اردلان، محمدرضا؛ قنبری، سیروس؛ زندی، خلیل (1394). نقش واسطهای مشارکت کارکنان در ارتباط بین رهبری تحولآفرین و آمادگی برای تغییر سازمانی. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 23(77)، 99- 123.
امیرکبیری، علیرضا، خدایاری، ابـراهیم، نظـری، فـرزاد و مـرادی، محمـد. (1385). بررسـی رابطه بین سبکهای رهبری تحولآفرین و تبادلی با تعهد سازمانی کارکنان، فـصلنامه فرهنگ مدیریت، 14، 117-142.
انصاری، محمد اسماعیل؛ تیموری، هادی (1386) مدیر در نقش رهبر تحولگرا. مجله تدبیر. 189، 19- 23.
تاجی، زهرا، بردبار غلامرضا (1394). بررسی رابطهی رهبری تحولآفرین و چابکی منابع انسانی. فصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع). 7 (2)، 153-177.
حسینی طبقدهی، سیده لیلا؛ خلعتبری، جواد. (1391). رابطه سبک رهبری تحولآفرین و خودکارآمدی کارکنان. فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، 3(2).
رحیمیان، حمید؛ طاهری، مرتضی؛ ویسی، روناک (1394). نقش رهبری تحولی در آمادگی کارکنان برای تغییر در مدارس ابتدایی. فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی. 2(6)، 95-83.
زینآبادی، حسن رضا (1390). رهبری تحولی و رفتار شهروندی سازمانی در مدرسه: باز آزمون و تغییر یک الگوی آزمون شده در صنعت. مدیریت دولتی. 3(7)، 63-80.
شاوران، سید حمیدرضا؛ رجایی پور، سعید؛ کاظمی، ایرج؛ زمانی، بیبی عشرت. (1391). تعیین روابط چندگانه میان اعتماد، خودکارآمدی فردی و جمعی اعضای هیئتعلمی دانشگاهها، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 64.
قهرمانی، محمد. رشید حاجی خواجه لو، صالح؛ ابوچناری، عقیل. (1390). نقش رهبری تحولی در ارتقای دانشگاه به سازمان کارآفرین) مطالعه موردی: دانشگاه شهید بهشتی). فصلنامه توسعه کارآفرینی، 4(14).
مرادی چالشتری، محمدرضا؛ حمیدی، مهرزاد؛ سجادی، سید نصرا...، کاظم نژاد، انوشیروان؛ جعفری، اکرم (1388) رابطة سبکهای رهبری تحولآفرین _ تبادلی با عدالت سازمانی و ارائه مدل در سازمان تربیتبدنی جمهوری اسلامی ایران. مدیریت ورزشی، 2، 73-96
مرتضوی، سعید؛ نیک کار، امیر (1393). نقش میانجیگری عدالت سازمانی در رابطه میان سبک رهبری تحولآفرین و کیفیت زندگی کاری کارکنان موردمطالعه: شرکت آب و فاضلاب مشهد. پژوهشنامهی مدیریت اجرایی، 6(11)، 103 -122.
منتی، پرستو؛ رحیمی، سکینه؛ منصوری، فائزه؛ صفری، فاطمه (1396). بررسی رابطه سبک رهبری تحولآفرین و نوآوری در آموزشوپرورش شهرستان ایلام. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 1، 79-94.
موغلی، علیرضا. (1383). رهبری تحولآفرین و ابزار سنجش آن (MLQ). فصلنامه مطالعات مدیریت، 43 و 44، 95-112.
میرکمالی، سید محمد؛ شاطری، کریم؛ یوزباشی، علیرضا (1392). تبیین نقش رهبری تحولآفرین در گرایش به خلاقیت سازمانی. دو فصلنامه نوآوری و ارزشآفرینی. 1(3)، 21 -31
نورشاهی، نسرین و محمد یمنی دوزی سرخابی. (1385). بررسـی رابطـه سبکشناختی و سبک رهبری در میان رؤسای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، فـصلنامه پـژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 41.
