| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,212 |
| تعداد مقالات | 18,019 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,485,206 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,954,861 |
عوامل موثر در قصد خرید کاربران در بازاریابی اینفلوئنسر رسانههای اجتماعی ناشی از ویژگیهای شخصیتی (مورد مطالعه: کاربران رسانه اجتماعی اینستاگرام در ایران) | ||
| مطالعات رسانههای نوین | ||
| مقاله 11، دوره 9، شماره 36، دی 1402، صفحه 393-349 اصل مقاله (1.55 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/nms.2024.71481.1503 | ||
| نویسندگان | ||
| هما درودی1؛ هادی محمدی* 2 | ||
| 1دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران | ||
| 2دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران | ||
| چکیده | ||
| امروزه رسانههای اجتماعی به بستر مناسبی برای تاثیرگذاری گسترده بر کاربران این رسانهها تبدیل شده است. اینستاگرام به عنوان یکی از این رسانهها به بستری برای اینفلوئنسرهای ایرانی تبدیل شده است که به صورت مداوم در حال تبلیغات و تاثیرگذاری بر قصد خرید دنبالکنندگان خود میباشند. از طرفی برای اجرای استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر در رسانههای اجتماعی، تشخیص اینکه کدام ویژگیهای اینفلوئنسر سبب تاثیرگذاری بر قصد خرید مخاطبان میشود از اهمیت به سزایی برخوردار است. در پژوهش حاضر ویژگی های اینلوئنسرها (نگرش همسوگرا، جذابیت فیزیکی، جذابیت اجتماعی، اعتبار اینفلوئنسر، آشنایی، تطابق، قابلیت اعتماد، تخصص درک شده، روابط فرا اجتماعی، نگرش به برند، نگرش به تبلیغ و نگرش لذت گرایانه) را به عنوان مقدمات قصد خرید در نظر گرفتیم. جامعه آماری این پژوهش کاربران رسانه اجتماعی اینستاگرام در ایران در سال 1401می باشد که تعداد آنها غیر قابل شمارش است. روش پژوهش، پیمایشی بوده و از ابزار پرسشنامه استفاده شده است که 400 پرسشنامه در بین کاربران در دسترس توزیع گردید. داده ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری بر مبنای روش حداقل مربعات جزئی تحلیل شد. یافته های پژوهش حاکی از آن بود که تمامی ویژگی های اینفلوئنسرها در قصد خرید کاربران تاثیر معناداری دارد و استراتژیهای بازاریابی اینفلوئنسر رسانههای اجتماعی باید بر اساس ویژگیهای انواع اینفلوئنسرها تنظیم شوند. این پژوهش در نهایت تاثیر و رابطه بین انواع ویژگی های شخصیتی اینفلوئنسرها و نوع اینفلوئنسرها در بازاریابی اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی را مشخص کرده و در پایان پیشنهادات کاربردی ارائه داد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ویژگی های شخصیتی اینفلوئنسرها؛ بازاریابی اینفلوئنسر؛ رسانه اجتماعی؛ قصد خرید؛ اینستاگرام؛ کاربران | ||
| مراجع | ||
|
منابع
احمدی، علی.، عسگرزاده، محسن. (1399). نشانهشناسی سبکزندگی تجملگرایانه در صفحات اینستاگرامی اینفلوئنسرهای ایرانی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 16(60), 273-296.
اردکانی فرد، زهرا، رضوی زاده، ندا. (1399). الگوهای «خودبازنمایی» سلبریتیهای ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 6(22), 219-263.
اردکانی فرد، زهرا، رضوی زاده، سید نورالدین. (1400). زنان تأثیرگذار اینستاگرامی؛ زنانگی بازنماییشده در صفحات زنان اینفلوئنسر ایرانی. فصلنامه زن در فرهنگ و هنر، 13(1), 65-90.
اعظمی، محسن، آینه، معصومه. (1399). تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژة برند با نقش میانجیگری درک مصرف کننده (مطالعه موردی: شرکتهای تأمین قطعات خودرو استان کرمانشاه). فصلنامه رسانه، 31(4), 71-88.
بادین فکر، محمد جواد، سرفراز، حسین، سمیعی، مرتضی. (1399). تحلیل کارکرد سلبریتی در گذار از نشانه شناسی ایدئولوژی به نشانه شناسی فرهنگ مورد مطالعه: لایو اینستاگرامی حسن آقامیری و احلام. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 6(24), 62-37.
