پورعابدین، فریبا. (1400). تأثیر روش تدریس سازگار با مغز برتاب آوری تحصیلی و اضطراب آزمون ریاضی در دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر اصفهان [پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان]. گنج. https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/ace11d2ddcf658826e39825023c55abe
جنسن، اریک. (1396). یادگیری مبتنی بر مغز: پارادایمی جدید در آموزش (یاسمین عابدینی. مترجم). انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان. (اثر اصلی منتشرشده در 2008).
دهقان، علی. (1400). تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم پایههای پنجم و ششم ابتدایی ازنظر میزان و چگونگی توجه به اصول یادگیری مبتنی بر مغز [پایاننامه کارشناسی ارشد، منتشرنشده]. دانشگاه اصفهان.
دوستی، وحید، و کاویانی، الهام. (1398). شناسایی عوامل تکنولوژیکی مؤثر بر شاداب سازی مدارس در شهرستان سرپل ذهاب. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 15(52)، 183-201. https://doi.org/10.22054/jep.2019.35369.2383
شیوندی چلیچه، کامران. (1400). تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس نظریه خرد وبستر. پژوهش در نظامهای آموزشی، 15(52)، 147- 156. https://www.jiera.ir/article_135844.html?lang
فهندز سعدی، پری و افلاکی فرد، حسین. (1401). تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی ششم دبستان بر اساس مؤلفههای مهارت اجتماعی. فصلنامه علمی پژوهشهای یاددهی و یادگیری، 17(71)،97- 123. https://doi.org/10.30495/educ.2022.1931282.2695
جلیلی، فرخرو، حیدری، میترا و قدسیان، نرگس. (1400). بررسی میزان توجه به نقش زنان در مقایسه با مردان در خانواده و جامعه در کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستان. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 3(1)، 85- 107. https://alborzmag.cfu.ac.ir/article_1693.html?lang
گرمایی، حسن علی، مهدیخانی، علیرضا، و افتخاری، سید علی. (1395). تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر مؤلفههای آموزش چند فرهنگی. همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، 14. https://sid.ir/paper/892686/fa
مداحالحسینی، مریم. (1397). اثربخشی آموزش سازگار با مغز بر یادگیری قران کریم در دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی [پایاننامه کارشناسی ارشد، منتشرنشده]. دانشگاه اصفهان.
مهرمحمدی، محمود. (۱۳۸۱). برنامهریزی درسی نظرگاهها رویکردها و چشماندازها. تهران: نشر دانشگاهی.
محمدی، مهدی، کشاورز، حبیب، شفیعی سروستانی، مریم، کریمی، محمدحسن جباری و فاطمه سوسن. (1403). ارائه مدل ذهنآرایی کودکان در دوره پیشدبستانی: رویکرد فراترکیب نظریهساز. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 20(71)، 39-74. https://doi.org/10.22054/jep.2024.67305.3607
موسیپور میاندهی، پری، و منصوری، محبوبه. (1401). تحلیل محتواى کتاب مطالعات اجتماعى دوره ابتدایی در سال تحصیلی 1400-1399 بر اساس میزان توجه به مؤلفههای هویت ملی. پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی، 4(1)، 107-127. https://alborzmag.cfu.ac.ir/article_2251.html
Al-Balushi, K. A., & Al-Balushi, S. M. (2018). Effectiveness of Brain-Based Learning for Grade Eight Students' Direct and Postponed Retention in Science. International Journal of Instruction, 11(3), 525-538. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1183346.pdf
Caine, R., & Caine, G. (1991). Making connection: teaching and the human brain. Virginia: Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED335141.pdf
Darmawan, W., Fauzy, W.I., Santosa, A.B., & Nisa, J. (2022). Students’ response to the implementation of brain-based learning (the BBL) approach in history teaching. Cypriot Journal of Educational Sciences, 17(9), 3409-3422. https://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/69540
Dehghan, A. (2021). Content analysis of fifth and sixth grade science textbooks in terms of the extent and manner of attention to brain-based learning principles [Master's dissertation, unpublished]. University of Isfahan. [In Persian].
Doosti, V., & Kaviani, E. (2019). Identifying the Effective Technological Factors, Affecting the Happiness of Schools in Sarpol-e-Zahab City. Educational Psychology, 15(52), 183-201. doi: 10.22054/jep.2019.35369.2383[In Persian].
