منابع
- ابوالقاسمی، شهنام. (1389). تأثیر شعایر دینی بر بهداشت روانی جوانان. فصلنامه علمی- تخصصی اسلام و پژوهشهای تربیتی، 1(1).
- اصغری، فرهاد؛ قاسمی جوینه، رضا؛ حسینی صدیق، مریم السادات؛ جامعی، مینو. (1395). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر تنظیم هیجان و کیفیت زندگی زنان دارای همسر معتاد. فصلنامهفرهنگمشاورهورواندرمانی، 7(26).
- امامی نائینی، نسرین. (1385). مهارت مقابله با هیجانات و مهارت خود آگاهی. تهران: سازمان بهزیستی کشور.
- برخوردی، حمید؛ رفاهی، ژاله؛ فرح بخش، کیومرث. (1388). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی به شیوه گروهی بر انگیزه پیشرفت، عزت نفس و شادکامی دانش آموزان پسر پایه اول. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(2).
- بیرنگ خجستهپور، پانتهآ. (1392). اثربخشی آموزش خودآگاهی و خودتنظیمی در عاطفه مثبت و منفی و خودگردانی تحصیلی در دانشآموزان مقطع دوم راهنمایی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، پایاننامهکارشناسی ارشد.
- پاییزی، مریم؛ مهرناز، شهرآرای؛ ولی اله، فرزاد؛ صفایی، پریوش. (1386). بررسی اثر بخشی آموزش ابزار وجود بر شادکامی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم رشته علوم تجربی دبیرستانهای تهران. مطالعات روان شاختی دانشگاه الزهرا، 4 (3).
- پناهی، احمد. (1388). عوامل نشاط و شادکامی در همسران. 4(4).
- جزایری، علیرضا؛ رحیمی، سید علی سینا. (1387). مجموعه آموزش مهارتهای زندگی. تهران: نشردانژه.
- جوکار، بهرام. (1386). نقش واسطهای تابآوری در رابطه بین هوش هیجانی و هوش عمومی با رضایت از زندگی. مجله روان شناسی معاصر، 2(2).
- خوش خرام، نجمه و محمود گلزاری (1390). «اثر بخشی آموزش افزایش عاطفه مثبت بر میزان رضایت زناشویی و سبک دلبستگی در دانشجویان متأهل». فصلنامه مطالعات روان شناختی، 7(3).
- دلاور، علی. (1384). مبانی نظری و علمی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: انتشارات رشد.
- دهستانی، منصور. (1387). مهارتهای زندگی، جلد دوم، تهران: انتشارات جیحون.
- شربتیان و علیزاده خانقاهی (1396) رابطه مهارتهای زندگی با سلامت اجتماعی (نمونه موردی: جوانان 15 تا 29 ساله شهرستان حاجی آباد). پژوهشنامه مددکاری اجتماعی، 2(6).
- شعبان پور، مهدیه و حافظیان، مریم. (1395). رابطه راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان با خلاقیت هیجانی و شادکامی در معلمان دوره ابتدایی. فصلنامه خانواده و پژوهش، 13(2).
- شورچی گلنگدری، فاطمه؛ حسین ثابت، فریده؛ مهاجر، یحیی. (1392). بررسی تأثیر هوش هیجانی به روش درونگردی جذب و انطباق بر تابآوری و پرخاشگری در دختران نوجوان. فصلنامه مشاوره و روان درمانی، 15(4).
- علیپور، احمد؛ نوربالا، احمدعلی. (1378). بررسی مقدماتی پایانی و روایی پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاههای تهران. اندیشه و رفتار. 5 (1 و 2).
- علیا، زهره. (1392). بررسی مقایسه روان شناختی زنان سرپرست خانوار. مجموعه مقالات اولین سمینار جایگاه زن در سرپرستی خانوار. تهران: سازمان بهزیستی کشور. دفتر زنان و خانوار.
- فولادچنگ، محبوبه و حسن نیا، سمیه. (1394). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر شادکامی و خودکارآمدی زنان سرپرست خانوار. فصلنامه زن و جامعه، 6(1).
