ابوالقاسمی، عباس، رضایی جمالویی، حسن، نریمانی، محمد، و زاهدبابلان، عادل. (1390). مقایسهی شایستگی اجتماعی و مؤلفههای آن در دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری و دانشآموزان دارای پیشرفت تحصیلی پایین، متوسط و بالا. ناتوانیهای یادگیری،1(1،6-23.
احمدی ده قطبالدینی، محمد، شرفی، محمد، غلامرضایی نژاد اناری، مریم، و محمودآبادی، الهام. (1402). آزمون برازندگی مدلی در رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی، اهداف پیشرفت 2×3 و انگیزش درونی- بیرونی دانشآموزان متوسطه دوم. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 19(68)، 152-180. doi: 10.22054/jep.2023.69945.3703
اسمعیلی انور، شرمین، قربان جهرمی، رضا، رفیعی پور، امین، و ثابت، مهرداد. (1401). اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر غلبه طرفی بر تشخیص دیداری، حافظه دیداری و اکمال دیداری کودکان ۷ تا ۱۲ سال دارای اختلالات یادگیری. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، ۹ (۴)، ۱۱۰-۱۲۳. http://dx.doi.org/10.32598/shenakht.9.4.110
توکلی، زهره، جمهری، فرهاد، و کراسکیان موجمباری، آدیس. (1394). بررسی اثر یکپارچگی حسی و تمرینات تفکر فضایی در بهبود هوش غیر کلامی کودکان مبتلابه اختلال یادگیری. مطالعات روانشناسی بالینی، 5(19)، 19-33.
دهقان، نجمه، فرامرزی، سالار، نادی، محمدعلی، و عارفی، مژگان. (1396). بررسی اثربخشی بسته آموزشی بازیهای شناختی بر عملکرد مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان نارساخوان. عصب روانشناسی، 3(9)، 67-86... https://dorl.net/dor/20.1001.1.24765023.1396.3.9.5.4
رشیدزاده، عبداله، بدری، رحیم، فتحی آذر، اسکندر، و هاشمی، تورج. (1398). اثربخشی بسته آموزشی راهبردهای خودگردان فراشناختی بر تابآوری تحصیلی دانشآموزان (با نقش تعاملی خود پنداره تحصیلی). مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، ۱۳۹۸، ۶ (۴)، ۵۵-۶۷. http://dx.doi.org/10.29252/shenakht.6.4.55
رهبر کرباسدهی، ابراهیم، حسینخانزاده، عباسعلی، و رهبر کرباسدهی، فاطمه. (1399). تأثیــر آمــوزش برنامـۀ توانمندســازی خودتنظیمی بر اضـطــراب تحـصـیلــی دانشآموزان با اخـتلال یادگیری ویژه. تعلیم و تربیت استثنایی، ۱ (۱۵۹)، ۱۹-۲۶. http://exceptionaleducation.ir/article-1-1423-fa.html
شیوندی، کامران و خلیلی، فروغ. (1399). مقایسه اثربخشی آموزش یادگیری مغزمحور و آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد فراحافظه کودکان مبتلا اختلالات یادگیری خاص. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 16(56)، 257-280. doi: 10.22054/jep.2020.48057.2810
عبداللهی، سمیرا، کیان ارثی، فرحناز، و رحیمیان بوگر، اسحق. (1393). طراحی بستهی آموزشی چندرسانهای با تأکید بر مهارتهای بنیادی یادگیری و بررسی اثربخشی آن بر کاهش علائم اختلال دیکته. ناتوانیهای یادگیری، 3(3)، 54-38.
کلانی، سارا، اصغری نکاح، سید محسن و غنایی چمنآباد، علی. (1394). اثربخشی برنامهی مبتنی بر بازیهای نرمافزاری با رویکرد زبانشناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانشآموزان با اختلال خواندن. ناتوانیهای یادگیری، 4(4)، 66-84.
محمدیمهر، غلامرضا، و توسلی رکنآبادی، مجید. (1396). درآمدی بر تحلیل محتوای مکتوبات انتقادی مرتبط با مسائل سیاسی ـ اجتماعی ایران. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 17(7)، 157-181.