Fahandezh saadi, P., & Aflakifard, H. (2022). Content analysis of the sixth grade social studies textbook based on the social skills component. Teaching and learning research,17(71), 97-123. https://doi.org/10.30495/educ.2022.1931282.2695 [In Persian].
Fadiawati, N., Diawati, Ch., & Syamsuri, M.M.F. (2019). Constructing a simple distillation apparatus from used goods by using project-based learning. Periódico Tchê Química, 16(32),207- 213. DOI: 10.52571/PTQ.v16. n32.2019.225.
Garmaei, H. A., Mehdikhani, A. R., & Eftekhari, S. A. (2016). Content analysis of primary school social studies textbooks from the perspective of multicultural education components. Conference of the Iranian Curriculum Studies Association.14. https://sid.ir/paper/892686/fa [In Persian].
Jensen, E. (2017). Brain-based learning: the new paradigm of teachin (Y. Abedini, Trans). Isfahan University Academic Jihad Publications. (Original work published 2008). [In Persian].
Jalili, F., heidari, M., & ghodsian, N. (2021). Analysis the Content of the Fifth Grade Social Studies Textbook in Terms of Attention to the Role of Women Compared to Men in the Family and Society. Research in social studies education,3(1), 85-108. https://alborzmag.cfu.ac.ir/article_1693.html?lang=en [In Persian].
Kusumaningrum, V., Waluyo, J., Prihatin, J., and Ihsanullah, D. (2021). The development of textbook based on brain-based learning (BBL) in material organization system of life for the junior high school science. Earth and Environment Science, 747, 10-29. DOI 10.1088/1755-1315/747/1/012111
Lisa Tania, L. T., & Noor, F. (2015). The development of interactivee-book based chemistry representations referred to the curriculum of 2013. http://repository.lppm.unila.ac.id/id/eprint/22747
Maddah Al-Husseini, M. (2018). The effectiveness of brain-friendly education on learning the Holy Quran in fifth grade elementary school students [Master's dissertation, unpublished]. University of Isfahan. [In Persian].
Mohamadi, M., keshavarz, H., Shafiei Sarvestani, M., Karimi, M., & Jabbari, F. (2024). Suggestion a Kids' Mind Up model in Preschool Course- A Theory Generating Meta synthesis Approach. Educational Psychology, 20(71), 39-74. doi: 10.22054/jep.2024.67305.3607 [In Persian].
Mehrmohammadi, V. (2002). Curriculum planning, perspectives, approaches and perspectives. University Publishing. [In Persian].
Mosapour Miyandehi, P., & Mansouri, M. (2022). Content analysis of the textbook of social studies in the elementary school in the academic year 1399-1400 based on the level of attention to the components of national identity. Research in social studies education,4(1), 107-127. https://alborzmag.cfu.ac.ir/article_2251.html [In Persian].
Sheivandi cholicheh, K. (2021). Content analysis of elementary school social studies books based on Webster's wisdom theory. Journal of Research in Educational Systems, 15(52), 147-156. https://www.jiera.ir/article_135844.html?lang=en [In Persian].
Pourabedin, F. (2021). The effect of brain-friendly teaching method on academic resilience and math test anxiety in sixth grade female students in Isfahan [Master's dissertation, University of Isfahan]. Ganj. https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/ace11d2ddcf658826e39825023c55abe [In Persian].
Saleh, S., & Mazlan, A. (2019). The effects of brain-based teaching with i-think maps and brain gym approach towards physics understanding. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 8(1), 12-21. https://doi.org/10.15294/jpii.v8i1.16022
Santosa, A.B., & Fauzy, W.I. (2018). The application of brain-based learning in social studies textbook to inculcate multicultural values. Advances in social science, education and humanities, 147, 53-57. https://doi.org/10.2991/icsse-17.2018.14
Serdyukov, P. (2017). Innovation in education: what works, what doesn't, and what to do about it? Journal of Research in Innovative Teaching and Learning,10(1), 4- 33. DOI 10.1108/JRIT-10-2016-0007
Zull, J. E. (2011). From brain to mind using neuroscience to guide change in education. Sterling: Stylus Publishing (VA).