- قلتاش، عباس؛ صالحی، مسلم و بهمئی، سمیه. (1390). رابطه هوش هیجانی با فرسودگی شغلی و شادکامی مدیران مدارس شهر مرودشت. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 5(16).
- کار، آ. (2004). روانشناسی مثبت. ترجمه: حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند. تهران: انتشارات سخن.
- کردمیزرا نیکوزاده، عزت اله. (1390). مقایسه اثربخشی برنامه مداخله مبتنی بر روان شناسی مثبت نگر و گروه درمانی آدلری در ارتقای تابآوری افرا وابسته به مواد. فصلنلمه مشاوره و روان درمانی، 5(2).
- کشاورز، امیر؛ مولوی، حسین؛ کلانتری، مهرداد. (1387). رابطه بین سرزندگی و ویژگیهای جمعیت شناختی با شادکامی در مردم شهر اصفهان. مطالعات روان شناختی، 3(4).
- محمدی فر، محمدعلی؛ طالبی، ابوالفضل؛ طباطبائی، سیدموسی. (1389) تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر عملکرد خانواده در زنان دارای همسر معتاد. فصلنامهاعتیادپژوهیسوءمصرفمواد، 4(16).
- مولوی، حسن؛ خسروی، صدرا؛ طاهر نشاط دوست، حمید؛ کلانتری، مهرداد. (1389). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی در بهزیستی روان شناختی و سلامت روانی. فصلنامه ارمغان دانش. 15(20).
- نوری، عبدالحمید. (1391). مدیریت آموزش اثربخش در سازمان. تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
- هومن، حیدر علی. (1386). شناخت روش علمی. تهران: انتشارات سمت.
- یزدانی، فضل االله. (1382). بررسی رابطه بین نگرش دینی، سبکهای مقابلهای و شادکامی در دختران وپسران دبیرستان شهر اصفهان. پایان نامه دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی.
- Arce, E.; Simmons, A.W.; Winkielman, P.; stein, M.B.; Hitckock, C.; Paulus, M. P. (2010). Association between individual differences in self- reported emotional resilience and the affective- perception of neutral faces. Journal of Affective Disorders, 25, 210-222.
- Arjyle, M. (2001). The psychology of happiness. London. Rutledge.
- Bartone, P. T., Roland, R. R., Picano, J. J., & Williams, T. J. (2008). Psychological hardiness predicts success in US Army Special Forces Candidates. International Journal of Selection and Assessment, 16, 78-81.
- Bharath, S & Kishore-Kumar K. V. (2015). Empowering adolescents with life skills education in schools-School mental health program: Does it work? Indian Journal Psychiatry. 52 (4): 344–349.
- Bowling, A. (2011). Do older and younger people differ in their reported well-being? A national survey of adults in Britain. Journal of Family Practice, 28(2):145-55.
- Burns, R. A., & Anstey, J. K. (2012). The Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC): Testing the invariance of a uni-dimensional resilience measure that is independent of positive and negative affect. Journal of Personality and Individual Differences, 48, 527-531.
- Chiauzzi, E, Brevard, J, Thum, C, Decembreles, S, Lord, S. (2014). My Student Body-Stress: an online stress management intervention for college students. Journal of Health Common, 13(6): 555-572.
- Connor, K. M., Davidson, J. R. T. (2003). Development of a new Resilience Scale: The Connor- Davidson Resilience Scale (CD-RISC). Journal of Depression and Anxiety, 18(4): 113-124.
- Davis, M. C., Luecken, L., & Lemery-Chalfant, K. (2009). Resilience in common life: Introduction to the special issue. Journal of Personality, 77, 1637-1644.
- Diner, E., Lucas, R. & oishi, S. (2001). subjective well- being. Inc, Shyder and. Lopaez (Eds). Handbook of psychology (pp. b3- 73). New York: oxford university press.
- Fahey, T., Keilthy, P.,& Polek, E. (2015). Family Relationships and Family Well-Being: A Study of the Families of Nine Year-Olds in Ireland. Published by University College Dublin and the Family Support Agency, Dublin.
