصلنامه دانش شهرسازی، 3(4)، 14-1. 10.22124/upk.2020.15246.1359
- موحد، علی، ایزدی، پگاه، کهزادی، مسعود (1390). بازاریابی گردشگری برای شهرها: با تأکید بر برندگذاری و رویدادهای ویژه برای جذب گردشگران، انتشارات: آذرخش، تهران.
- Aaker, D. A. (1996). Measuring brand equity across products and markets. California Management Review, 38(3).
- Aaker, D. A. (2012). Building strong brands. Simon and Schuster.
- Carvalho, M., Kastenholz, E., & Carneiro, M. J. (2023). Co-creative tourism experiences: a conceptual framework and its application to food and wine tourism. Tourism Recreation Research, 48(5), 668-692.
- org/10.1080/02508281.2021.1948719
- Carvalho, R., Ferreira, A. M., & Figueira, L. M. (2016). Cultural and Creative tourism in Portugal. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 14(5), 1075-1082.doi.org/10.25145/j.pasos.2016.14.071
- Chiang, C. T., & Chen, Y. C. (2023). The Effect of Destination Brand Identity on Tourism Experience: The Case of the Pier-2 Art Center in Taiwan. Sustainability, 15(4), 3254. 10.3390/su15043254
- Ciolac, R., Iancu, T., Popescu, G., Adamov, T., Feher, A., & Stanciu, S. (2022). Smart Tourist Village—An Entrepreneurial Necessity for Maramures Rural Area. Sustainability, 14(14), 8914. 10.3390/su14148914
- The State of the Art in Creative Tourism; OECD Publishing: Paris, France, 2017.
- Cruz-Ruiz, E., Ruiz-Romero de la Cruz, E., Zamarreño-Aramendia, G., & Cristòfol, F. J. (2022). Strategic management of the Malaga brand through open innovation: tourists and residents’ perception. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8(1), 28. 10.3390/joitmc8010028
- Eid, R., El-Kassrawy, Y. A., & Agag, G. (2019). Integrating destination attributes, political (in) stability, destination image, tourist satisfaction, and intention to recommend: A study of UAE. Journal of Hospitality & Tourism Research, 43(6), 839_866. 10.1177/1096348019837750
- Ginting, G., Dewi, I. J., Maesaroh, I., & Maria, M. (2023). Development Concept and Strategy for Creative Tourism of Community-Based Tourism Destinations in Yogyakarta. Ilomata International Journal of Management, 4(1), 58-72. 10.52728/ijjm.v4i1.637
- Guo, R., Kou, I. E., & Jiang, Q. (2023). Unlocking the Creative Potential: A Case Study of Luoyang City’s Creative Tourism Development. Sustainability, 15(20), 14710. 10.3390/su152014710
- Huang, C. E., & Liu, C. H. (2018). The creative experience and its impact on brand image and travel benefits: The moderating role of culture learning. Tourism Management Perspectives, 28, 144-155.10.1016/j.tmp.2018.08.009
- Jo, M., Cha, J., & Kim, J. (2022). The Effects of Tourism Storytelling on Tourism Destination Brand Value, Lovemarks and Relationship Strength in South Korea. Sustainability, 14(24), 16495.10.3390/su142416495
- Kapferer, J. N. (1994). Strategic brand management: New approaches to creating and evaluating brand equity. Simon and Schuster.
- Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing, 57(1), 1-22.10.1177/002224299305700101
- Kou, I. E. (2023). Parting Thoughts XXI: Sense of Place and the Search for Leisure. Leisure Sciences, pp. 1-3.10.1080/01490400.2023.2237503
- Kyngäs, H. (2020). Qualitative research and content analysis. The application of content analysis in nursing science research, pp. 3-11.10.1007/978-3-030-30199-6
- Li, F., He, C., & Qiao, G. (2021). Attributes that form romantic travel experience: a study of Chinese Generation Y tourists. Current issues in tourism, 24(15), 2130-2143. 10.1080/13683500.2020.1820456
- Liu, P., & Lee, Y. M. (2018). An investigation of consumers’ perception of food safety in the restaurants. International Journal of Hospitality Management, 73, 29-35. 10.1016/j.ijhm.2018.01.018
- Lo, K., Li, J., Wang, M., Li, C., Li, S., & Li, Y. (2019). A comparative analysis of participating and non-participating households in pro-poor tourism in Southern Shaanxi, China. Tourism Planning & Development, 16(3), 318-333. 10.1080/21568316.2018.1490340
- Luo, J. M. (2022). Cultural Tourism and Cantonese Opera. Routledge.
