منابع فارسی
حوزۀ معاونت پژوهشی دانشگاه سمنان. (1386). مجموعۀ قوانین ومقررات پژوهشی؛ دانشگاه سمنان.
رنجبر منصور، وحیدشاهی، کورش، محمودی، میترا. (1384). بررسی دیدگاه اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکدهپزشکی دانشگاه علوم پزشکیمازندران در مورد ارزشیابی استادان توسط دانشجویان مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران. بهمن و اسفند 1385; 16(56): 135-126.
سیف، علیاکبر. (1385). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی؛ تهران: نشر دوران.
محمدی، فرزانه. اخوان تفتی، مهناز. (1386). بررسی تأثیر ارزشیابی توصیفی بر عزت نفس و رفتارهای کلاسی دانشآموزان پایه سوم ابتدایی شهر تهران. فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره 23. 100-67.
وزارت علوم تحقیقات و فناوری. (1387). آئیننامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی.
منابع لاتین
Aleamoni LM, Hexner PL. (1980). A review of the research on student evaluation and a report on the effect of different sets of instructions on student course and instructor evaluation. Instructional Sci; 9(1): 67-84.
Gay-L.R. (1991).Educational Evaluation and Measurement (2nd ed.) Maxwell Macmillan,International.
Marsh, H.W., & Roche, L.A. (1994). The Use of Student's Evaluations of University Teaching to Improve Teaching Effectiveness, Final Project Report (A Report for the Evaluations and Investigations Program of the Department of Employment and Education): Canberra: Australian Government Printing Service.
MC Kinney, K. (1997). What do student Ratings Means? Retrieved March 13, 1997 from: http://www.ntlf.com.
Rifkin, T. (1995). Eric Review: Faculty Evaluation in Community College, Community College Review, 23, 63-73.
Vardi, I. (2000). An Introduction to Teaching Curtin University of Technology, Center for Education Advancement,Retrieved Februrary 16, 2000, from:
http://www.cea.curtin.edu.au/.