اسد پور، کبری؛ حسین چاری، مسعود (1389). بررسی مولفههای معنای زندگی از منظر اسلام در کتابهای درسی دین و زندگی دوره متوسطه. مطالعات آموزش و یادگیری، 2(1)، 2، 58-65.
اسمیت، آلفردی (1384). ارتباطات و فرهنگ، ترجمه طاهره فیض، اکرم هادی زاده ، مهدی بابایی اهری.
افروز، غلامعلی (1395). مقدمه ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی. انتشارات دانشگاه تهران.
صادقی گیوی، فاطمه (1381). «اخلاق اصالت». نشریه حوزه و دانشگاه.
قدرتی، افروز، شریفیدرآمدی و هومن (1390). تبیین خلاقیت دانشآموزان تیزهوش بر مبنای هوش، سن و رضامندی زناشویی والدین آنان. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 3 (1)، 21-1.
مک کوئیل، دنیس (1382). درآمدی بر نظریههای ارتباطات جمعی. ترجمه: پرویز اجلالی. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
ملتفت، قوام (1390). ارائه مدلی برای بهزیستی روانشناختی با توجه به ادراک دانشآموزان از والدین، همسالان و معلمان با نقش واسطهای باورهای انگیزشی. رساله دکتری دانشگاه شیراز.
Betts, G.T., & Neihart, M. (1988).Profiles of the gifted and talented. Gifted child Quarterly, 32 (2), 248-253.
Cheng, S.T., & Chan, A.C.M., (2005). Measuring Psychological Well-being in the Chinese, Personality and Individual Differences, 38, (6), 1307-1316.
Kafka, G.J. & Kozma, K., (2002). The Construct Validity of Ryff's Scales of Psychological Well-being (SPWB) and Their Relationship to Measures of Subjective Well-being, Social Indicators Research, 57, 171–190.
Kim, E.S., Strecher, V. J., Ryff, C. D (2014) Purpose in life and use of preventive health care services. Proceedings of the National Academy of Sciences.
Lopez, S. J., & McKnight, c. (2002). Moving in a positive direction: Toward increasing the utility of positive youth development efforts. Prevention and Treatment, 5, retrieved from
http://journals.apa.org/prevention/volume5/ pre0050019c.html
Patrick, H., Knee, C. R., & Canevello, A. (2007). The role of need fulfillment in relationship functioning and well-being: A Self-Determination Theory Perspective. Journal of Personality and Social Psychology, 92(3), 434–457.
Ruin, C., & Ryff, C. D (2016). Using Eudaimonic Well-being to Improve Lives. The Wiley Handbook of Positive Clinical Psychology, 153-166.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2006). Living well: A self-determination theory perspective on eudaimonia. Journal of happiness studies, 9, 139-170.
Ryff, C. D., & Singer, B. H. (2006). Best news yet on the six-factor model of well-being. Social Science Research, 35, 1103–1119.
Ryff, C.D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069–1081.
Seligman, M., Zullow, M., Oettingen, G., & Peterson. C. (1988). Pessimistic explanatory style in the historical record. American Psychologist, 43(9), 673-682.
Simonton, D. K., & Baumeister, R. F. (2005). Positive psychology at the summit. Review of General Psychology, 9, 99-102.
Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (2002). The handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press.
Springer, K.W., Hauser, R.M. (2005). An assessment of the construct validity of Ryff’s scales of psychological well-being: Method, mode and measurement effects. Social Science Research, 35, 1079–1101.
Suldo, S.M., & Huebner, E.S. (2004 a). Does life satisfaction moderate the relationship between stressful life events and psychopathological behavior during adolescence? School Psychology Quarterly, 19, 93-105.
Suldo, S.M., & Huebner, E.S. (2004 b). The role of life satisfaction in the relationship between authoritative parenting behavior and adolescent problem behavior. Social Indicators Research, 66, 121-145.
Van Dierendonck, D., (2004). The Construct Validity of Ryff’s Scales of Psychological Well-being and Its Extension with Spiritual Well-being. Personality and Individual Differences, 36, 629-643.