باقرزاده، فضل الله، شریعتی فیض ابادی، مهدی. (1399). آسیب شناسی رفتار مهاجرتی ورزشکاران ایران؛ رویکرد کیفی مبتنی بر نظریه کششی-رانشی. مجله رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 8(31)، 139-152.
باقری، هادی، قوام صفت، موسی و حاصلی، مرتضی. (1۳98) شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر مهاجرت ورزشکاران نخبه در ایران. نشریه مدیریت منابع انسانی در ورزش، 6 (2) 2۵7 - 276.
بیدالله خانی، آرش، کهرازه، یاسر. (1400). پدیدۀ دونالد ترامپ؛ تحلیلی بر برند شدن سیاستمداران سلبریتی در عصر رسانهای شدن سیاست. مطالعات رسانههای نوین، 7(27), -. doi: 10.22054/nms.2021.37120.620
تاجیک اسماعیلی، سمیه، علیپور، ابوالفضل، تربتی، سروناز. (1399). نقش اینستاگرام در توسعه برند شخصی (مورد مطالعه: کاربران ایرانی اینستاگرام، 1398). پژوهشهای ارتباطی، 27(103)، 35-57. doi: 10.22082/cr.2020.120846.1990
جوادزاده، پدرام. (1394). علل اجتماعی مهاجرت نخبگان ایرانی به دانشگاههای ایران، نشریۀ مدیریت فرهنگی، (28) 9، 112-95.
حسینی، زهرا، هنری، حبیب، غفوری، فرزاد. (1399). تدوین الگوی عوامل مؤثر بر مهاجرت ورزشی ورزشکاران نخبه ایران. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 7(1), 95-109. doi: 10.30473/fmss.2020.52095.2104
حسینی، محمود، دری، بهروز، قوچانی، فرج، هادی زاده، اکرم و صدیقه صائمیان (1393). تبیین الگوی توسعه شایستگیهای برند شخصی، فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 17، 93-112.
شاه آبادی، ابوالفضل، جامه بزرگی، آمنه. (1393). تأثیر آزادی اقتصادی، سیاسی و مدنی بر مهاجرت (با تأکید بر مهاجرت نخبگان). نشریۀ راهبرد و مجلس، ش 77، ص 41-70.
صفار، یاسر، عظیم زاده، مرتضی و کفاش پور، آذر. (1393). تحلیل عوامل مؤثر در شکل دهی تصویر برند ورزشکاران حرفهای، دو فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش 5(1)، 85-102.
قاسمی، حمید، فرید فتحی، اکبر، طلایی، رضا، فارسی، حسین. (1396). مقایسۀ وضعیت خودبرندسازی دانشجویان تربیت بدنی با دانشجویان سایر رشتهها با تأکید بر الگوی ششگانۀ مهارتهای ارتباطی مؤثر، نشریۀ مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 42، 39-54.
قلیپور، آرین، فتاحی، مهدی، پیران نژاد، علی. (1386). تأثیر عدالت اجتماعی بر مهاجرت نخبگان، نشریۀ رهیافت، شماره 17(40)، 35-45.
محمودیان، عابد، بروجردی، سعید، محمدی، سردار. (1396). اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر وفاداری هواداران. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 7(13)، 53-67.
مرادی، مهدی، ستاری فر، صادق. (1399). واکاوی مسئله مهاجرت ورزشکاران و ارائۀ راهکارهای اثربخش، گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مسلسل.17057، 1-16.
مقیمی، مصطفی. (1397). تأثیر مدیریت استعداد در به کارگیری و جذب نخبگان و اثرات آن بر کاهش مهاجرت نخبگان در کشور، نشریۀ مدیریت کسب وکار، ش 39، ص 113-132.
نظری، مهدی، آقازاده، محمدرضا. (1394). پویاشناسی مهاجرت نخبگان با تأکید برانگیزانندهها، نشریۀ راهبرد توسعه، ش 42، ص 138-164.
نقوی، محبوبه، حسینی، سید عماد، رمضانی نژاد، رحیم، کشکر، سارا. (1399). تدوین الگوی شکلدهی برند شخصی ورزشکاران حرفهای ایران.
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. ۸ (۲۹)، ۱۴۹-۱۶۵.
References
Abeza, G., O’Reilly, N., Seguin, B., & Nzindukiyimana, O. (2015). Social media scholarship in sport management research: A critical review. Journal of Sport Management, 29(6), 601–618.
Angyus, Stefan. (2017). Personal Branding, A Practical Guide for Building a Personal Brand as a Student Using Social Media. Bachelor’s thesis, Degree Programme in International Business. Tampere University of Applied Sciences. Finland.
Arai, A., Ko, Y. J., & Ross, S. (2014). Branding athletes: Exploration and conceptualization of athlete brand image. Sport Management Review, 17(2), 97-106.
Ariu, A., Docquier, F., & Squicciarini, M. P. (2016). Governance Quality and Net Migration Flows. Regional Science and Urban Economics, 60(1), pp.238-248.
Banyte, Jurate; Stonkiene, Egle & Piligrimienė, Zaneta. (2011). selecting celebrities in advertising: The case of Lithuanian sports celebrity in non-sport product advertisement. Economics & Management, 16, 1215–1224.
Chen, H.-M., & Chung, H.-M. (2017). A scale for CEO personal brand measurement. South African journal of business management, 48(2), 23-32.
