اسمیت، ت. س؛ پولووی، الف؛ داوتی، ج. پ؛ و داودی، ک. (2015). روانشناسی و آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه. ترجمه: قربان همتی علمدارلو؛ عباسعلی حسین خانزاده؛ حمید علیزاده؛ (1395). تهران: نشر ارسباران.
برزگربفرویی، ک. (1395). تاثیر آموزش حافظه کاری بر عملکرد خواندن دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری. روانشناسی افراد استثنایی، 6 (22)؛ 96- 110.
بهراد، ب. (1384). فراتحلیل شیوع ناتوانیهای یادگیری در دانشآموزان ابتدایی ایران. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 18. 417- 436.
پیرزادی، ح. (1391). آموزش مستقیم و کاربرد آن در حوزه ناتوانیهای یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی، 109. 20- 28.
تبریزی، م. (1391). درمان اختلالات خواندن. چاپ بیست و هفتم. انتشارات فراروان.
دادستان، پ. (1387). اختلالهای زبان: روشهای تشخیص و بازپروری. انتشارات سمت.
رحمانی، ج؛ عابدی، م ر. (1383).هنجاریابی آزمون ریون رنگی کودکان 5 تا 10 ساله در استان اصفهان. فصلنامه آموزه، 23؛ 81- 87.
سلیمانی، ز؛ دستجردی، م. (1384). تعیین روایی و اعتبار آزمون آگاهی واجشناختی. مجله روانشناسی، 33 (9)؛ 82- 100.
سنگری، م ر؛ علیزاده، ف ص. (1393). آموزش خواندن (روشهای مطالعه). تهران: انتشارات ابوعطا.
شهیم، س. (1383). انطباق و هنجاریابی مقیاس هوش وکسلر برای کودکان. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز؛ 7 (1 و 2)؛ 123- 165.
شیرازی، س؛ نیلی پور، ر. (1383). آزمون تشخیصی خواندن. تهران: انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
صفارپور، ع. (1378). راهبردهای آموزش مهارتهای زبانی فارسی دوم دبستان: برای معلمان، مربیان و دانشجویان مراکز تربیتی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
عزیزیان، م. عابدی، م ر. (1384). ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیصی سطح خواندن برای دانشآموزان پایه سوم دبستان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران؛ ۱۱ (۴): ۳۷۹-۳۸۷.
علیپور، ا. کریمیترکده، ط. زندی، ب. یزدانفر، م. (1390). تأثیر آموزش آگاهی واجشناختی بر توانایی آگاهی واجی، خواندن ناکلمه و سرعت خواندن پسران نارساخوان. فصلنامه کودکان استثنایی؛ 11(4)؛ 343-352.
فارابی، م؛ بیاضی، م ح؛ تیموری، س. (1389). تاثیر آموزش مهارتهای آگاهی واجشناختی بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان مشکوک به نارساخوانی. مجله کودکان استثنایی، 10 (4)؛ 335-342.
فصیحانیفرد، س؛ میکاییلیمنیع، ف. (1389). اثربخشی سه روش آموزشی اصلاحی مبتنی بر الگو پردازش واجشناختی بر سرعت و صحت خواندن دانشآموزان نارساخوان مقطع ابتدایی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 10 (3)؛269-282.
کریمی، ب؛ علیزاده، ح. (1391). اختلالهای یادگیری املا (ارزیابی و برنامه آموزش). نشر روان.
کریمی، ب؛ علیزاده، ح. سلیمانی، ا. (1392). تدوین برنامه و مقایسه اثربخشی سه شیوه ی آموزش مستقیم، آگاهی واجشناختی و ترکیبی بر درک مطلب خواندن دانشآموزان دبستانی دارای اختلال خواندن. مجله ناتوانیهای یادگیری، 8(3)؛ 60-78.
کریمی، س؛ عسگری، س. (1392). اثربخشی آموزش راهبرهای حافظهی فعال بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2 (1)؛ 79 -90.
محمودپور، آ. (1394). روشها و راهبردهای تقویت حافظه. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش.
محمودپور، آ. (1395). روشها و راهبردهای تقویت دقت و توجه ویژهی دانشآموزان دورهی ابتدایی به همراه تمرینهای دقت و توجه. موسسه فرهنگی مدرسه برهان.