- Marques, L., & Borba, C. (2017). Co-creating the city: Digital technology and creative tourism. Tourism management perspectives, 24, 86-93. 10.1016/j.tmp.2017.07.007
- Moilanen, T., & Rainisto, S. K. (2009). How to brand nations, cities, and destinations. London: Palgrave Macmillan UK.
- Moleiro, D., & Ribeiro, L. (2023). Creative tourism trends. In Routledge Handbook of Trends and Issues in Global Tourism Supply and Demand(pp. 163-175). Routledge.
- Moon, H., & Han, H. (2018). Destination attributes influencing Chinese travelers' perceptions of experience quality and intentions for island tourism: A case of Jeju Island. Tourism management perspectives, PP. 28, 71-82. 10.1016/j.tmp.2018.08.002
- Nordrhein-Westfalen Tourism (2019). Going #urbanana!. nrw-tourism.com/urbanana
- Pearce, D. G., & Butler, R. (1993). Tourism research: Critiques and challenges. (No Title).
- Qu, Y., Han, R., & Dong, Y. (2023). An attachment-based management framework of destination attributes: Drawing on the appraisal theories of emotion. Journal of Travel Research, 63(1), 234-251. 10.1177/00472875221146789
- Robinson, R.N.S.; Clifford, C. (2012). Authenticity and festival food service experiences. Ann. Tour. Res., 39, 571–600. 10.1016/j.annals.2011.06.007
- Raimkulov, M., Juraturgunov, H., & Ahn, Y. J. (2021). Destination attractiveness and memorable travel experiences in Silk Road tourism in Uzbekistan. Sustainability, 13(4), 2252. 10.3390/su13042252
- Richards, G. (2017). The development of creative tourism in Asia. Imagining experience: Creative tourism and the making of place.
- Richards, G. (2019). Creative tourism: opportunities for smaller places? Tourism & Management Studies, 15(1SI), pp. 7-10.18089/tms.2019.15SI01
- Richards, G. (2020). Designing creative places: The role of creative tourism. Annals of tourism research, p. 85, 102922. 10.1016/j.annals.2020.102922
- Ryu, K., & Lee, J. S. (2013). Understanding convention attendee behavior from the perspective of self-congruity: The case of academic association convention. International Journal of Hospitality Management, pp. 33, 29-40. 10.1016/j.ijhm.2013.01.003
- Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2009). Research methods for business students. Essex: Prentice Hall: Financial Times.
- Scherer, K. R., & Moors, A. (2019). The emotion process: Event appraisal and component differentiation. Annual review of psychology,70,719-745. https://psycnet.apa.org/doi/10.1146/annurev-psych-122216-011854
- Sidiropoulos, D. (2024). City Branding and Video Production: The Case of Greek Semi-Urban Centers. International Journal of Social Ecology and Sustainable Development (IJSESD), 15(1), 1-19.
- http://dx.doi.org/10.4018/IJSESD.334558
- (2008). Towards sustainable strategies for creative tourism. In Proceedings of the Discussion Report of the Planning Meeting for 2008 International Conference on Creative Tourism, Santa Fe, NM, USA, pp. 25–27 October 2008; pp. 25–27.
- Wan, Y. K. P., & Choi, S. H. (2022). Food tourists and food image in a creative city of gastronomy in Macao, China. Journal of China Tourism Research, 18(2), 376-396. 10.1080/19388160.2020.1852992
- World Travel & Tourism Council. Economic Impact Reports. 2022. Available online: https://wttc.org/research/economic-impact (accessed on 21 January 2023).
- Wu, L., Taheri, B., Okumus, F., & Wang, S. (2024). The effects of host sincerity on tourists’ perceived destination image. The Service Industries Journal, 44(1-2), 83-104.10.1080/02642069.2021.2011861
- Ye, Z., & Jeon, H. Y. (2023). Chinese city brands and semiotic image scales: a tourism perspective. Social Semiotics, 33(1), 1-24. 10.1080/10350330.2020.1769405
- Zhou, Z., Zhang, Q., Su, C., & Zhou, N. (2012). How do brand communities generate brand relationships? Intermediate mechanisms. Journal of Business research, 65(7), 890-895. 10.1016/j.jbusres.2011.06.034
|