منابع فارسی
دلاور، علی و زهراکار، کیانوش. (1387). سنجش و اندازهگیری در روانشناسی، مشاوره و علومتربیتی، نشر ارسباران، تهران.
ریحانی، ابراهیم. (1384). معرفی نظریه پیاژه و فن هیلی در مورد یادگیری هندسه، رشد آموزش ریاضی، شماره 80، صص 22-12، دفتر انتشارات کمک آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
غلامآزاد، سهیلا. (1379). رویکردهای نوین آموزش هندسه، رشد آموزش ریاضی، شماره 60-59، صفحات 23-18، دفتر انتشارات کمک آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
کاپلان ام.، ساکوزو د.، مترجم: دلاور علی، درتاج فریبرز، فرخی نورعلی (1388). روانآزمایی، نشر ارسباران، تهران.
نجفی، لادن. (1379). هندسه درس شیرینی است اما.... ، چهارمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران.
منابع لاتین
Battista M. J. (2007). The Development of Geometric and Spatial Thinking, In F. k. Lester (Ed.), Second Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, Vol. 2, pp. 843-908, Charlotte, NC: Information Age.
Edrogan T., Akkaya R. and Çelebi Akkaya S.(2009). The Effect of the van Hiele Model Based Instruction on the Creative Thinking Levels of 6th Grade Primary School Students, Journal of Educational Sciences: Theory & Practice, Vol.9, No.1, pp.181-194.
Goos M. and Spencer T. (2003). Properties of Shape, Mathematics-Making Waves. Proceeding of the Nineteenth Biennial Conference of the Australian Association of Mathematics Teachers. pp. 424-434, Inc. Adelaide: AAMT Inc.
Handscomb K.(2005). Image-Based Reasoning in Geometry, MSc Thesis, Faculty of Education, Simon Fraser University.
Sibley T. Q. (1998). The Geometric Viewpoint: A Survey of Geometries, Reading, Massachusetts: Addison-Wesley.
Thompson E. (2006). Euclid, the van Hiele Levels, and the Geometer’s Sketchpad, MSc Thesis, Florida Atlantic University.
Usiskin Z. (1982). “Van Hiele Levels and Achievement in Secondary School Geometry”, University of Chicago.
Yıldız C., Aydın M., and Köğcĕ D. (2009). Comparing the Old and New 6th - 8th Grade Mathematics Curricula in Terms of van Hiele Understanding Levels for Geometry,