مستقیم زاده، ا؛ سلیمانی، ز .(1384). تاثیر آموزش آگاهی واجشناختی بر توانایی خواندن دختران کمتوان ذهنی پایه دوم دبستان. تازههای علوم شناختی، 7 (1)؛ 22 -32.
نیکومحمدی، ن. علیزاده، ح. کریمی، ب، حکیمی راد، ا، امینآبادی، ز .(1394). اثربخشی برنامه ترکیبی آموزش مستقیم و آگاهی واجشناسی بر کاهش غلطهای املایی در دانشآموزان ابتدایی با اختلال یادگیری املا. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی. 10 (39). 190-204.
هالاهان، د، پ؛ لوید، ج و؛ کافمن، ج، م؛ ویس، م، پ؛ مارتینز، آ. (2005). اختلالهای یادگیری. ترجمه: حمید علیزاده؛ قربان همتی علمدارلو؛ صدیقه رضایی دهنوی؛ ستاره شجاعی. (1390). تهران: نشر ارسباران.
Alloway, T. P., Gathercole, S. E., Adams, A. M., Willis, C., Eaglen, R., & Lamont, E. (2005). Working memory and phonological awareness as predictors of progress towards early learning goals at school entry. British Journal of Developmental Psychology, 23(3), 417-426.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub.
Anthony, J. L., & Francis, D. J. (2005). Development of phonological awareness. Current Directions in Psychological Science, 14(5), 255-259.
Aravena, S., Tijms, J., Snellings, P., & van der Molen, M. W. (2016). Predicting responsiveness to intervention in dyslexia using dynamic assessment. Learning and Individual Differences, 49, 209-215.
Baddeley AD, Hitch GJ. (1974). Working memory. In The Psychology of Learning and Motivation: Advances in Research and Theory, ed. GA Bower, pp. 47–89. New York: Academic.
Baddeley, A. (2003). Working memory and language: An overview. Journal of communication disorders, 36(3), 189-208.
Baddeley, A. D., & Hitch, G. J. (2000). Development of working memory: Should the Pascual-Leone and the Baddeley and Hitch models be merged?. Journal of experimental child psychology, 77(2), 128-137.
Bosse, M. L., Tainturier, M. J., & Valdois, S. (2007). Developmental dyslexia: The visual attention span deficit hypothesis. Cognition, 104(2), 198-230.
Bruce, J., Weil, M., & Calhoun, E. (2000). Models of teaching. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Cunningham, A. E. (1990). Explicit versus implicit instruction in phonemic awareness. Journal of experimental child psychology, 50(3), 429-444.
Dewitz, P., Jones, J., & Leahy, S. (2009). Comprehension strategy instruction in core reading programs. Reading Research Quarterly, 44(2), 102-126.
Ehri, L. C., Nunes, S. R., Stahl, S. A., & Willows, D. M. (2001). Systematic phonics instruction helps students learn to read: Evidence from the National Reading Panel’s meta-analysis. Review of educational research, 71(3), 393-447.
Ellis, N. C., & Beaton, A. (1993). Psycholinguistic determinants of foreign language vocabulary learning. Language learning, 43(4), 559-617.
Fletcher, J. M., Lyon, G. R., Fuchs, L. S., & Barnes, M. A. ( 152006"> ). Learning disabilities: From identification to intervention. Guilford press.
Flores, M. M., & Ganz, J. B. (2009). Effects of direct instruction on the reading comprehension of students with autism and developmental disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities, 39-53.
Foorman, B. R., Francis, D. J., Fletcher, J. M., Schatschneider, C. &Mehta, P. (1998). The role of instruction in learning to read. Journal of Educational Psychology, 90, 37–55.
Gathercole, S. E., & Baddeley, A. D. (1989). Evaluation of the role of phonological STM in the development of vocabulary in children: A longitudinal study. Journal of memory and language, 28(2), 200-213.
Graves, A. W. (1986). Effects of direct instruction and metacomprehension training on finding main ideas. Learning Disabilities Research.
Habib, M. (2000). The neurological basis of developmental dyslexia. Brain, 123(12), 2373-2399.
Jeffries, S., & Everatt, J. (2004). Working memory: its role in dyslexia and other specific learning difficulties. Dyslexia, 10(3), 196-214.
