1.

Examining the Fairness of the University Entrance Exam: A Latent Class Analysis Approach to Differential Item Functioning

دوره 10، شماره 1، شهریور 2021، صفحه 147-170
Sayyed Mohammad Alavi؛ Hossein Karami؛ Mohammad Hossein Kouhpaeenejad

2.

تغییرناپذیری پارامترها در نظریه سؤال پاسخ و تحلیل عاملی تأییدی: توصیف و مقایسه دو رویکرد براساس داده‏های تجربی

دوره 2، شماره 6، دی 1390، صفحه 1-27
مجتبی حبیبی؛ فاطمه مرادی؛ بلال ایزانلو

3.

سنجش مقایسه‌پذیری سازه و تحلیل کارکرد افتراقی سئوال‌ها (DIF) و بلوک‌های (DTF)آزمون علوم پایه هشتم تیمز 2007 در بین دانش‌آموزان ایران و آمریکا

دوره 3، شماره 11، فروردین 1392، صفحه 113-151
اصغر مینایی

4.

کاربرد مدل دو پارامتری لوجیت آشیانه‌ای در شناسایی منابع DIF در سؤال‌های چندگزینه‌ای

دوره 13، شماره 51، خرداد 1402، صفحه 124-163
حسن مشتاقیان ابرقوئی؛ محمد رضا فلسفی نژاد؛ نورعلی فرخی

5.

کاربرد مدل دو عاملی چندبعدی نظریه سوال-پاسخ جهت تحلیل بعدیت و کارکرد افتراقی سوال، سوالات مبتنی بر متن

دوره 7، شماره 28، تیر 1396، صفحه 121-153
محمد احمدی ده قطب الدینی؛ ابراهیم خدایی؛ ولی اله فرزاد؛ علی مقدم زاده؛ مسعود کبیری

6.

کارکردافتراقی سئوال‌های پایه هشتم آزمون ریاضی تیمز 2011 در بین دانش‌آموزان دختر و پسر با استفاده از رویکرد نظریه سئوال – پاسخ (IRT)

دوره 6، شماره 21، مهر 1394، صفحه 21-40
اصغر مینائی؛ زهرا غفاری

7.

کنش افتراقی جنسیتی سوالات آزمون کنکور سراسری کارشناسی ارشد رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی در ایران: مقایسه ی روش های آماری رگرسیون لجیستیک و منتل-هنسزل

دوره 8، شماره 32، تیر 1397، صفحه 41-62
معصومه استاجی؛ نگار بابانژاد کفشگر

8.

کنش افتراقی سؤال‌ در آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور بر حسب ویژگیهای جمعیت شناختی داوطلبان کنکور سراسری

دوره 7، شماره 26، دی 1395، صفحه 101-122
مسعود گرامی پور؛ احمد رضایی؛ اعظم رمضانی صدر؛ لیلا نوروزی

9.

مقایسه روش های تحلیل عاملی تاییدی و نسبت درست نمایی مبتنی بر مدل پرسش – پاسخ در ردگیری کنش افتراقی سوالات آزمون های سرنوشت ساز

دوره 3، شماره 9، مهر 1391، صفحه 105-122
مسعود گرامی پور؛ محمدرضا فلسفی نژد؛ علی دلاور؛ نور علی فرخی


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب
login