منابع
ابراهیمی کوشالی، حسین. (1401). رهیافتهای رسانه ملی در هدایت افکار عمومی جامعة ایران با رویکرد آیندهپژوهی، فصلنامه دانش آیندهپژوهی رسانه، سال سوم، شمارة سوم، پیاپی 3، صص 94-65. https://www.mediafs.ir
البرزی دعوتی، هادی. ولدبیگی، عبدالشریف و سمردپی، مریم. (1396). نقش رسانههای جمعی در هدایت افکار عمومی در مواجهه با مخاطرة آبی،
فصلنامه مدیریت مخاطرات محیطی، دورة چهارم، شمارة 4، صص 381-367. https://doi.org/
10.22059/JHSCI.2018.247309.300
بشیر، حسن و فاضل بیدگلی، محمد. (1393). جنبش اشغال وال استریت: تحلیل گفتمان پوشش خبری سایتهای بیبیسی، پرس تی وی و صدای آمریکا در پاییز 1390، فصلنامه رسانه و فرهنگ، سال چهارم، شمارة 2، صص 53 – 25. https://mediastudy.ihcs.ac.ir
حسینزاده، محمدصالح. (1400). بررسی و تحلیل نقش فرهنگی رسانههای جبهه مقاومت در مدیریت افکار عمومی (مطالعه موردی: بحران سوریه)، فصلنامه مطالعات رسانهای، سال پانزدهم، شمارة 3، صص 50-33. https://journals.srbiau.ac.ir
خلجی، سپهر. تقی پور، فائزه و اسماعیلی، رضا. (1399). شناسایی عوامل مؤثر در بروز پدیدة وارونگی افکار عمومی، فصلنامه ارتباطات و رسانه، سال سوم، شمارة چهارم، پیاپی 10، صص 119-73. https://doi.org/10.22034/jiscm.2021.256716.1170
دارابی، افشار و ملکی، محمدمهدی. (1399). طراحی الگوی مدیریت افکار عمومی در راستای مدیریت بحرانهای ارزی،
فصلنامه اقتصاد دفاع، سال پنجم، شمارة 15، صص 146-122. https://doi.org/
20.1001.1.25382454.1399.5.15.6.0
رستگار، عباسعلی و رسولی، سیدنوید. (1396). مسئولان و افزایش رضایت افکار عمومی در بحرانها، فصلنامه مدیریت بحران، سال نهم، شمارة 33، صص 101-75. https://jms.ihu.ac.ir
سفیری، خدیجه. (1400). روش تحقیق کیفی، تهران: انتشارات برآیند پویش، چاپ سوم.
عیوضی، محمدرحیم. (1387). مدیریت رسانهای و مهندسی افکار عمومی،
دوفصلنامه مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، دورة دهم، شمارة 2، صص 270-251. https://doi.Org/
10.22067/RIIS.V10I2.5764
کاستلز، مانوئل. (1390). عصر اطلاعات، اقتصاد، جامعه و فرهنگ (ظهور جامعه شبکهای)، ترجمة: احمد علیقلیان و افشین خاکباز، تهران: انتشارات طرح نو، چاپ هفتم.
کریمی راهجردی، اشرف. قوام، عبدالعلی. خرازی آذر، رها و گرانمایه پور، علی. (1398). جایگاه شبکههای اجتماعی و پیامرسان موبایلی در شکلگیری خرد جمعی، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال پنجم، شمارة 17، صص 34-1. https://doi.org/10.22054/nms.2019.35186.575
کریمی، کیانوش و غفاری قدیر، جلال. (1398). مدل تأثیرگذاری بر افکار عمومی در فضای مجازی به کمک قابلیتهای بازی وارسازی، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال پنجم، شمارة 17، صص 172-137. https://doi.org/10.22054/nms.2019.31042.448
کلهر محمدی، نگار و رحمان زاده، سیدعلی. (1396). بررسی رابطه رسانه مورد استفاده با میزان گرایش به ارزشهای دموکراسی، فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال نهم، شمارة 4، صص 38- 21. https://journals.srbiau.ac.ir
گیویان، عبدالله و رضاقلی زاده، بهنام. (1389). برجسته سازی اخبار انرژی هستهای ایران در بخش فارسی سایتهای بی بی سی و صدای آمریکا طی سالهای 1385-1383، فصلنامه جهانی رسانه، دورة پنجم، شمارة 1، صص 56 – 32. https://gmj.ut.ac.ir
مهدی زاده، سیدمحمد. (1389). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: نشر همشهری، چاپ اول.
یوسفی رامندی، رسول. (1400). تبیین راهبردهای رسانهها به منظور مدیریت ادراک اجتماعی در صحنة جنگ رسانهای ناآرامی سال 1397، فصلنامه مطالعات فرهنگ-ارتباطات، سال بیست و دوم، شمارة پنجاه و چهارم، پیاپی 86، صص 74-47. https://doi.org/10.22083/jccs.2019.195393.2877