منابع
برخورداری، مهین. جمشیدیان، عبدالرسول. ) 1387 (. تربیت شهروند : ی تهران، انتشارات
جهاد دانشگاهی.
برنامه درسی ملّی جمهوری اسلامی ایران. ) 1391 (. نگاشت چهارم، دبیرخانهی طرح تولید
برنامهی درسی ملّی.
بدریان، عابد؛ کیامنش، علیرضا. ) 1387 (. ضرورت بازاندیشی در برنامه درسی شیمی
دورههای مختلف تحصیل . یهفتمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران،
دانشگاه تربیت معلم تهران.
پوشنه، کامبیز. خسروی، علی اکبر. پور علی، پریناز. ) 1391 (. ارزشیابی میزان کیفیت
برنامههای مراکز پیشدبستانی شهر تهران، دورۀ 8، شماره 1، دانشگاه الزهرا.
پرداختچی، محمدحسن؛ شاهپسند، محمدرضا؛ حجازی، یوسف. ) 1388 (. رویکردهای
توسعه حرفه ای معلمان،انتشارات دانشگاه تهران.
پیدایی، میرمهرداد. ) 1391 (. آسیب شناسی آموزش کارکنان با تأکید بر اثربخشی آن در
های ایران . ی تهران: نشر آذر. سازمان
دانایی فرد، حسن؛ کاظمی سید حسن. ) 1388 (. ارتقای پژوهشهای تفسیری در سازمان:
مروری بر مبانی فلسفی و فرایند اجرای روش پدیدار نگاری، فصلنامه مطالعات مدیریت
.161- بهبود و تحول، شماره 21 ، ص 147
زارع، حسین. قشونی، اقدس. ) 1382 (. آموزش پیش از دبستان: وضعیت موجود، کاستیها،
. پیشنهادها و تدوین سیاستها، فرهنگ و علم، سال اول، شماره 1
آسیبشناسی وضعیت آموزش و برنامه درسی دوره پیش از... 25
شفق، عباس. ) 1395 (.آسیب شناسی روش های شناسایی و پرورش خلاقیت نمایشی در
کودکان مقطع پیش دبستان و دبستان ایران، تهران؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده
هنر، رشتهی ادبیات نمایشی، دانشگاه آزاد تهران مرکز.
شمشیری، بابک. نوذری، مرضیه. ) 1390 (. آسیبهای تربیت دینی کودکان مقطع
پیشدبستانی ازنظر متخصصان علوم تربیتی، روانشناسی، علوم دینی، ادبیات کودک
و مربیان پیشدبستانی، س 2، ش 16 ، فصلنامۀ علمی-پژوهشی تربیت اسلامی.
عباسی علی، و امامی داریوش. ) 1396 (. مهندسی مجدد مهدهای کودک حلقه مفقوده در
چرخه توسعه منابع انسانی کشو . ر ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و
.25- 73 :) جامعه؛ ) 157
طلایی، ابراهیم. و بزرگ، حمیده. ) 1394 (. تبیین ضرورت تربیت اوان کودکی )پیش از
.91-117 ،31 ) دبستان( مبتنی بر سنتزپژوهی شواهد تجربی معاص . ر تعلیم و تربیت، ) 6
علوی، سید محمود. ) 1391 (. بررسی عناصر برنامه آموزش فلسفه به کودکان در دورهی پیش
از دبستان؛ تهران؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی،
رشتهی آموزشوپرورش پیشدبستانی، دانشگاه علامه طباطبایی.
فضلی، رخساره. ) 1393 (. دوره پیشدبستانی نیازمند مدیریت یکپارچه، مجله رشد آموزش
. پیش از دبستا . ن دوره ششم، شماره 6
کریم زاده، عنایت. ) 1393 (. آسیبشناسی برنامههای مراکز پیشدبستانی استان کهگیلویه و
بویراحم . د تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و و روانشناسی،
دانشگاه خوارزمی.
مجیدی کجوری، سارا. ) 1393 (. آسیب شناسی هنر کودکان پیش دبستانی ،تهران؛ پایاننامه
کارشناسی ارشد، دانشکده هنر، رشتهی ادبیات نمایشی، دانشگاه آزاد تهران مرکز.
مفیدی، فرخنده. ) 1390 (. برنامه آموزش در دوره پیش از دبستا : ن انتشارات سمت.
مفیدی، فرخنده. ) 1393 (. مبانی آموزشوپرورش در دوره پیش از دبستان .تهران: سمت.
