منابع فارسی
بهارلوئی، ناهید؛ غلامی، ساغر؛ شریعت، مائده؛ نیک زاد، میترا. (1389). ارتباط بین مهارت خواندن با حافظه بینایی ناکلمهها در دختران پایه اول ابتدائی. پژوهش در علوم توانبخشی، 6(2): 1-5.
جباری، سوسن؛ خادمی، محسن. (1388). بررسی و مقایسه تأثیر روشهای آموزش درک مطلب با راهبردهای نوین شناختی و روش سنتی، بر میزان درک مطلب دانشآموزان پایه چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن. مجله مطالعات آموزش و یادگیری دانشگاه شیراز، 1(2): 19-57.
سیاهکلرودی، لاله؛ علیزاده، حمید؛ کوشش، محمدرضا. (1388). تأثیر آموزش مهارتهای ادراک بینایی بر بهبود عملکرد خواندن در دانشآموزان نارساخوان. تازههایعلومشناختی، 11(2): 63-72.
شریفی، اعظم؛ کاکوجویباری، علی اصغر؛ سرمدی، محمدرضا. (1389). مقایسه سطوح مختلف درک خواندن دانشآموزان کم شنوا و دانشآموزان شنوا. شنوایی شناسی، 19(2): 32-25.
صالحی، محمد؛ نیازآذری، کیومرث؛ معتمدی تلاوکی، محمد تقی. (1388). تأثیر روش های فعال تدریس بر پیشرفت سواد خواندن دانشآموزان پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان مازندران. فصلنامه نوآوری های آموزشی، 32(8): 61-97.
کاکوجویباری، علی اصغر؛ سرمدی، محمدرضا؛ شریفی، اعظم. (1389). مقایسه سواد خواندن در دانشآموزان آسیب دیده شنوایی در سه مقطع تحصیلی. توانبخشی، 11(3): 9-14.
کاکوجویباری، علی اصغر؛ سرمدی، محمدرضا؛ شریفی، اعظم. (1389). مقایسه سطوح مختلف درک خواندن دانشآموزان کم شنوا و دانشآموزان شنوا. توانبخشی، 11(3): 8-14.
کریمی، عبدالعظیم. (1384). بررسی نتایج مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن پرلز (PIRLS) 2001. فصلنامه تعلیم و تربیت، 21(1): 39-88.
هاردمن، مایکل. ام؛ درو، کلینورد. جی. و اگن، ام. بنستون. (2001). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی: جامعه، مدرسه و خانواده. ترجمه حمید علیزاده، کامران گنجی، مجید یوسفی لویه و فریبا یادگاری. تهران: نشر دانژه. 1388.
منابع لاتین
Abedi, J., Kao, J., Leon, S., Sullivan, L., Herman, J., Pope, R., Nambiar, V., & Mastergeorge, A. (2009). Exploring factors that affect the accessibility of reading comprehension assessments for students with disabilities: A study of segmented text. Minneapolis, MN: University of Minnesota, Partnership for Accessible Reading Assessment.
Baer, J., Baldi, S., Ayotte, K., and Green, P. (2007). The Reading Literacy of U.S. Fourth-Grade Students in an International Context: Results From the 2001 and 2006 Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) (NCES 2008–017). National Center for Education Statistics, Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education. Washington, DC.
Blankenship, K. (2008). Reading Instruction for Students with Visual Impairments: Whose Job Is It? Journal of Visual Impairment & Blindness, 197-200. Buly, M., & Valencia, S. (2002). Below the bar: Profiles of students who fail state reading assessments. Educational Evaluation and Policy Analysis, 24(3), 219–239.
Carr, S. C., & Thompson, B. (1996). The effects of prior knowledge and schema activation strategies on the inferential reading comprehension of children with and without learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 19(1), 48–61.
Carreiras, M., & Alvarez, C. J. (1999). Comprehension processes in Braille reading. Journal of Visual Impairment and Blindness, 93(9), 589–595.
Eskenazi, M. (2011). Increasing braille radio reading speed for deaf-blind consumers. Towson University & NPR Labs International Center for Accessible Radio Technology (I-CART) Funded by the National Institute on Disability and Rehabilitation Research“Captioned Braille Radio” Field Initiated Project H133G090139.
Goldin-Meadow, S., & Mayberry, R. I. (2001). How do profoundly deaf children learn to read? Learning Disabilities Research & Practice, 16, 222–229.
Kelly, R.R., Gaustad, M.G. (2007). Deaf College Students’ Mathematical Skills Relative to Morphological Knowledge, Reading Level, and Language Proficiency. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 12(1): 25-37.
Mullis, I.V.S., Martin, M.O. Kennedy, A.M., and Foy, P. (2006). PIRLS 2006 International Report IEA’s Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries. Publisher: TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College.
Swanson, H. L. (1993). Individual differences in working memory: A model testing and subgroup analysis of learning-disabled and skilled readers. Intelligence, 17(3), 285–332.
Thurlow, M. L., Moen, R. E., Liu, K. K., Scullin, S., Hausmann, K. E., & Shyyan, V. (2009). Disabilities and reading: Understanding the effects of disabilities and their relationship to reading instruction and assessment. Minneapolis, MN: University of Minnesota, Partnership for Accessible Reading Assessment.
Twist, L., Schagen, I. and Hodgson, C. (2007). Readers and Reading: the National Report for England 2006 (PIRLS: Progress inInternational Reading Literacy Study). Slough: NFER.
Vaughn, S., Linan-Thompson, S., & Hickman, P. (2003). Response to instruction as a means of identifying students with reading/learning disabilities.
Exceptional Children,
69(2), 391–409.