Jerman, O., Reynolds, C., & Swanson, H. L. (2012). Does growth in working memory span or executive processes predict growth in reading and math in children with reading disabilities?. Learning Disability Quarterly, 35(3), 144-157.
Lovett, M. W., Lacerenza, L., Borden, S. L., Frijters, J. C., Steinbach, K. A., & De Palma, M. (2000). Components of effective remediation for developmental reading disabilities: Combining phonological and strategy-based instruction to improve outcomes. Journal of educational psychology, 92(2), 263.
Magnan, A., & Ecalle, J. (2006). Audio-visual training in children with reading disabilities. Computers & Education, 46(4), 407-425.
Melekoglu, M. A. (2011). Impact of motivation to read on reading gains for struggling readers with and without learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 34(4), 248-261.
Milwidsky, C. (2009). Working memory and phonological awareness (Doctoral dissertation).
Moura, O., Moreno, J., Pereira, M., & Simões, M. R. (2015). Developmental dyslexia and phonological processing in European Portuguese orthography. Dyslexia, 21(1), 60-79.
Moura, O., Simões, M. R., & Pereira, M. (2015). Working memory in Portuguese children with developmental dyslexia. Applied Neuropsychology: Child, 4(4), 237-248.
Park, J., Ritter, M., Lombardino, L. J., Wiseheart, R., & Sherman, S. (2013). Phonological awareness intervention for verbal working memory skills in school-age children with specific language impairment and concomitant word reading difficulties. International Journal of Research Studies in Language Learning, 3(4).
Pennington, B. F., Groisser, D., & Welsh, M. C. (1993). Contrasting cognitive deficits in attention deficit hyperactivity disorder versus reading disability. Developmental Psychology, 29(3), 511.
Peterson, R. L., Boada, R., McGrath, L. M., Willcutt, E. G., Olson, R. K., & Pennington, B. F. (2016). Cognitive prediction of reading, math, and attention: Shared and unique influences. Journal of learning disabilities, 0022219415618500.
Pierangelo, R., & Giuliani, G. (2008). Teaching students with learning disabilities: A step-by-step guide for educators. Corwin Press.
Rabiner, D., Coie, J. D., & Conduct Problems Prevention Research Group. (2000). Early attention problems and children's reading achievement: A longitudinal investigation. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 39(7), 859-867.
Ryder, J. F., Tunmer, W. E., & Greaney, K. T. (2008). Explicit instruction in phonemic awareness and phonemically based decoding skills as an intervention strategy for struggling readers in whole language classrooms. Reading and Writing, 21(4), 349-369.
Shaywitz, S. E., Fletcher, J. M., Holahan, J. M., ScImeider, A. E., Marchione, K. E. & Stuebing, K. K. (1999). Persistence of dyslexia: The Connecticut Longitudinal Study at adolescence. Pediatrics, 104, 1351-1359.
Shippen, M. E., Houchins, D. E., Steventon, C., & Sartor, D. (2005). A comparison of two direct instruction reading programs for urban middle school students. Remedial and Special Education, 26(3), 175-182.
Slavin, R. E., Lake, C., Chambers, B., Cheung, A., & Davis, S. (2009). Effective reading programs for the elementary grades: A best-evidence synthesis. Review of Educational Research, 79(4), 1391-1466.
Smith-Spark, J. H., & Fisk, J. E. (2007). Working memory functioning in developmental dyslexia. Memory, 15(1), 34-56.
Tressoldi, P. E., Vio, C., & Iozzino, R. (2007). Efficacy of an intervention to improve fluency in children with developmental dyslexia in a regular orthography. Journal of learning disabilities, 40(3), 203-209.
Vellutino, F. R., Fletcher, J. M., Snowling, M. J., & Scanlon, D. M. (2004). Specific reading disability (dyslexia): what have we learned in the past four decades?. Journal of child psychology and psychiatry, 45(1), 2-40.
Vidyasagar, T. R., & Pammer, K. (2010). Dyslexia: a deficit in visuo-spatial attention, not in phonological processing. Trends in cognitive sciences, 14(2), 57-63.
Wagner, R. K., & Torgesen, J. K. (1987). The nature of phonological processing and its causal role in the acquisition of reading skills. Psychological bulletin, 101(2), 192.