ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1399). پیامدهای روانشناختی و آموزشی بیماری کرونا در دانشآموزان و راهکارهای مقابله با آنها. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 16(55)، 157- 193. doi: 10.22054/jep.2020.52371.2993
احمدی، نسترن. (1400). تأثیر اضطراب کرونا بر استرس والدین و کیفیت زندگی در والدین دانشآموزان دوره اول متوسطه کرمانشاه، سومین کنفرانس بینالمللی علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، آموزش و پژوهش، تهران. https://civilica.com/doc/1258980/
امیرحسینی، زهرا. (1390). اصول و شیوههای مؤثر در تربیت فرزندان. طهورا، 4(11)، 77- 107. https://ensani.ir/file/download/article/20121212084746-9419-23.pdf
بزی، زینب، سردارشهرکی، رؤیا، احمدی، زهرا و شمس کوشکی، محسن. (1400). تأثیر مشارکت والدین بر کنترل استرس و اضطراب دانشآموزان پایه اول دبستان موقع رویارویی با معلم، سومین کنفرانس بینالمللی علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، آموزش و پژوهش، تهران. https://civilica.com/doc/1258929/
چراغی، محمدعلی، قبادی، اکرم، مانوکیان، آرپی و شهماری، مهربان. (1400). مروری بر تعیینکنندههای رعایت قرنطینه در همهگیریها در سینکرونی با پدیده کرونا: مرور دامنهای. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 31(195)، 30-40.
خدابخشی کولایی، آناهیتا. (۱۳۹۹). زندگی در قرنطینه خانگی: واکاوی تجارب روانشناختی دانشجویان در همهگیری کووید-۱۹. مجله طب نظامی، ۲۲(۲)، ۱۳۸-۱۳۰. https://www.sid.ir/paper/959057/fa
خشکدار طارسی، معصومه، سلحشوری، احمد و وکیلی، هادی. (1395). بررسی انتقادی سبک فرزند پروری مقتدرانه بر اساس دیدگاه ائمه اطهار (ع). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 24 (33)، 67-93. https://iej.ihu.ac.ir/article_200932.html
شیوندی، کامران و حسنوند، فضلالله. (1399). تدوین مدل پیامدهای روانشناختی اضطراب ناشی از اپیدمی کرونا ویروس و بررسی نقش میانجیگری سلامت معنوی. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 11(42)، 136- 147. https://qccpc.atu.ac.ir/article_11002.html
ضیاییان، مهتاب. (1399). رتبهبندی عوامل مؤثر بر ایجاد جو همدلی در دانشآموزان در مواجهه با بیماری کرونا، اولین همایش ملی آموزشهای مجازی در حوزه آموزشوپرورش، رفسنجان. https://civilica.com/doc/1132192/
عسگری، محمد، چوبداری، عسگر و اسکندری، حسین. (1400). واکاوی تجارب زیسته افراد مبتلا به بیماری کرونا در روابط فردی، خانوادگی و اجتماعی و راهکارهای پیشگیری و کنترل آسیبهای روانی ناشی از آن، فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 12(45)، 33-52. https://qccpc.atu.ac.ir/article_11814.html
غریبی، عطیه و غریبی، فرزانه. (1400). چگونه در دوران کرونا با برنامهریزی برای اوقات فراغت دانشآموزان کلاس خود از طریق آموزش در شبکهٔ شاد، تابآوری و روابط بین والدین و فرزندان را بهبود بخشیم؟ اولین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت، بندرعباس. https://civilica.com/doc/1294015/
غلامی توران پشتی، مرضیه. (1402). فراتحلیلی بر رابطه اضطراب کرونا و تابآوری. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 19 (68)، 102- 126. doi: 10.22054/jep.2023.72087.3782
کلاته ساداتی، احمد، جیریایی و راضیه و زنگنه، مهدی. (1398). مدیریت تعامل با فرزندان در قرنطینه خانگی در همهگیری کووید 19؛ مطالعه کیفی با مادران در شهر اراک. پژوهشکاری مددکاری اجتماعی، 9(3)، 39-47. https://civilica.com/doc/1939306/
محمدی، نعیما، و آسکانی، خان محمد. (1395). بررسی جامعهشناختی تأثیر ساختار خانواده بر سلامت اجتماعی مردان. نشریه تحقیقات فرهنگی ایران، 9(4)، 89- 114. https://www.sid.ir/paper/137070/fa
موسوی، سید حسین، جعفری، علی و بصیریلن جهرمی. (1402). سنتزپژوهی چالشهای ارتباطات سلامت در شرایط پاندمی کووید 19. مجله ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیتها، 11(2)، 103- 115. doi.org/10.22037/iipm.v11i2.42751
