بارانی، فاطمه، و ناستی زایی، ناصر. (1399). تأثیر رهبری مخرب بر تمایل به ترک خدمت معلمان مدارس با نقش میانجی بیعدالتی سازمانی. مدیریت مدرسه، 231-258. https://sid.ir/paper/379275/fa
بشارت، محمدعلی. (1395). پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان: روش اجرا و نمرهگذاری. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 13(50)، 221-223. https://sid.ir/paper/521009/fa
حسینی برزنجی، کامل. (1392). مقایسه میزان تمایل به ترک خدمت در کارمندان ادارات دولتی. پایاننامه کارشناسی. دانشگاه پیام نور.
رستمی، نیر و راد، فیروز. (1392). بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با گرایش دانشآموزان به رفتارهای نابهنجار: مطالعه دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر اهر. مطالعات جامعهشناسی، 5(20)، 55-75. https://journals.iau.ir/article_521121.html
شعبانپور، میترا، و حسین پور، رضا. (1398). بررسی میزان تأثیر آموزش گروهی مدیریت خشم بر شادابی، سلامت روان و پرخاشگری دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شاهد تهران. روانشناسی نظامی، 10(39)، 27-41. SID. https://sid.ir/paper/190033/fa
عسگری، محمد و متینی، اعظم. (1399). تأثیر آموزش تنظیم هیجان به روش گراس بر تکانش گری دانشجویان سیگاری، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 11(42)، 205-230. SID. https://sid.ir/paper/213864/fa
کریمی، سارا و اسمعیلی، معصومه. (1399). بررسی رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و تابآوری با سازگاری زناشویی معلمان زن، مجلۀ علوم روانشناختی، 19 (87)، 291-298. SID https://sid.ir/paper/92925/fa
مروت نیا، کوروش، کهندل، مهدی و شفیعی، محسن. (1393). ارتباط بین کژ رفتاری و اضطراب حالتی- رقابتی با ویژگیهای شخصیتی کشتی گیران نخبه ایران. مجله مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، 2(1)، 31-42. https://civilica.com/doc/1494638/
محمودی نیا، سعید، سپاه منصور، مژگان، امامی پور، سوزان و حسنی، فریبا، 1398، تأثیر آمورش جایگزین پرخاشگری بر تکانش گری و راهبردهای شناختی مثبت و منفی تنظیم هیجان در پسران نوجوان بزهکار. مجله مطالعات روانشناختی، 15(2)، 93-114. SID. https://sid.ir/paper/67767/fa
Aloe, A. M., Amo, L. C., & Shanahan, M. E. (2014). Classroom management self-efficacy and burnout: A multivariate meta-analysis. Educational psychology review, 26, 101-126. https://doi.org/10.1007/s10648-013-9244-0
Atmaca, Ç., Rızaoğlu, F., Türkdoğan, T., & Yaylı, D. (2020). An emotion focused approach in predicting teacher burnout and job satisfaction. Teaching and Teacher Education, 90, 103025. https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103025
Califf, C. B., & Brooks, S. (2020). An empirical study of techno-stressors, literacy facilitation, burnout, and turnover intention as experienced by K-12 teachers. Computers & Education, 157, 103971. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103971
Chang, M. L. (2020, June). Emotion display rules, emotion regulation, and teacher burnout. In Frontiers in Education (Vol. 5, p. 90). https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00090
Corbin, C. M., Alamos, P., Lowenstein, A. E., Downer, J. T., & Brown, J. L. (2019). The role of teacher-student relationships in predicting teachers’ personal accomplishment and emotional exhaustion. Journal of school psychology, 77, 1-12. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2019.10.001
Green, S. B. (1991). How many subjects does it take to do a regression analysis. Multivariate behavioral research, 26(3), 499-510. https://doi.org/10.1207/s15327906mbr2603_7
Gross, J.J., & John, P.O. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 85, 348–362. https://doi.org/10.1037/0022-3514.85.2.348
Jang, Y., You, M., Lee, S., & Lee, W. (2021). Factors associated with the work intention of hospital Workers' in South Korea during the early stages of the COVID‐19 outbreak. Disaster Medicine Public Health Preparedness, 15(3), 23–30. 10.1017/dmp.2020.221. https://doi.org/10.1017/dmp.2020.221
Jonge, J. D. (1995). Job autonomy, well-being, and health: A study among Dutch health care workers (Doctoral dissertation, Maastricht University). DOI:10.26481/dis.19960125jj
Kim, T. Y., & Leung, K. (2007). Forming and reacting to overall fairness: A cross-cultural comparison. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 104(1), 83-95. https://doi.org/10.1016/j.obhdp.2007.01.004
Lee, Y. H., Richards, K. A. R., & Washburn, N. (2021). Mindfulness, resilience, emotional exhaustion, and turnover intention in secondary physical education teaching. European Review of Applied Psychology, 71(6), 100625. https://doi.org/10.1016/j.erap.2021.100625
Maslach, C., & Leiter, M. P. (2008). Early predictors of job burnout and engagement. Journal of applied psychology, 93(3), 498. https://doi.org/10.1037/0021-9010.93.3.498
Mittal Shweta, Gupta Vishal, Mottiani Manoj. (2022). Examining the linkages between employee brand love, affective commitment, positive word-of-mouth, and turnover intentions: A social identity theory perspective, IIMB Management Review, https://doi.org/10.1016/j.iimb.2022.04.002.
Park, E. & Shin, M. (2020). A Meta-Analysis of Special Education Teachers’ Burnout. SAGE Open. April-June 2020: 118. DOI: 10.1177/2158244020918297
Sutton, R. E., & Wheatley, K. F. (2003). Teachers' emotions and teaching: A review of the literature and directions for future research. Educational psychology review, 15, 327-358. https://doi.org/10.1023/A:1026131715856
Tsouloupas, C. N., Carson, R. L., Matthews, R., Grawitch, M. J., & Barber, L. K. (2010). Exploring the association between teachers’ perceived student misbehaviour and emotional exhaustion: The importance of teacher efficacy beliefs and emotion regulation. Educational Psychology, 30(2), 173-189. https://doi.org/10.1080/01443410903494460
Vidic, T., Đuranović, M., & Klasnić, I. (2021). Student Misbehaviour, Teacher Self-Efficacy, Burnout And Job Satisfaction: Evidence From Croatia. Problems of Education in the 21st Century, 79(4), 657. DOI:10.33225/pec/21.79.657
Yang, L. F., Liu, J. Y., & Liu, Y. H. (2018). Job burnout and turnover intention among nurses in China: the mediating effects of positive emotion. Frontiers of Nursing, 5(1), 43-47. https://doi.org/10.1515/fon-2018-0007