- احمدی، آمنه. (1385). ضرورت مشارکت معلمان در تدوین برنامه درسی ملی. نشریه رشد معلم،14-15.
- پارسا، عبدالله. (1386). بررسی نگرش و تمایلات رفتاری معلمان در مورد پیشبرد برنامههای جدید درسی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. سال اول (4)، ص 103-138.
- خوشبخت، مریم. (1390). بررسی برنامه درسی اجراشده بخوانیم دبستان بر اساس معیارهای طرح پرلز در استان قزوین، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. تهران.
- داناییفرد، حسن و کاظمی، حسین. (1389). ارتقای پژوهشهای تفسیری در سازمان: مروری بر مبانی فلسفی و فرایند اجرای روش پدیدار نگاری. مجله مطالعات مدیریت بهبود و تحول. (61)، صص 121-148.
- راهنمای برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی (1385). دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزشوپرورش.
- سرکارانی، محمدرضا. (1389). رویکرد فرهنگی به آموزش. رشد معلم، (8)، ص 4-12.
- سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1390). دبیرخانه طرح تولید برنامه درسی ملی، تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزشوپرورش.
- سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. (1390). دبیرخانه شورای عالی آموزشوپرورش. وزارت آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران.
- شاهواری، معصومه، کیان، مرجان، نیکنام، زهرا (1395). کار و فناوری؛ تجارب زیسته معلمان، فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، ش 8، صص 180-159.
- علیرضایی، مریم. (1385). جایگاه هویت ملی و دینی در کتب درسی دوره متوسطه. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بیرجند، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
- فتحی واجارگاه، کورش (1390). برنامهریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان. تهران: انتشارات سمت.
- گال، مردیت؛ بورگ، والتر و گال، جویس (1393). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی. ج (1). مترجمان: نصر و همکاران (1393)، تهران: انتشارات سمت.
- گلدوزیان، علیرضا. (1393). «چرا بچهها از کتاب درسی گریزان اند؟». گفتگو باخبر گزاری مهر، قابل دسترسی در سایت:
www.mehrnews. Com/ news/2369815.
- ملکی، صغری و احمدی، ساره. (1392). پژوهش در برنامهریزی درسی. دوره دوم، شماره 12(پیاپی 39). (10).
- موسی پور، نعمتالله و صابری، سید حسین. (1389). ارزشیابی استلزامات و اقتضائات اجرایی برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. 5(18)، 62-88.
- مهدوی، مریم. (1388). نظر معلمان دوره ابتدایی درباره نحوه اعمال تغییر برنامه درسی دوره آموزش ابتدایی، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه الزهرا (س). تهران.
- وزیری سرشک، سعیده. (1383). بررسی تأثیر آموزشهای ضمن خدمت برافزایش کیفیت آموزش معلمان ابتدایی شهر اصفهان، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی. دانشکده علوم تربیتی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان.
- Cummings, T.G & worely, C.G. (2001), organizational Development and change (7thed), Cincinnati, oh: so Utah western college publishing.
- Dolezalova, J. (2015). Competencies of Teachers and student Teachers for the Development of Reading literacy. Procedia - social and Behavioral sciences17/ 519-525.
- Elbaz, (1991). Teacher participation in Curriculum Development.
International Encyclopedia of curriculum. Edited by: A. Lewy. pergamon press.
- Huntly, Helen. (2008). Teachers wirk: Beginning Teacher's conceptions of competence, the Australian Educational Researcher, Vol35, No 1, pp 125-145.
- Marton, F. (1981). Phenomenography: describing conceptions of the world around us.Instructional Science, Vol.10, pp.177-200.
- Meiers, M Ingvarson, L. (2006). Investigation the links Between Teacher professional Development and student learning out comes. Journal International Education, 8(2), 213-221.
- Mitkovska, SnezanaJovanova (2010). The need of continuous professional teacher development. astip, Bulevar JNA 4/13.
- Spyker, Green; Malone, John (1998). Impact of mathematics curriculum changes upon senior high school. Available at: Http: /www. Fi. uu.nl/wisweb/en/overig/Icme - 8/wG 13 -18 html