- استبرقی، الهام؛ گلپرور، محسن و مصاحبی،محمدرضا. (1392). رویکردی شبه آزمایشی به نقش عدالت سازمانی بررفتار خروج، غفلت و اعتراض پرخاشگرانه در کارکنان مجتمع مس شهربابک.دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 14(2)، 4-13. https://sid.ir/paper/163950/fa
- بهرامی، محمدامین؛ بیدکی، سیدسجاد؛ شفیعی، محجوب؛ شرفی، فرزانه و بهاری نیا، سجاد. (1395). رابطه ادراک پرستاران ازعدالت سازمانی و رفتارهای انتقامجویانه در بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد در سال 1395.مدیریت بهداشت و درمان، 7(3)، 37-45. https://sid.ir/paper/232434/fa
- حسینیان، سیدحسن. (1396). بررسی چالش های رفتاری نیروی کار در سازمان. کنفرانس پژوهشهای نوین ایران و جهان در مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم انسانی.
- خدایاری، فرانک؛ وهابزاده، شادان و رجبلو، سالومه. (1402). تأثیر هیجانات منفی مشتریان بر تبلیغات شفاهی منفی الکترونیک با نقش میانجی انتقام و میل به بهبود (مورد مطالعه: شرکت دیجیکالا)، مدیریت بازاریابی، 18(58)، 45-57. 30495/JOMM.2022.68062.1946
- رابینز، استیون پی و جاج، تیموتی ای. (2010). رفتار سازمانی (جلد اول)، ترجمه: مهدی زارع، تهران، نص.
- سبک رو، مهدی و دهقان، حمیده. (1395). گونه شناسی رفتارهای انحرافی در سازمان. کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی.
- عریضی، حمیدرضا و مرتضوی، نرگس السادات. (1395). اثر تعدیلی بارهیجانی در رابطه بین فشارکاری و پرخاشگری فیزیکی و روانشناختی درمحیط کار.پژوهشهای رهبری آموزشی، 2(8)، 1-21. https://doi.org/10.22054/jrlat.2018.29917.1357
- لوافپورنوری، فرشاد؛ زهراکار، کیانوش و آذرهوش فتیده، زهرا. (1393). تبیین نقش اثربخشی مداخلهی بخشش فرایندمحور در کاهش انگیزههای انتقام جویی و دوری گزینی دانشآموزان پسر دورهی راهنمایی. روان شناسی مدرسه و آموزشگاه، 3(2)، 170-185.
- Akgunduz, Y., Sanli Kayran, S. C., & Metin, U. (2023). The background of restaurant employees’ revenge intention: supervisor incivility, organizational gossip, and blaming others. International Journal of Contemporary Hospitality Management. https://doi.org/10.1108/IJCHM-12-2022-1614
- Appelbaum, S. H., Iaconi, G. D., & Matousek, A. (2007). Positive and negative deviant workplace behaviors: causes, impacts, and solutions. Corporate Governance: The international journal of business in society, 7(5), 586-598. https://doi.org/10.1108/14720700710827176
- Aquino, K., Tripp, T. M., & Bies, R. J. (2006). Getting even or moving on? Power, procedural justice and types of offense as predictors of revenge, forgiveness, reconciliation and avoidance in organizations. Journal of Applied Psychology, 91(3), 653–668. https://doi.org/10.1037/0021-9010.91.3.653
- Ayal, S., Hochman, G., & Ariely, D. (2016). Dishonest behavior, from theory to practice. Frontiers in Psychology, 7, 1521. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.01521
- Bedi, A., & Schat, A. C. (2017). Employee revenge against uncivil customers. Journal of Services Marketing, 31(6), 636-649. https://doi.org/10.1108/JSM-01-2016-0003
- Bies, R. J., & Tripp, T. M. (2005). The Study of Revenge in the Workplace: Conceptual, Ideological, and Empirical Issues. In S. Fox & P. E. Spector (Eds.), Counterproductive work behavior: Investigations of actors and targets (pp. 65–81). https://doi.org/10.1037/10893-003
- De Campos Ribeiro, G., Butori, R., & Le Nagard, E. (2018). The determinants of approval of online consumer revenge. Journal of Business Research, 88, 212–221.
