منابع
اجتهادی، مصطفی و کشافی نیا، وحید. (1398). «بررسی جامعهشناختی مخاطبان فرهنگ سلبریتی در اینستاگرام فارسی»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال پنجم، شماره 20: 148-113. doi: 10.22054/nms.2020.39301.67.148-113
اسدزادهشهیر، حسن، روشندل اربطانی، طاهر، سعدیپور، اسماعیل و نصراللهیکاسمانی، اکبر. (1400). «تبیین فرهنگ هواداری مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام: دلایل و زمینهها (مورد مطالعه: هواداران سلبریتیها»، فصلنامه مطالعات میانرشتهای ارتباطات و رسانه، دوره چهارم، شماره 3: 38-5. doi: 10.22085/jiscm.2021.139027
اسلامی، الهه. (1396). «گونه شناسی سلبریتیهای ایرانی نوظهور در رسانههای اجتماعی«، پایاننامه کارشناسیارشد جامعهشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان
اسلامی، الهه، موسوی، سیدهاشم و علیخواه، فردین. (1397). «سلبریتیهای مجازی: غریبههای آشنا در عصر رسانههای اجتماعی گونهشناسی زنان مشهور ایرانی در رسانۀ اینستاگرام»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره 16، شماره 59: 74-45. doi: 10.22034/jcsc.2019.35296
ایمان، محمدتقی و نوشادی، محمودرضا. (1390). «تحلیل محتوای کیفی»، پژوهش، سال سوم، شماره دوم: 44-15
ترنر، گرایم؛ ترجمه: فردین علیخواه (1399). تولید انبوه سلبریتی، «سلبریتیسانان»، تلویزیون واقعنما و «چرخش دموتیک». سایت انسان شناسی و فرهنگ.
حیدری، آرش. (1396). روانشناسی، حکومتمندی و نولیبرالیسم. مطالعات جامعه شناختی), 24(1), 9-39. doi: 10.22059/jsr.2017.63421
زائری، قاسم و نریمانی، آرش. (1399). «نفی امر اجتماعی، برآمدن گفتارهای فردگرایانه در ایران پساجنگ (روانشناسی موفقیت، عرفانگرایی و انسان اقتصادی)»، مطالعات جامعهشناختی، دوره 27، شماره یک:49-9. doi: 10.22059/jsr.2020.78503
عباسی، عاطفه، & جعفری، علی. (1399). تأثیر کنشهای اینستاگرامی سلبریتیها بر سبک زندگی. doi: 10.22082/cr.2020.115505. 27(101), 33-54
فلیک، اووه. (1393). «درآمدی بر تحقیق کیفی»، مترجم: هادی جلیلی، نشرنی، چاپ هفتم.
کلانتری، مهرداد و اسماعیلی، مریم. (بی تا). «مروری تحلیلی بر نظریه روانشناسی مثبت»، گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان، 6-2.
کوهستانی، سمانه. (1400). «تلویزیون واقع نما؛ فرصت سازی یا فرصت سوزی؟(2)»، سایت انسان شناسی و فرهنگ.
کوهستانی، سمانه، علیخواه، فردین، افقی، نادر، حلدجزاده، هدی. (1402).» از معمولی به خردهسلبریتی، سنخشناسی خردهسلبریتیهای اینستاگرامی ایرانی»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، دوره 9، شماره 33: 174-123. Doi:10.22054/nms.2023.71996.1518
گامسون، جوشوآ، مترجم؛ فردین علیخواه. (1399). «زندگیای که تماشا نشود ارزش زیستن ندارد (1)؛ ترفیع معمولی در فرهنگ سلبریتی»، سایت انسان شناسی و فرهنگ.
مرکز پژوهشی بتا، (1400). محبوبرین و پراستفادهترین شبکه اجتماعی میان کاربران ایرانی. https://beta-co.ir