ملکی، حسن. ) 1382 (. تدریس در کودکستا . ن تهران، انتشارات: آییژ.
مولایی تاجکوه، مسعود. ) 1386 (. شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامههای پیشدبستانی از
طریق بررسی تأثیر آموزشوپرورش پیشدبستانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
پایه اول تا سوم ابتدایی شهرستان ورامی . ن پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی.
31 فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان، سال دوم، شماره ششم، زمستان 59
میدانی پور، کتایون. ) 1380 (. بررسی وضعیت موجود مراکز پیش دبستانی تحت پوشش
سازمان بهزیستی استان تهران از دیدگاه کادر آموزشی وارائه راهکارهای مناسب برا
آن ها ،رساله دکتری، دانشکده علوم تربیتی،دانشگاه شهید بهشتی.
Aos, S. Lieb, R. Mayfield, J. Miller, M. & Pennucci, A. (2004). Benefits and costs of prevention and early intervention programs for youth. Olympia, WA: Washington State Institute for Public Policy.
Barnett, W. S. (2008). Preschool education and its lasting effects: Research and policy implications. Boulder and Tempe: Education and the Public Interest Center & Education Policy Research Unit. Retrieved 23 august, 2014. From http://epicpolicy.org/publication/preschooleducation.
Blaik Lock, K. (2010). The Assessment of Childrens Language in Early Childhood Centers. New Zealand Journal of Educational Studies, 45, (105-110).
Brown, E.D. & Sax, K.L. (2013). Arts enrichment and preschool emotions for low-income children at risk, Early Childhood Research Quarterly, 28, 337-346.
Camilli, G. Vargas, S. Ryan, S. & Barnett, W.S. (2010). Meta-analysis of the effects of early education interventions on cognitive and social development. Teachers College Record, 112(3), 579-620. Duncan, G. J. and Magnuson, K. 2013. "Investing in Preschool Programs. Journal of Economic Perspectives, 27(2): 109-32.
Golbeck, S.L. (2001). Instructional models for early childhood: In search of a child regulated/teacher-guided pedagogy. In S.L. Golbeck (ed.), Psychological perspectives in early childhood education. Mahwah NJ: Lawrence Erlbaum Associates (pp. 3–34).
Hitz, R. D. (2005). Educational perpeciters.journal of the college of eduction.38(1).
Krogh, sl, slentz. k. (2011). Eerly xhidhood education yesterday. tomrrow.pubished the uk, Cambridge university.
Marton, F. (1994). Phenomenography. In Husén & Postleth wait (Eds.): The international encyclopedia of education. Oxford: Pergamon.
Manzini, A. (2006). Organizational Diagnosis: A Practical Approach to Company Problem Solving and Growth, Published by AMACOM, American Management Association.
Ramey, C.T. Campbell, F.A. Burchinal, M. Skinner, M.L. Gardner, D.M. & Ramey, S.L. (2000). Persistent effects of early childhood education on high-risk children and their mothers. Applied Developmental Science, 4, 2-14.
Riggal.a, Sharp C. (2008). THE STRUCTURE OF PRESCHOOL EDUCATION: ENGLAND AND OTHER COUNTRIES, Review, University of Cambridge Faculty of Education. 184 Hills Road, Cambridge, CB2 8PQ, UK.
آسیبشناسی وضعیت آموزش و برنامه درسی دوره پیش از... 31
Roskos,k.tabors, p. o. Lenlart, L. A. (2009). oral Language and early literacy inpreschool. talking Reading and Writing internaital Reading AssocIation.
Sheridan, Sonja. (2001). Pedagogical QualitY in Preschool An issue of Prespectives. Acta Universitatis Gothoburgensis. Sweden (2001).
Sandelowski, M. (1986). The problem of rigor in qualitative research. ANS , 8(3). pp: 27-37.
State of Victoria (Department of Education and Early Childhood Development). (2013). making the most of childhood: the importance of the early years.
Valle R, King M, Haling S. (1989). An introduction to existential phenomenological thought in psychology. In R. Valle & S. Haling (Eds), Existential-Phenomenological Perspectives in Psychology. New York.
van Manen M.( )0991Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy New York, State University of New York Press.
Zhai, F, Raver,C. C. & Jones, m. m. (2012). Academic Performance of Subsequent Schools and Impacts of Early Interventions: Evidence from a Randomized Controlled Trial in Head Start Settings. Children and Youth Services Review 34(5): 946 –54