- Elhajjar, S. (2022). Towards a better understanding of the concept of revenge against banks. International Journal of Bank Marketing, 40(7), 1632-1653. https://doi.org/10.1108/IJBM-11-2021-0528
- Folger, R., & Skarlicki, D. P. (2005). Beyond Counterproductive Work Behavior: Moral Emotions and Deontic Retaliation Versus Reconciliation. https://doi.org/10.1037/10893-004
- Grant, R. (2013). 85% of consumers will retaliate against a company with bad customer service. VB News.
- Grégoire, Y., Laufer, D., & Tripp, T. M. (2010). A comprehensive model of customer direct and indirect revenge: Understanding the effects of perceived greed and customer power. Journal of the Academy of Marketing Science, 38, 738-758.
- Hongbo, L., Waqas, M., Tariq, H., Nana Abena, A. A., Akwasi, O. C., & Ashraf, S. F. (2020). I will hurt you for this, when and how subordinates take revenge from abusive supervisors: a perspective of displaced revenge. Frontiers in Psychology, 11, 503153. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.503153
- Kim, K. Y., Clark, K. D., & Messersmith, J. G. (2023). High performance work systems and perceived organizational support: The contribution of human resource department's organizational embodiment. Human Resource Management, 62(2), 181-196. https://doi.org/10.1002/hrm.22142
- Marquetto, M. F., & de Oliveira, M. O. R.(2019), Anger, Desire for Revenge and Negative Word of Mouth-A Theoretical Review from the View of Consumer Behavior on the Internet Raiva, Desejo de Vingança e Boca a Boca Negativo-Uma Revisão Teórica sob a Ótica do Comportamento do Consumidor na Internet.
- McCullough, M. E. & Witvliet, C. V. (2002). The psychology of forgiveness. In C. R. Snyder & S. J. Lopez (Eds.) Handbook of positive psychology (pp. 446-458). New York, NY: Oxford University Press.
- Mogea, T. (2023). The Importance of Human Resources Training to Improve Organizational Performance. CENDEKIA: Journal Ilmu Sosial, Bahasa dan Pendidikan, 3(2), 58-72.
- Niyeti, H. O. I. (2022). The organizational revenge intention in nurses: Is the organizational justice perception effective?. Nursing Management, 9(1), 136-144.
- Osgood, J. M. (2017). Is revenge about retributive justice, deterring harm, or both?. Social and Personality Psychology Compass, 11(1), e12296. https://doi.org/10.1111/spc3.12296
- Sievers, B., & Mersky, R. R. (2006). The economy of vengeance: Some considerations on the etiology and meaning of the business revenge. Human Relations; Studies Towards the Integration of the Social Sciences, 59(2), 241–259. https://doi.org/10.1177/0018726706062735
- Skarlicki, D. P., & Folger, R. (2004). Broadening our understanding of organizational retaliatory behavior. The dark side of organizational behavior, 373-402.
- Solomon, R. C. (2013). Sympathy and vengeance: The role of the emotions. In S. H. M. van Goozen, N. E. Van de Poll, & J. Sergeant (Vol. Eds.), Emotions: Essays on emotion theory. vol. 11. Emotions: Essays on emotion theory (pp. 291–).
- Sommers, J. A., Schell, T. L., & Vodanovich, S. J. (2002). Developing a measure of individual differences in organizational revenge. Journal of business and psychology, 17, 207-222.
- West, S. J., Lasko, E. N., Hall, C. J., Khan, N. G., & Chester, D. S. (2022). Some revenge now or more revenge later? Applying an intertemporal framework to retaliatory aggression. Motivation Science, 8(1), 33. https://doi.org/10.1037/mot0000248
- Wynes, M. J. (2022). “Just Say You’re Sorry”: Avoidance and Revenge Behavior in Response to Organizations Apologizing for Fraud. Journal of Business Ethics, 1-23.
- Yoshimura, S. (2007). Goals and emotional outcomes of revenge activities in interpersonal relationships. Journal of Social and Personal Relationships, 24(1), 87-98. https://doi.org/10.1177/0265407507072592
- Zhong, R., Lian, H., Hershcovis, M. S., & Robinson, S. L. (2023). Mitigating or magnifying the harmful influence of workplace aggression: An integrative review.Academy of Management Annals, 17(2), 516-545. https://doi.org/10.5465/annals.2021.0144
- Zourrig, H., Chebat, J. C., & Toffoli, R. (2015). “In-group love and out-group hate?” A cross cultural study on customers' revenge, avoidance and forgiveness behaviors. Journal of Business Research, 68(3), 487-499. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2014.09.014
|