تعداد نشریات | 56 |
تعداد شمارهها | 1,661 |
تعداد مقالات | 13,219 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,477,901 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 16,441,989 |
تاثیر رفتار سازمانی مثبت و ابعاد آن بر مزیت رقابتی | ||
مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) | ||
مقاله 7، دوره 26، شماره 86، دی 1396، صفحه 145-166 اصل مقاله (329.04 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jmsd.2017.8446 | ||
نویسندگان | ||
داود حسین پور1؛ فاطمه شمس ![]() ![]() | ||
11- دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی | ||
2کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه شاهد | ||
چکیده | ||
امروزه توجه و سرمایه گذاری بر جنبه های مثبت برای موفقیت سازمان ها ضروری است . در این راستا رفتار سازمانی مثبت و ابعاد آن در سازمان ایجاد سرمایه روانشناختی می کند که به باور پژوهشگران این سرمایه قادر به تامین مزیت رقابتی برای سازمان ها است. کسب مزیت رقابتی برای هر سازمانی در هر صنعتی اهمیت دارد. با توجه به گستردگی رقابت در صنایع غذایی طبق بررسی های انجام شده صنایع غذایی کاله به عنوان یکی ازبرند های معتبر به عنوان قلمرو مکانی تحقیق انتخاب شد. روش تحقیق توصیفی- همبستگی ، جامعه آماری 170 نفر از کارشناسان و مدیران در شرکت کاله می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی 118 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده پرسشنامه بوده، پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ و روایی سازه و محتوا تایید شد. جهت تحلیل داده ها از آزمون همبستگی، میانگین و t استفاده شد و مدل یابی معادلات ساختاری صورت گرفت. نتایج تحقیق حاکی از تایید تاثیر مثبت هر چهار بعد رفتار سازمانی مثبت بر مزیت رقابتی است . | ||
کلیدواژهها | ||
رفتار سازمانی مثبت؛ مزیت رقابتی؛ خوش بینی؛ امیدواری؛ خودکارآمدی؛ تاب آوری | ||
مراجع | ||
1) بهجتی اردکانی، محمدعلی، شول، طاهر و صلحی زاده، مسعود (1389). "نوآوری مدیریت، حلقهی مفقوده نوآوری در سازمان های ایرانی"، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز. 2) چیرانی، ابراهیم، دل افروز، نرگس و باقری، مهزاد.(1391)" عوامل موثر در مزیت رقابتی مطالعه موردی : شرکت های صنایع غذایی در استان مازندران" ، قابل دسترس در سایت http://marketingarticles.ir 3) حسن زاده ، فرزانه، (1389) " مثبت گرایی در رفتار سازمانی"، تدبیر، شماره 216،29-24. 4) زرآبادی پور، س،زرگرپور، حوزحمتکش،ح (1384)."مرور روشها وتوسعه سیستم مدیریت دانش بر پایه وب"،مقاله ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی مدیریت ایران،16-1. 5) شیروانی، علیرضا و سی سختی ، فرزاد (1391)" بررسی نقش اخلاق کار بر رفتار سازمانی مثبت بر مبنای مدل فرد لوتانز،مورد مطالعه گروه 22 توپخانه شهرضا" فراسوی مدیریت، سال ششم، شماره 13، 93-73. 6) صنایعی، ع وعلوی شاد، ع (1385). "نقشروابطبامشتریدرکسبمزیترقابتیدربازارهایخدماتی"،چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت ایران، دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف. 7) عطاران، جواد، دیواندری، علی و آدینف، حیات.(1391)." شناسایی عوامل موثر بر تحکیم بازار(تحقق مزیت رقابتی پایدار) خدمات بانکی بانک ملت، بر مبنای دیدگاه منبع محور" مدیریت بازرگانی ، دانشگاه تهران، دوره 2، شماره 12، 112-91. 8) علامه حائری، فرید الدین، نیلی احمد آبادی،مجید، شمس آبادی، شاهین.(1390) " توسعه صادرات صنایع غذایی ایران، مشکلات و راهکارها" قابل دسترس در سایت www.aftabir.com 9) کیگان، وارن جی (1380)."مدیریت بازاریابی جهانی"، ترجمه: عبدالحمید ابراهیمی، چاپ اول، تهران، دفتر پژوهش های فرهنگی. 10) لوتانز، فرد؛ آوولی. بروس جی، و یوسف. کارولین. ام(1392)."سرمایهروانشناختیسازمان. تحولیدرمزیترقابتیسرمایهانسانی" ترجمه عبدالرسول جمشیدیان و محمد فروهر، تهران. انتشارات آییز.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,033 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,012 |