بصیریان جهرمی، حسین، خجیر، یوسف، طوسی، پگاه. (1399). بازنمایی سبک زندگی بیوتی اینفلوئنسرهای مرد ایرانی در اینستاگرام. فصلنامه مطالعات ماهواره و رسانههای جدید، 8(23), 29-58.
حاجیحسینی، عفت، ثانویفرد، رسول، حمیدیزاده، علی. (1400). شناسایی پیشایندها و پسایندهای بازاریابی محتوای دیجیتال با استفاده از مدل نظریهای دادهبنیاد (مطالعه موردی: بلاگرهای اینستاگرام). پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۳۷ (۲), ۵۸۵-۵۵۷.
حسینی پاکدهی، علیرضا، بهاریان، محیا. (1401). اهداف و انگیزههای بازنشر خشونت اجتماعی در فضای مجازی. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 8(29), 237-199.
درودی، هما، رضوی سطوتی، شادی. (1399). نقش تعدیل کننده تمایل مشتری دراثربخشی تبلیغات رسانههای اجتماعی آنلاین بامدل ACCA (مطالعه موردی: کاربران اینستاگرام). فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 6(22), 297-326.
ذکایی، محمد سعید، کرمی، محمد تقی، فرزادمنش، شیما. (1399). بازنمایی زندگی روزمره خانوادگی زنان ایرانی در اینستاگرام. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 6(23), 1-52.
راودراد، اعظم، شمسی، میترا. (1400). زندگی و زمانه زنان ایرانی در اینستاگرام: تحلیل ایدئولوژیک عکسهای زنان در شبکه اجتماعی اینستاگرام. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 7(26)، -.
شکرچی زاده، و ولیخانی. (1400). تأثیر ویژگیهای تأثیرگذاران رسانههای اجتماعی بر قصد خرید آنلاین ازطریق نقش میانجی نگرش به تبلیغ و برند (مورد مطالعه: دنبالکنندگان صفحات پوشاک چرم در اینستاگرام). تحقیقات بازاریابی نوین، 12(1), 157-176.
شمشادی، امیرحسین، مظفری، افسانه، سلطانی فر، محمد، فرهنگی، علی اکبر. (1399). شناسایی مولفههای فرهنگ حاکم در شبکه اجتماعی اینستاگرام. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 6(24), 344-311.
صالح، سها، حدادی، علیرضا. (1401). بررسی شرایط تکوین حوزۀ عمومی در رسانه اجتماعی توئیتر. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 8(29), 276-239.
عباس زاده، محمدرضا، وظیفه دوست، حسین، وظیفه دوست، حسین، نسیمی، محمد علی. (1400). تدوین مدل تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی در روابط بین فردی کاربران رسانههای اجتماعی با رویکرد کیفی. فصلنامه رسانه، 32(3), 5-28.
عبدالحسینی، محمد، روشندل اربطانی، طاهر، وحید عقیلی، سید. (1398). طراحی سنجههای سنجش تأثیرگذاری تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام. راهبرد اجتماعی فرهنگی، 8(2), 147-171.
قاسمی، محمد پویا، صادقی، حسین، نادری، مهناز، کیا، علی اصغر. (1400). چگونگی روابط تولید محتوای کاربرساز در اینستاگرام با تاکید بر رابطه اینفلوئنسر و فالوئر. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 7(28), -.
قربانی، علی، فرهت، مائده، عمران زاده، اسماعیل. (1400). طراحی مدل تحقیقات بازاریابی در شبکههای اجتماعی. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 7(27), -.
محمدی، جمال، رضی پور، پرنیا. (1401). شبکههای اجتماعی و گونههای کارکرد جمعی: مطالعۀ موردی شبکه اینستاگرام. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 8(29), 108-75.
مقیمی، مریم، مهری، رقیه. (1400). تحلیل انتقادی رسانههای اجتماعی: مطالعه موردی کارکردهای تلگرام و اینستا گرام بر مبنای نظریات مکتب فرانکفورت. جامعه فرهنگ رسانه، 10(39), 175-193.
وحدتی، حجت، حکاک، محمد، حسنوند، زهرا. (1401). تحلیل و ارزیابی اثر رسانههای اجتماعی بر قصدخرید برندهای جعلی: با میانجی گری نگرش و سبک زندگی مصرف کنندگان. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 8(29), 335-303.
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,414 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 734 |
||