Cortsen, K. (2013).Annika Sörenstam–a hybrid personal sports brand. Sport, Business and Management: An International Journal. 3(1), 37-62.
Dimed C, Joulyana S. (2005). Celebrity Endorsement - Hidden factors to success 2005.
Dumont, G. Ots, M. (2020). Social dynamics and stakeholder relationships in personal branding. Journal of Business Research, Vol 806, pp 801-881.
Erdoğmuş, N. Esen, E. (2018). Constructing the CEO Personal Brand: The Case of Four Pioneering CEOs in Turkey. Corporate Reputation Review, June 1081, 18(1), 37-49.
Garousi, V. (2003). A Survey on the Immigration of Iranian Experts and the Elite: Reasons, Losses and Possible Solutions, Scientific Seminar on the Discourse of Overseas Iranian Youth, Tehran, Iran, Dec. 2003
Geurin-Eagleman, A., & Burch, L. (2016). Communicating via photographs: A gendered analysis of Olympic athletes’ visual self-presentation on Instagram. Sport Management Review, 19(2), 133–145.
GCIM. (2005). Migration in an Interconnected World: New Directions for Action: Report of the Global Commission on International Migration. http://www.gcim.org
Green MR. (2016). "The impact of social networks in the development of a personal sports brand", Sport, Business and Management: An International Journal, 6 (3), 274-294.
Hasaan A (2016). Setablishing Athlete Brand in Criket: Fan's Perception about Foreign Cricheters in Pakistan Super League (PSL). Pamukkale Journal of Sport Sciences, 7(3), 13-39.
Kalia, V., Patel, A.K, Moriarity, A.K. L.Canon.C. (2017). Personal Branding: A Primer for Radiology Trainees and Radiologists. Journal of the American College of Radiology, Volume 14, Issue 7, July 2017, PP 971-975.
Keshtidar M, Shajie K, Heydari R, Ebrahimi Besharat A. (2020). Design of an Analytical Model for Iranian Taekwondo Elites’ Awareness of the Components of a Personal Brand Image. Ann Appl Sport Sci.; 8 (S1), 1-10.
Kim, A. J., & Hull, K. (2017). How fans are engaging with baseball teams demonstrating multiple objectives on Instagram. Sport, Business and Management: An International Journal, 7(2), 216–232.
Kucharska W, Thomas J. (2017). Personal Branding and Brand Loyalty, Social Network Users Brand Identification: Polish-French Model. SSRN Electron J. 2017. The 4th European Conference on Social Media ECSM 2017At: Vilnius, Lithuania doi: 10.2139/ssrn.2990354
Lenartowicz, M. & Ciok, A. (2021). Motives of labour migrations of foreign elite athletes to Polish table tennis clubs. Physical Culture and Sport. Studies and Research. Published Online: 31 Jul 2021 https://doi.org/10.2478/pcssr-2021-0027
McCarthy, J., Rowley, J., Ashworth, C., & Pioch, E. (2014). Managing brand presence through social media: The case of UK football clubs. Internet Research, 24(2), 181–204.
Mi tra, A.; Bang, J. T., & Wunnava, P. V. (2011). Financial Liberalization and the Brain Drain: A Panel Data Analysis. IZA Discussion Paper, 5953.
Nazemi M, Azimzadeh S M, Talebpour M, Donavan D T. (2020). Designing a Model of Micro Factor Affecting Personal Brand Development for Professional Athletes with Grounded Theory Approach. Ann Appl Sport Sci.; 8 (S2), 1-10.
Orlowski, J., Wicker, P., & Breuer, C. (2018). Labor migration among elite sport coaches: An exploratory study. International Review for the Sociology of Sport, 53(3), pp. 335-349.
Parganas, P., Anagnostopoulos, C., & Chadwick, S. (2015). You’ll never tweet alone’: Managing sport brands through social media. Journal of Brand Management, 22(7), 551–568.
Rangarajan, D. Gelb, B. D. and Vandaveer, A. (2017). "Strategic personal branding and how it pays off," Business Horizons, Elsevier, vol. 60(5), 657-666.
Richelieu, A., & Pons, F. (2006). Toronto Maple Leafs vs. Football Club Barcelona: How two legendary sports teams built their brand equity? International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 7, 231–250.
Sassenberg A-M, Verreynne M-L, Johnson Morgan M. (2012). A sport celebrity brand image: a conceptual model. International Journal of Organisational Behaviour; 17(2):108-21.
Smith, R. L., & Sanderson, J. (2015). I’m going to Instagram it! An analysis of athlete self-presentation on Instagram. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 59(2), 342–358.
Stura, C. (2019). “What makes us strong”–the role of sports clubs in facilitating integration of refugees. European Journal for Sport and Society, 16(2), 128-145.
Summers J, Johnson Morgan M. (2008). More than just the media: Considering the role of public relations in the creation of sporting celebrity and the management of fan expectations. Public Relations Review. 34(2), 176-82.
Wallace, L., Wilson, J., & Miloch, K. (2011). Sporting Facebook: A content analysis of NCAA organizational sport pages and Big 12 conference athletic department pages. International Journal of Sport Communication, 4(4), 422–444.
Zhou, F., Mou, J., Su, Q., & Wu, Y. C. J. (2020). How does consumers' Perception of Sports Stars' Personal Brand Promote Consumers’ brand love? A mediation model of global brand equity. Journal of Retailing and Consumer Services, 54, 1-10.