اسمعیلخانی، فرشته؛ احمدی، حسن؛ مظاهری، محمد مهدی؛ مهرابیزاده هنرمند، مهناز و عسگری، پرویز (1389). بررسی روابط ساده و چندگانه هوش هیجانی، خودکارآمدی و سرسختی روانشناسی با سبک مدیریت تعارض سازش در دانشجویان. یافتههای نو در روان شناسی، 4(11): 123-107.
اسمیت، ادوارد؛ هکسما، سوزان؛ فردریکسون، باربارا و لافتوس، جفری (2003). زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد. ترجمهی دکتر حسن رفیعی و دکتر محسن ارجمند (1385). تهران: ارجمند.
اصغرزاده سلماسی، فرزانه و پورشریفی، حمید (1390). تأثیر قصهدرمانی بر بهبود سازگاری اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال سلوک. فصلنامهعلومتربیتی، 4(14): 24-13.
اصغری نکاح، سیدمحسن ( 1381). گرایش اقدام پژوهشی پیرامون کاربرد قصهدرمانی به مثابه تکنیک و ابزار مشاوره و رواندرمانی کودک. چکیده مقالههای اولین کنگرهی سراسری روانشناسی ایران.
آقاخانی، نادر؛ فیضی، آرام؛ شمس، شمسالدین؛ بقایی، رحیم؛ رهبر، نرگس و نیکبخش، امیرسعید (1385). بررسی تصویر ذهنی از جسم و اعتماد به نفس در دانشآموزان دبیرستانهای ارومیه. مجله پزشکی ارومیه، 17(4): 254-259.
برومند، رضا و شیخیفینی، علیاکبر (1388). پیشبینی عملکرد تحصیلی درس ریاضی از طریق باورهای انگیزشی: خودکارآمدی، ارزشگذاری درونی و اضطراب امتحان. مطالعات روانشناسی تربیتی، 6(10): 34-19.
ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﮕﺮد، اﺳﻤﺎﻋﯿﻞ (1378). روشﻫﺎی اﻓﺰاﯾﺶ ﻋﺰت ﻧﻔﺲ در ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن. اﻧﺘﺸﺎرات ﺳﺎزﻣﺎن اﻧﺠﻤﻦ اوﻟﯿﺎء و ﻣﺮﺑﯿﺎن.
توسیرکانی راوری، مهدیه؛ یوسفی، سیدجلال و یوسفیلویه، مجید ( 1387). تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر قصهدرمانی در کاهش نشانههای اختلال سلوک کودکان. فصلنامه خانواده پژوهشی، 4(13): 76-63.
رستمی، رضا؛ شاهمحمدی، خدیجه؛ قائدی، غلامحسین؛ بشارت، محمد علی؛ اکبری زردخانه، سعید و نصرتآبادی، مسعود (1389). رابطه خودکارآمدی با هوش هیجانی و حمایت اجتماعی ادراک شده در دانشجویان دانشگاه تهران. افق دانش: فصلنامهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد، 16(3): 54_46.
روشن، آرتور (2006). قصهگویی: چگونه از داستان برای کمک به کودکان در رفع مشکلات زندگی بهره ببریم. ترجمه بهزاد یزدانی و مژگان عمادی (1385). تهران: رشد.
زادهمحمدی، علی؛ عابدی، علیرضا و خانجانی، مهدی (1387). بررسی تاثیر هنر رواندرمانگری با رویکرد روایتدرمانگری بر خودکارآمدی و حرمت خود. مجله روانشناسی، 12(4): 395-386.
سلیمانی، عفت و هویدا، رضا (1392). بررسی مفهوم خودکارآمدی در نظریه شناخت اجتماعی باندورا. مقالات علوم اجتماعی، (23): 97-91.
شهنی ییلاق، منیجه؛ میکاییلی، نیلوفر؛ شکرکن، حسین و حقیقی، جمال (1386). بررسی شیوع کودکآزاری و پیشبینی این متغیر از طریق سلامت عمومی والدین، سازگاری، عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشآموز و متغیرهای جمعیتشناختی در دانشآموزان دختر آزاردیده و عادی دوره راهنمایی شهر اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 14(1 و 2): 194-167.
شیبانی، شهناز؛ یوسفی لویه، مجید و دلاور، علی ( 1385). تاثیر قصه درمانی بر کاهش علائم افسردگی در کودکان افسرده. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 6(4): 916-893.
صنعتنگار، سارا؛ حسنآبادی، حسین و اصغرینکاح، سیدمحسن (1391). اثربخشی قصهدرمانی گروهی بر کاهش ناامیدی و تنهایی کودکان دختر مراکز شبهخانواده. فصلنامه روان شناسی کاربردی، 6(4): 23-7.
طهماسیان، کارینه (1386). اعتبار، پایایی و هنجاریابی پرسشنامه خوداثرمندی کودک و نوجوانان در تهران. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 1(4 و 5): 390-373.
طهماسیان، کارینه؛ جزایری، علیرضا؛ محمدخانی، پروانه و قاضی طباطبایی، محمود (1385). اثر مستقیم و غیرمستقیم خوداثرمندی اجتماعی در افسردگی نوجوانان. فصلنامه رفاه اجتماعی، 5(19): 124-113.
فراهانی، محمدنقی و کرامتی، هادی (1381). بررسی رابطه خودکارآمدی با نگرش و عملکرد تحصیلی درس ریاضی در دانشآموزان سوم راهنمایی شهر تهران. فصلنامه علوم انسانی دانشگاه الزهرا( س)، 12(42): 124-105.
قنبریهاشمآبادی، بهرام علی؛ مجرد کاهانی، امیر حسین و قنبریهاشم آبادی، محمدرضا (1390). اثربخشی آموزش مهارتهای ابراز وجود و تفکر انتقادی بر روی بحران هویت پسران تحت پوشش ادارهی بهزیستی شهرستان کلات. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی ، 2(8): 16-1.
کیامرثی، آذر؛ آریاپوران، سعید و نگراوی، فرشته (1390). رابطه اختلال شخصیت با علائم روانشناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان. یافتههای نو در روانشناسی، 6(18):117-103.
لئونا ، ام. انگلیش (2010). قصهدرمانی: کتاب ماه کودک و نوجوان. ترجمه علی خاکبازان (1389): 45-41.
نادری، فرح و انصاریاصل، زینب (1390). تاثیر هنردرمانی بر خودپنداره تائیدجویی و شادکامی کودکان مراجعهکننده به مراکز مشاوره و درمانی شهرستان اهواز. یافتههای نو در روانشناسی، 6(18): 33-17.
ﻧﯿﺴﯽ، ﻋﺒﺪاﻟﮑﺎﻇﻢ و ﺷﻬﻨﯽ ﯾﯿﻼق، ﻣﻨﯿﺠﻪ (1380). ﺗﺄﺛﯿﺮ آﻣﻮزش اﺑﺮاز وﺟـﻮد ﺑـﺮ اﺑـﺮاز وﺟـﻮد، ﻋﺰت ﻧﻔﺲ، اﺿﻄﺮاب اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ رواﻧﯽ داﻧﺶآﻣﻮزان ﭘﺴﺮ ﻣـﻀﻄﺮب اﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ دﺑﯿﺮﺳﺘﺎﻧﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن اﻫﻮاز . ﻣﺠﻠﻪ ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ و روانشناسی، 8(1 و 2): 30-11.
یوسفی لویه، مجید و متین، آذر (1385). تاثیر قصهدرمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 6(2): 622-603.