Abulmaali Al-Hosseini, Kh. (2020). Psychological and Educational Impacts of the COVID-19 Pandemic on Students and Strategies for Addressing Them. Educational Psychology Quarterly, 16(55), 157-193. doi: 10.22054/jep.2020.52371.2993. [In Persian]
Ahmadi, N. (2021). The impact of COVID-19 anxiety on parental stress and quality of life in parents of first-year high school students in Kermanshah. Third International Conference on Educational Sciences, Psychology, Counseling, Teaching, and Research, Tehran. [In Persian]
Amirhosseini, Z. (2011). Principles and effective methods in child-rearing. Tahoora Journal, 4 (11), 77–107. [In Persian]
Asgari, M., Choobdari, A., & Eskandari, H. (2021). Exploring the lived experiences of individuals infected with COVID-19 in personal, family, and social relationships and strategies for preventing and controlling related psychological damages. Counseling Culture and Psychotherapy, 12(45), 33–52. [In Persian]
Berns, S. (2006). Perceived parenting dimensions and training styles: Exploring the socialization of adolescents processing. Journal of adolescence, 31, 161. https://www.researchgate.net/publication/5429952_Perceived_parenting_dimensions_and_identity_styles_Exploring_the_socialization_of_adolescents%27_processing_of_identity-relevant_information
Bezi, Z; Sardarsherki, R; Ahmadi, Z, & Shams Koushki, M. (2021). The impact of parental involvement on stress and anxiety management in first-grade elementary students facing teachers. Third International Conference on Educational Sciences, Psychology, Counseling, Teaching, and Research, Tehran. [In Persian]
Chen, P., Mao, L., Nassis, G. P., Harmer, P., Ainsworth, B. E., & Li, F. (2020). Wuhan coronavirus (2019nCoV): The need to maintain regular physical activity while taking precautions. Journal of sport and health science, 9(2), 103. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32099716/
Cheraghi, M. A., Ghobadi, A., Manoukian, A., & Shahmari, M. (2021). A review of quarantine compliance determinants during pandemics in synchronization with the COVID-19 phenomenon: A comprehensive review. Journal of Mazandaran University of Medical Sciences, 31 (195), 30–40. {in Persian}
Chung Skg, Lanier P, Wong P. (2020). Mediating effects of parental stress on harsh parenting and parent-child relationship during Coronavirus (COVID-19) Pandemic in Singapore. Preprint –accepted at Journal Of Family Violence. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32895601/
Diaz, Y. (2005). Association between parenting and child behavior problems among Latino mothers and children. Unpublished Master Thesis, University of Maryland, Maryland. Disabilities. The Internet Journal of Mental Health, 1(2), 48-61. https://www.researchgate.net/publication/277049162_Associations_Between_Parenting_and_Child_Behavior_Problems_Among_Latino_Mothers_and_Children
Gharibi, A., & Gharibi, F. (2021). How to improve resilience and parent-child relationships during COVID-19 by planning students' leisure time through the Shad Network? First National Conference on Applied Studies in the Processes of Education, Bandar Abbas. [In Persian]
Gholami Touran Poshti, M. (2023). A Meta-Analysis of the Relationship Between COVID-19 Anxiety and Resilience. Educational Psychology Quarterly, 19(68), 102-126. doi: 10.22054/jep.2023.72087.3782. [In Persian]
