قرآن کریم.
مطهری، مرتضی. (1380). عدل الهی، تهران: صدرا.
حسینی نسب، سید مصطفی. (1389). عدل الهی، تهران: کانون اندیشه جوان.
مطهری، مرتضی. (1371). انسان کامل، تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی. (1382). فطرت، تهران: صدرا.
فیست، جس. فیست، گریگوری جی. (1387). نظریههای شخصیت، ترجمه سید محمدی، یحیی. تهران، نشر روان.
شولتز، دوانپی و شولتز، سیدنی آلن. (1387). نظریههای شخصیت، ترجمه سید محمدی، یحیی. تهران: ویرایش.
سلیمانی، جواد. (1392). تأملی در فلسفه سریان سنت آزمایش از دیدگاه قرآن، فصلنامه علمی-پژوهشی اندیشه نوین دینی، شماره 32،77-.92
الهبداشتی، علی. (1379). شر از منظر قرآن کریم، مبین، شماره 6، دوره دوم.
فاضلیان، نفیسه سادات. (1388). پیوند سنتهای الهی با مهدویت، انتظار موعود، شماره.30
صدر، سید محمدباقر. (1370). سنتهای تاریخ در قرآن، ترجمه موسوی اصفهانی، سید جمال الدین (). قم: انتشارات اسلامی.
محمدی، محمد تقی و محمدرضا سالاری فر. (1390). نگاهی روانشناختی به انسان کامل از دیدگاه قران، دو فصلنامۀ علمی پژو هشی مطالعات اسلام و روانشناسی، شماره 9، صفحات 33-56.
بخشایش، علیرضا. (1391). بررسی تطبیقی نمودهای خودشکوفایی در قران و روانشناسی، فصلنامۀ علمی پژوهشی الهیات تطبیقی، شماره 8، صفحات 57-72.
نیک صفت، ابراهیم (1390). روش مبانی و نظریه انسان کامل در اسلام و انسان گرایی، فصلنامه پژوهش و حوزه، شماره 25، صفحات 98-137.
عابدینی، یاسمین. (1392). مقایسه ویژگیهای انسان کامل از دیدگاه مازلو و دین اسلام، مجله اندیشه، شماره 9، صفحات 31-55.
اذربایجانی، مسعود. (1389). انسان کامل (مطلوب) از دیدگاه اسلام و روانشناسی، فصلنامه علمی پژوهشی حوزه و دانشگاه، شماره 9، صفحات 6-21.