Abdollahi, S., Kianersi, F., & Rahimian Boogar, I. (2014). Designing the multimedia instructive package and investigating its effectiveness on reduction of writing disorder's symptoms. Journal of Learning Disabilities, 3(3), 38-54. doi: jld-3-3-93-3-3[In Persian]
Abolghasemi, A., Rezaee, H., Narimani, M., & Zahed Babolan, A. (2011). A comparison of social competence and its components in students with learning disability and students with low, average and high academic achievement. Journal of Learning Disabilities, 1(1), 6-23. doi: jld-1-1-90-7-1[In Persian]
Afari, E., Ward, G., Khine, M. S. (2012). Global self-esteem and self-efficacy correlates: relation of academic achievement and self-esteem among emirati students. International Education Studies, 5(5), 49-57. DOI: 10.5539/ies.v5n2p49
Ahmadi Deh Ghotbaddini, M., sharafi, M., Gholomrezai Nezhad Anari, M., & Gholomrezai Nezhad Anari, M. (2023). Model Fit Test in The Relationship Between Academic self-efficacy, 3×2 Achievement Goals and Intrinsic- Extrinsic Motivation of Secondary High School Students. Educational Psychology, 19(68), 152-180. doi: 10.22054/jep.2023.69945.3703[In Persian]
Ahmed, U., Umrani, WA., and Qureshi, MA., et al. (2018). Examining the links between teachers support, academic efficacy, academic resilience, and student engagement in Bahrain. International Journal of Advanced and Applied Sciences, 5(9), 39-46. doi.org/10.21833/ijaas.2018.09.008
Akhavan-Tafti, M., Azari-Khiyabani, M., Hashemi, Z. (2016). Improving Executive Functions in Students with Learning Disabilities through a Cognitive Enabling Program. J Res Behav Sci, 14(3), 372-82. [In Persian]
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder (5th Ed). Washington, D. C.: American Psychiatric Association.
Ansary, N. S., & Luthar, S. S. (2009). Distress and academic achievement among adolescents of affluence: A study of externalizing and internalizing problem behaviors and school performance. Development and psychopathology, 21(1), 319-341. doi: 10.1017/S0954579409000182. PMID: 19144236; PMCID: PMC4358764.
Aregu, BB. (2003). Self-efficacy, self-esteem and gender as determinants of performance in speaking tasks. J Media Commun Stud, 5(6), 64-71.
Arshad, M., Zaidi, S. M. I. H., Mahmood, K. (2015). Self-esteem & academic performance among university students. J. Educ. Pract. 6,156–162. [In Persian]
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research. Qualitative Research, 1, 385-405. http://dx.doi.org/10.1177/146879410100100307
Blanchet, M., & Assaiante, C. (2002). Specific Learning Disorder in Children and Adolescents, a Scoping Review on Motor Impairments and Their Potential Impacts. Children (Basel), 15;9(6), 892. doi: 10.3390/children9060892. PMID: 35740829; PMCID: PMC9222033.
Branden, N. (1987). How to raise your self-esteem. Bantam Books.
Dehghan, N., Farmarzi, S., Nadi, M., & Arefi, M. (2017). Investigating the Effectiveness of Educational Package of Cognitive Plays on Performance of Neuropsychological Skills of Dyslexic Students. Neuropsychology, 3(9), 67-86. https://dorl.net/dor/20.1001.1.24765023.1396.3.9.5.4
Di Giunta, L., Alessandri, G., Gerbino, M., Kanacri, P. L., Zuffiano, A., Caprara, G. V. (2013). The determinants of scholastic achievement: the contribution of personality traits, self-esteem, and academic self-efficacy. Learn. Indiv. Diff, 27 102–108.
Esmaeili Anvar, S., Ghorban Jahromi, R., Rafieipur, A., Sabet, M. (2022). Effectiveness of educational package based on lateral dominance in visual recognition, visual memory and visual completion of 7-12-year-old children with learning disorders. Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry, 9 (4),110-123. [In Persian] URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-1430-fa.html
Fierro, S., Almagro, B.J., Sáenz-López, P. (2019). Necesidades psicológicas, motivación e inteligencia emocional en Educación Física. Rev. Elect. Inter. Form. Prof, 22, 167–186.
Floyd, F. J., & Olsen, D. L. (2017). Family-peer linkages for children with intellectual disability and children with learning disabilities. Journal of applied developmental psychology, 52, 203-211.
González, N.I. (2018). Autoestima, Optimismo y Resiliencia en Niños en Situación de Pobreza. Rev. Int. Psic, 16, 2–119.
Huang, C. (2011). Self-concept and academic achievement: a meta-analysis of longitudinal relations. Journal of School Psychology, 49, 505-528.
Jiang, S., & Dong, L. (2020). The effects of teacher discrimination on depression among migrant adolescents: Mediated by school engagement and moderated by poverty status. Journal of Affective Disorders, 275, 260-267.
Kalani, S., Asgharinekah, S., & Ghanaei Chamanabad, A. (2015). The effectiveness of linguistic play software package on reading accuracy and comprehension of students with reading disorder. Journal of Learning Disabilities, 4(4), 66-84. [In Persian]