Glasser, W. (2010). Choice theory: A new psychology of personal freedom, Harper Collins. https://www.sciepub.com/reference/181636
Kalateh Sadati, A; Jiryaei, R, & Zanganeh, M. (2019). Managing interactions with children during home quarantine in the COVID-19 pandemic: A qualitative study with mothers in Arak city. Journal of Social Work Research, 9 (3), 39–47. [In Persian]
Khodabakhshi Kolayi, A. (2020). Life in home quarantine: Exploring psychological experiences of students during the COVID-19 pandemic. Journal of Military Medicine, 22 (2), 130–138. [In Persian]
Khoshkdar Tarsi, M; Salhashoori, A, & Vakili, H. (2016). Critical analysis of the authoritative parenting style based on the perspectives of the Imams. Research in Islamic Education Issues, 24(33), 67–93. [In Persian]
Liu, S., Yang, L., Zhang, C., Xiang, Y. T., Liu, Z., Hu, S., & Zhang, B. (2020). Online 19 —Studies Needed. New England Journal of Medicine.mental health services in China during the COVID19 outbreak. The Lancet Psychiatry. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32085841/
Mandara, J. (2003). The typological approach in child and family psychology: A review theory, methods, and research. Clinical Child and Family Psychology Review, 6, 129-146. https://psycnet.apa.org/record/2003-06174-004
Mohammadi, N., & Askani, KH. (2016). A sociological study of the impact of family structure on men's social health. Iranian Cultural Research Journal, 9 (4), 89–114. [In Persian]
Mousavi, S., Jafari, A., & Basirilan Jahromi. H. (2023). A Research Synthesis on the Challenges of Health Communication During the COVID-19 Pandemic. Journal of Safety Promotion and Injury Prevention, 11(2), 103-115. doi.org/10.22037/iipmv11i2.42751. [In Persian]
Patrick SW, Henkhaus LE, Zickafoose JS, Lovell K, Halvorson A, Loch S. (2020). Well-being of parents and children during the COVID-19 pandemic: A national Survey. Pediatrics; 146(4). https://psycnet.apa.org/record/2020-79444-001
Shahali, A., HajHosseini, M., & Ghorban Jahromi., R. (2023). COVID-19 and Parent-Child Interactions: Children’s Educational Opportunities and Parental Challenges During the COVID-19 Pandemic. Journal of the Korean Academy of Child Adolesc Psychiatry, 34(2), 133-140. doi.org/10.5765/jkacap.220033.
Shillingford, A., & Edwards, O. (2008). Professional school counselors using choice theory to meet the needs of children of prisoners. Professional school counseling, 12(1), 62 -65.
Shivanandi, K., & Hassanvand, F. (2020). Developing a model of psychological outcomes of anxiety caused by the COVID-19 epidemic and examining the mediating role of spiritual health. Counseling Culture and Psychotherapy, 11(42), 136–147. [In Persian]
Spinelli. M, Lionetti F, Pastore M and Mirco Fasolo1. (2020). Parents’ stress and children’s psychological problems in families facing the COVID-19 outbreak in Italy. Frontiers in Psychology;11:17-3. 13.
Usher, K., Bhullar, N., Durkin, J., Gyamfi, N., & Jackson, D. (2020). Family violence and COVID‐19: Increased vulnerability and reduced options for support. Int J Ment Health Nurs, 29(4), 549–552. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7264607/
Ziaeyan, M. (2020). Ranking factors influencing the creation of empathy among students in response to the COVID-19 pandemic. First National Conference on Virtual Education in the Field of Education, Rafsanjan. [In Persian]