- Feng, X., Shaw, D., Kovacs, M., Lane, T., Flannery,E., & Joseph, H. (2008). Emotion regulation in preschoolers: the roles of behavioral inhibition, maternal affective behavior, and maternal depression. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 49(2): 132–141.
- Garnefski, N., & Kraaij, V. (2006). Cognitive emotion regulation questionnaire – development of a short 18-item version (CERQ-short). Journal of Personality and Individual Differences, 4(1): 1045–1053.
- Gross, J. (2007). Handbook of emotion regulation. The Guilford Press.
- Hanewald, R. (2014). Reviewing the literature on “At-Risk” and resilient children and young people. Australian Journal of Teacher Education.6(2): 231-243.
- Hjemdal, O. (2007). Measuring protective factors: The development of two resilience scales in Norway. Child Adolescent Psychiatric Clinics of North America, 16, 303-321. doi:10.1016/j.chc.12.003.
- Hoge, E. A. Austin, E. D., & Pollack, M. H. (2010). Resilience: Research evidence and conceptual considerations for post traumatic stress disorder. Depression and Anxiety, 24, 139-152.
- Hunter, J., & csikszentmihalyi, M. (2003). Happiness in every day life: the uses of experience sampling. Journal of happiness studies. 4(2): 182-199.
- Jimenez, S. S., Niles, B. L., & Park,C.L. (2010). A mindfulness model of affect regulation and depressive symptoms: Positive emotions, mood regulation expectancies, and self-acceptance as regulatory mechanisms, Personality and Individual Differences, 49(1): 645–650.
- Larsen, R. J., & Buss, D. M. (2008). Personality psychology. Newyork: mcjrawhill.
- Martin, A, J.& Marsh, H. (2015). Academic resilience and its psychological and educational correlations: a construct validity approach. Psychology in the Schools, 43(5): 267-281.
- Myers, D. G. (2007). Happy and Healthy. http: // abclocal.Go.Com / 68 – wls/ News / 012802 – hs – happy healthy.Htm 1.
- North, R.J., Holahan, C. J., Moos, K. A.,& Cronkite, E. H. (2010). Family Support, Family Income. And Happiness. Journal of Family Psychology, 22(3):475-83.
- Perry, N. E., Hutchinson, L., &Thauberger, C. (2015). Talking about Teaching Self-Regulated Learning: Scaffolding Student Teachers' Development and Use of Practices that Promote Self-Regulated Learning. International Journal of Educational Research, 7(2): 97-108.
- Peterson. C. & Seligman, M. (2004). Characters and virtues. New York: oxford university press.
- Phillips, E; Therrien, B. (2011). Resilience, Mental Flexibility, and Cortisol Response to the Montreal Imaging Stress Task in Unemployed Men. University of Michigan.
- Pinto, J. M., Fontaine, A. M.,& Neri, A. L. (2016). The influence of physical and mental health on life satisfaction is mediated by self-rated health: A study with Brazilian elderly. Archives of gerontology and geriatrics, 65(3):104-10.
- Sanni, L. (2012). Comparative Study of Female-Headed Households in the City of IBADAN. A Journal of Culture and African Women Studies (JENDA), 8(2): 1-12.
- Santrock, J. W. (2008). Educational psychology. America Mc grew - Hill.
- Siebert. A. l. (2007). How to Develop Resiliency Strengths. Available: www. Resiliency center.com.
- Sobhi-Gharamaleki, N, Rajabi, S. (2016). Efficacy of Life Skills Training on Increase of Mental Health and Self Esteem of the Students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15(6): 1818-1822.
- Veenhoven, R. (2003). Hedonism and Happiness. Journal of Happiness Studies, 4, 437-457.
- Waterman, A. S., Schwartz, S. J.,& Conti, R. (2014). The Implications of Two Conceptions of Happiness (Hedonic Enjoyment and Eudaimonia) for the Understanding of Intrinsic Motivation. Journal of Happiness studies, 9(1): 41-79.
- Zimmerman, B. J. (2008). "A Social cognitive view of self-regulated learning". J. Of Educational Psychology. 81.PP.329-339.