امیری، مهدی.، انصاری، سعید.، میدانی، محمود.، و فیروزی، اسماعیل. (1393). رابطه سبک تدریس دانشآموز محور و تیپهای شخصیتی دبیران. خلاصه مقالات اولین همایش کشوری روشهای یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه، بجنورد.
سلطان قرائی، خلیل.، و علائی، پروانه. (1390). رابطه شیوههای شناختی یادگیری و پنج عامل بزرگ شخصیت با نگرش تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه تبریز. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 6(3)، 147- 168.
شریفی، حسن پاشا. (1383). رابطه خلاقیت و ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان دبیرستانهای تهران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 3(7)، 11- 31.
نگهبان سلامی، محمود.، فرزاد، ولی اله.، و صرامی، غلامرضا. (1392). بررسی ساختار عاملی، روایی و پایایی پرسشنامه هوش موفق. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 5(15)، 1- 15.
Costa, P. T. Jr., & Mc Crae, R. R. (1992). Reply to Eysenck. Personality and Individual Differences, 13, 861-865.
Costa, P. T. Jr., & Mc Crae, R. R. (1997). Stability and Change in Personality Assessment: The Revised NEO Personality Inventory in the Year 2000. Journal of Personality Assessment, 68(1), 86- 94.
Gagne, R. M. (1997). Conditions of Learning (2nd and 3rd ed.). New York: Holt, Rinehart & Winston.
Kaufman, S. B., & Singer, J. L. (2004). Applying the Theory of Successful Intelligence to Psychotherapy Training and Practice. Imagination, Cognition and Personality, 23(4) 325-355.
Kaufman, S. B., Quilty, L. C., Grazioplene, R. G., Hirsh, J. B., Gray, J. R., Peterson, J. B., & DeYoung, C. G. (2015). Openness to Experience and Intellect Differentially Predict Creative Achievement in the Arts and Sciences. Wiley periodicals, DOI: 101111, 1- 11.
Macsinga, I., Maricutoiu, L. P., & Palos, R. (2010). Application of the Successful Intelligence Theory to the Process of Students’ Examination: a Preliminary Study. Cognition, Brain, Behavior an Interdisciplinary Journal, 14, 101-119.
Mumchur, Carolyn. (1996). A Teacher's Guide to Cognitive Type Theory & Learning Style. Alexandria: VA 22314- 1453: ASCD.
Palos, R., & Maricutoiu, L. P. (2013). Teaching for Successful Intelligence (TSI-Q) – a New Instrument Developed for Assessing Teaching Style. Educational Sciences & Psychology, LXV(1), 159- 178.
Stemler, S. E., Grigorenko, E. L., Jarvin, L., &Sternberg, R. J. (2006). Using the Theory of Successful Intelligence as a Basis for Augmenting AP Exams in Psychology and Statistics. Contemporary Educational Psychology, 31(2), 344- 376.
Sternberg, R. J., Forsythe, G. B., Hedlund, J., Horvath, J., Snook, S., Williams, W. M., Wagner, R. K., & Grigorenco, E. L. (2000). Practical Intelligence in Everyday Life. New York: Cambridge University Press.
Sternberg, R.J. & Grigorenko, E. L. (2003). Teaching for Successful Intelligence: Principles, Procedures, and Practices.Journal for the Education of the Gifte. 27(3), 207–228.
Sternberg, R. J. (2005). The Theory of Successful Intelligence. Interamerican Journal of Psychology, 39(2), 189-202.
Stemler, S. E., Grigorenko, E. L., Jarvin, L., & Sternberg, R. J. (2006). Using the Theory of Successful Intelligence as a Basis for Augmenting AP Exams in Psychology and Statistics. Contemporary Educational Psychology, 31(2), 344- 376.
Sternberg, R. J. (2003). Wisdom, Intelligence and Creativity Synthesized. New York: Cambridge University Press.
Sternberg, R. J., & Grigorenko, E. L. (2004) Successful Intelligence in the Classroom. Theory In to Practice, 43(4), 274-280.
Sternberg, R. J., & Grigorenko, E.L. (2007). Teaching For Successful Intelligence to Increase Students Learning and Achievement. (2nd ed). Cambridge University.
Sternberg, R. J., Jarvin, L., & Grigorenko, E. L. (2011). Explorations in Giftedness. New York: Cambridge University Press.
Sternberg, R. J. (2012). The Assessment of Creativity: An Investment-Based Approach. Creativity Research Journal, 24(1), 3–12.
Zhang, Li, F. (2002). Thinking Styles and the Big Five Personality Traits. Educational Psychology, 22(1), 17-31.