منابع
- ادیبی، حسین و عبدالمعبود انصاری، (1368)، «نظریههای جامعه شناسی»، تهران: انتشارات جامعه.
- اسمیت، فیلیپ، 1383)، «درآمدی بر نظریه فرهنگی». ترجمه حسن پویان، دفتر پژوهشهای فرهنگی با همکاری مرکز بین المللی گفتگوی تمدنها.
- باطنی، محمد رضا، 1349)، «زبان و نظریه ارتباط»، مجله سخن، سال 22، شماره 10.
- پهلوان، چنگیز، 1382)، «فرهنگ شناسی،گفتارهای فرهنگ و تمدن» تهران: نشر قطره.
- رایف، دانیل؛ لیسی، استفن و جی. فیکو، فردریک، (1385)، تحلیل پیامهای رسانهای، ترجمه مهدخت بروجردی علوی. تهران: انتشارات سروش.
- رنجبر، محمود و ستوده، هدایت، (1383)، «مردم شناسی با تکیه بر فرهنگ مردم ایران». تهران: انتشارات ندای آریانا.
- زارعیان، داود، (1386)، «شناخت افکار عمومی»، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی تهران.
- سبیلان اردستانی،حسن، (1387)، «تبلیغات سیاسی با تاکید بر فنون تبلیغات»،تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
- سلیمی، حسین، (1379)، «فرهنگ گرایی، جهانی شدن و حقوق بشر»، تهران: مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه.
- صالحی امیری، سید رضا، (1386)، «مفاهیم و نظریههای فرهنگی»، تهران: انتشارات ققنوس.
- قلی زاده، آذر، (1392)، «جامعه شناسی فرهنگی»، اصفهان: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
- گیدنز، آنتونی، (1379)، «پیامدهای مدرنیت». ترجمه محسن ثلاثی، نشر مرکز.
- محسنیان راد، مهدی، (1380)، «ارتباط شناسی»،تهران : انتشارات سروش.
- محسنیان راد، مهدی، (1384)، «ایران در چهار کهکشان ارتباطی»،تهران : انتشارات سروش.
- مصباح یزدی، م.ت، (1382)، «فلسفه اخلاق»، تهران: شرکت چاپ و نشر بینالملل.
- مهدی زاده، سید محمد، (1380)، نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: نشر همشهری، چاپ اول.
- وارطانیان، آرلین، (1384)، نشریۀ پیمان، شمارۀ 22.
سایتها:
- سایت انجمن علمی مدیریت رسانه. www.media-management.ir
- سایت دانشگاه علامه طباطبائی. www.atu.ac.ir
- سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی. farhangi.atu.ac.ir
- Berger, P, (1998), Die vier Ggesichter Globalen Culture, Eutopaesche, Rundschan, review,Jg. 26,no.1,pp.105-114.
- Berlo, D, (1960), the process of Communication: An Introduction to Theory and Practies. San Francisco: Rinehart Press.
- Hess, B. B.etat, (1991), sociology, New York, macmillan.
- Parsons, Talcott and smelser, Neil, (1966), Economy and Society, London, Rowtledge Samovar, l.a.et al, (2001), communication Between cultures. Brlmont wadsworth.
- Parsons, Tt, (1962), Toward a General Theory of action. New York, Hprper and row.
- Petty, R.E., J.T. Cacioppo & Schumann, (1983), "Central and peripheral routes to advertising effectiveness: The moderating role of involvement", Journal of Consumer Research,10.