اسلامیان، حسن؛ اسلامیان، زهرا؛ سعیدی، محمود ورضوانی،محمود.(1394). نگاهی به برنامه درسی تربیت جنسی در نظام تعلیم و تربیت با تأکید بر دو عنصر هدف و محتوا، مجموعه مقالات نهمین همایش ملی اشراق اندیشه مطهر، خانواده و تربیت جنسی
اکبری، نوراله. (1392). آموزش جنسی در مدرسهها؛ ضرورتها و بایدها. چشم انداز ایران.
امینی، محمد؛ تمنایی فر، محمدرضا و رقیه پاشایی (1390). بررسی ضرورت وجودی و چگونگی توجه به تربیت جنسی در برنامهی درسی مقطع متوسطه از دیدگاه دبیران و دانش آموزان، مجلۀ علمی پژوهشی پژوهشهای برنامه درسی، دوره اول، شماره اول، صص 170-202.
اورنشتاین،الن سی و هاکینز،فرانسیس پی.(1384). مبانی اصول و مسائل برنامهریزی درسی ترجمه قدسی احقر، تهران: انتشارات علوم و تحقیقاتی تهران
بهشتی، محمد. (1385) تربیت جنسی از منظر فیض کاشانی، نشریه تربیت اسلامی، دوره دوم، شماره سوم، ص 89-113.
دانایی فرد، حسین و کاظمی، حسین. (1390). پژوهشهای تفسیری در سازمان: استراتژیهای پدیدار شناسی و دیدار نگاری. تهران: دانشگاه امام صادق
رنج دوست،شهرام.(1394).تاثیر گرایش های آسیب زای عاطفی با جنس مخالف در پسران بر عملکرد تحصیلی آن ها،فصلنامه روانشناسی تربیتی،سال یازدهم،شماره38
زندوانیان، احمد و شمشادی، صادق. (1389). ابعاد و مراحل تربیت جنسی دختران و زنان از نظر اسلام. دو فصلنامه بانوان شیعه، سال هفتم ، شماره 25، صص66-98 .
شریفی، عنایت. (1391). روشهای تربیت جسمانی درقرآن کریم. فصلنامه آفاق دین، سال 2، شمارة 8، صص 1-28.
فرمهینی فراهانی، محسن. (1383). محتوای مناسب برای تربیت جنسی در کتب درسی دوره متوسطه. دو ماهنامه علمی-پژوشی دانشگاه شاهد (دانشوررفتار)،11(9)، 14-1.
فرمهینی فراهانی، محسن. (1392). تربیت جنسی: وظیفه مشترک خانواده و مدرسه. ماهنامه تربیتی پیوند، 41،20-16.
فرمهینی فراهانــی، محسن. (۱۳۸۷). نگاهی گذرا بر تربیت جنسی در مقاطع مختلف تحصیلی، سلامت روان، ۱، صص ۲۸ ـ ۱۹.
فریتاس، کریستال. (1382). کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان، ترجمه سارا رئیسی طوسی، چاپ دوم. تهران: انتشارات صابرین (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1998)
Alexander, H. G. (1967). The language and logic of philosophy. Albuquerque:Univercity of New Mexico Press
Bitan-Friedlander, N., Dreyfus, A., & Milgrom, Z. (2004). Types of “teachers in training”: the reactions of primary school science teachers when confronted with the task of implementing an innovation. Teaching and Teacher Education, 20(6), 607-619.
Buston, K., Wight, D., Hart, G., & Scott, S. (2002). Implementation of a teacher-delivered sex education programme: obstacles and facilitating factors. Health education research, 17(1), 59-72.
Crcler, G. (2000). Introduction to sexual education. Newyork: W. H
Denman, S., Gillies, P., Wilson, S., & Wijewardene, K. (1994). Sex education in schools: an overview with recommendations. Public health, 108(4), 251-256.
Francoeur, R. T., & Noonan, R. J. (2004). TheContinuum Complete International Encyclopediaof Sexuality; Introduction by Ira L. Reiss. NewYork and London:Continuum
Goldman, J. D. (2010). The new sexuality education curriculum for Queensland primary schools. Sex Education, 10(1), 47-66.
Hawkes, G., 1996. A sociology of sex and sexuality, Buckingham, University Press
Hayes, I. (1995). Sex education in the early years. Health Education, 95(1), 22-27.
Jenkins, S. B. (2009). Measuring teacher beliefs about curriculum orientations using the modified-curriculum orientations inventory. The Curriculum Journal, 20(2), 103-120.
Kehily, M. J. (2002). Sexing the subject: teachers, pedagogies and sex education. Sex Education: sexuality, society and learning, 2(3), 215-231.
Kevan,W. (2010 (. Sex education and the influence on sexual wellbeing. Procedia Social and behavioral Science, 5(440-444).
Kingman, S. (1994). The new law on sex education. Health Education, 94(4), 14-17.
Kirby, Douglas. Laris. B. A. & Rolleri, Lori A.(2006). Sex and HIV Education
Programs: Their Impact on Sexual Behaviors of Young People Throughout the world. Journal of Adolescent Health, 40(3): 206- 217.
Kontula, O. (2010). The evolution of sex education and students' sexual knowledge in Finland in the 2000s. Sex Education, 10(4), 373-386.
McCABE, M. I. K. E. (2000). Report of the working group on sex education in Scottish schools. Scottish Executive.
Pokharel, S., Kulczycki, A., & Shakya, S. (2006). School-based sex education in Western Nepal: uncomfortable for both teachers and students. Reproductive health matters, 14(28), 156-161.
Silva, M., & Ross, I. (2003). Evaluation of a school-based sex education program for low income male high school students in Chile. Evaluation and program Planning, 26(1), 1-9.
Silva, M., & Ross, I. (2003). Evaluation of a school-based sex education program for low income male high school students in Chile. Evaluation and program Planning, 26(1), 1-9.
Stevens, R. J. (2004). Why do educational innovations come and go? What do we know? What can we do?. Teaching and Teacher Education, 2
Strauss, A. and J. Corbin (2007). Basics ofQualitative Research. Third Edition, SagePublications. Turnbul, T., Wersch, A.V. and Schaik, P.V., 2008. A review of parental involvement in sex education: The role for effective communication in British families. Health Education Journal 67, pp.182-195.
UNESCO, U., UNICEF, & UNAIDS, W. (2009). International Technical Guidance on Sexuality Education: an Evidence-informed approach for schools, teachers and health educators, Vol. 1.
Wojnar, D.M. & Swanson, k. M. 2007.phenomenology:An exploration. Journal of Holistic nursing,vol.25,No. 3,pp.172-180.
Zimmerman, P. K. Cupp, L. D. Sione, K. feist-price, S. Helme, D. (2008). Effects of a School- Based, Theory-Driven HIV And pregnancy prevention curriculum.Journal of Perspectives on Sexual and Reproductive Health, Volum40, Number1,42-51.