نورشاهی، نسرین. (1388). بررسی رابطه پیامدهای رهبری و ابعاد سبک رهبری تحولگرا در میان رؤسای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عـالی شـهر تهـران، فـصلنامه مطالعـات تربیتی و روانشناسی، 3.
Alzawahreh, A. A. (2012). Transformational Leadership of Superiors and Creativity Level among Faculty Members in Jordanian Universities. http://www. seaairweb. info, 9(1), 125.
Bandura, A. (1977a). Social Learning Theory; Englewood Cliffs. NJ:Prentice-Hall, Inc.
Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: toward a unifying theory of behavioral. psychological review, 84(2), 191-215.
Bandura, A. (1997). Self – efficacy: The Exercise of Control; NewYork: W. H. Freeman.
Bandura, A. (2000). Cultivate Self-efficacy for Personal and Organization Effectiveness Handbook of Principles of Organization Behavior; Oxford, uk: Blackwell, pp.120-139.
Barker, A. M. (1992). Transformational nursing leadership: A vision for the future. New York: National League for Nursing Press.
Bass B. M (1985). Leadership and performance beyond expectations.New York: The Free Press.
Bass, B.M. (1990). From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision. Organizational Dynamics, 18 (3), 19-31.
Boenke. K., Bontis. Distefano. J. J, & Distefano. A. C. (2003). Transformational leadership. Leadership and Organization Journal, 1(24), 5-6.
Bong, M. & Skaalvik, M. E. (2003). Academic Self-concept and Selfefficacy: How Different are they Really?; Educational Psychology Review, New York, 15(1), 1.
Caprara, Gian Vittorio, Barbaranelli, Claudio, Steca, Patrizia and Malone, Patrick (2003); “Teachers', School Staff's and Parents' Efficacy Beliefs as Determinants of Attitude toward School”; European Journal of Psychology of Education, 18, 15-31.
Chen, W. (2007);” The Structure of Secondary School Teacher Job Satisfaction and its Relationship With Attrition and Work Enthusiasm”;Chinese Education and Society, 40(5), 17-31.
Chucon, C. T. (2005); “Teachers' Perceived Efficacy among English as a Foreign Language Teacher in Middle Schools in Venezuela”;Teaching and Teacher Education, 21, 257-272.
Dellinger, A. B., Bobbett, J. J., Olivier, D. F. and Ellett, C. D. (2008); Measuring Teachers‘ Self Efficacy Beliefs: Development and Use of the TEBS-self; Teaching and Teacher Education, 24, 751-766.
Givens, Roger J. (2008).Transformational Leadership: The Impact on Organizational and Personal Outcomes”. Emerging Leadership Journeys, 1(1), 4-24.
Johnson Aid, J., & Johnson Bjorn,H.,&Barton, P.T.,& Odd Arne,N. (2008).Growing transformational leaders: exploring the role of personality hardiness. Leadership & Organization Development Journal, 29(1), 4-23.
Kark, R. (2004), “The Transformational leader. Who is (s)he? A feminist Perspective”. Journal of Organizational Change Management, 17(2), 160-176.
Krishnan, Venkat R. (2004). Impact of transformational leadership on followers’ influence strategies. The Leadership & Organization Development Journal, 25(1), 58-72.
Modassir, Atika & Singh, Tripti. (2008).Relationship of Emotional Intelligence with Transformational Leadership and Organizational Citizenship Behavior. International Journal of Leadership Studies, 4(1), pp. 3-21.
Ross, J. A., Hogaboom-Gray, A. and Hannay, L. (2001); Effects of Teacher Efficacy on Computer Skills and Computer Cognitions of Canadian Students in Grades K-3. The Elementary School Journal, 102, 141-156.
Snyder, CR, Lopez, SH. (2002). Handbook of positive psychology. Oxford University Press.
Woolfolk-Hoy, A. (2004); Self-efficacy in College Teaching; Essays on Teaching Excellence: Toward the best in the Academy, 15(7).