اولمر، رابرت آر، سلنو، تیموتی آل و سیگر، ماتیو. (۱۳۹۱). ارتباطات بحران: تبدیل بحران به فرصت (م. قلیچ و م. خطیبیبایگی، مترجمان). تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
احمدی، علی (1400)، مقدمه. در ایرتون، چریلین و پوزتی، جولی (۱۴۰۰). خبرنگاری، اخبار جعلی و اطلاعات غلط (ع. احمدی، مترجم). تهران: نشر علم.
ایسپا. (۱۳۹۸). مهمترین یافتههای ایسپا در سال ۱۳۹۸. بازیابی از ایسپا 29 تیر 1398 (مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران)
https://www.ispa.ir/Default/Details/fa/2168
خانیکی، هادی. (۱۳۸۷). ارتباطات مخاطره، ارتباطات بحران: زمینهها، مفاهیم و نظریهها. فصلنامه رسانه، ۸۱-۱۰۴.
خانیکی، هادی.، باستانی، سوسن. و ارکانزاده، سعید. (۱۳۹۹). نظام رسانهای ایران: جانشینی ناکامل رسانههای نوین و از جا در رفتگی شبکه رسانهها. مطالعات فرهنگ ارتباطات، ۷-۳۱
https://doi.org/10.22083/jccs.2019.126933.2401
خبرگزاریفارس. (۱۳۹۹، آذر ۲۶). تعداد کاربران فارسیزبان در تلگرام، اینستاگرام و توئیتر. بازیابی از خبرگزاری فارس: https://b2n.ir/g46044
خجسته، حسن. و آقامحسنی، وحید. (۱۳۹۰). نقش اینترنت بهعنوان رسانهای مجازی در مدیریت بحران اجتماعی. فصلنامه رادیو تلویزیون، ۹-۳۱.
زارع، وحیده. (۱۳۹۹). شیوع اطلاعات نادرست در بحران جهانی کرونا ویروس. نشریه تصویر سلامت، ۱-۵.
سوری، علیرضا. (۱۳۹۴). اصول، مبانی و رویکردهای مدیریت بحران (با تأکید بر بحرانهای اجتماعی). فصلنامه مدیریت بحران و وضعیتهای اضطراری، ۹۸-۱۳۹.
فرقانی، محمد مهدی. (۱۳۹۴). گزارش نویسی، چشم عقاب روزنامهنگاری. تهران: انتشارات اطلاعات.
کاستلز، مانوئل. (۱۳۸۴). عصر اطلاعات، اقتصاد، جامعه و فرهنگ: ظهور جامعه شبکهای (ا. علیقلیان و ا. خاکباز، مترجمان). تهران: انتشارات طرح نور.
مرادی، علی. و محمدیفر، نجات. (۱۳۹۹). نقش شبکههای اجتماعی در شکلگیری هراس اجتماعی و تغییر سبک زندگی ناشی از ویروس کرونا (مطالعه موردی شهر کرمانشاه). انتظام اجتماعی، ۱۲۳-۱۴۸.
مهدیزاده، سید محمد. (۱۳۹۱). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
وردینژاد، فریدون. و بهرامی رشتیانی، شهلا. (۱۳۸۹). مدیریت بحران و رسانه. تهران: انتشارات سمت.
الهوردیپور، حمید. (۱۳۹۹). چالش جهانی ارتباطات سلامت: اینفودمی در پاندمی بیماری کروناویروس. آموزش و سلامت جامعه، ۶۵-۶۷.
References
Bright, Jonathan, Hubert Au, Hannah Bailey, Mona Elswah, Marcel Schliebs, Nahema Marcha, Christian Schwieter, Katarina Rebello, and Philip N. Howard. (2020). "Coronavirus Coverage by State-Backed English-Language News Sources (Understanding Chinese, Iranian, Russian and Turkish Government Media)". University of Oxford, 1-7.
Brinks, Verena, and Oliver Ibert. (2020). "From Coronavirus to Corona Crisis: The Value of an Analytical and Geographical Understanding of Crisis". Journal of Economic and Human Geography, 1-13.
Carlsen, Hjalmar Bang, Jonas Toubol, and Benedikte Brincker. (2020). "On Solidarity and Volunteering During the COVID-19 Crisis in Denmark: The Impact of Social Networks and Social Media Groups on the Distribution of Support". European Societies in the Time of the Coronavirus Crisis, 1-20.
Cinelli, Matteo, Walter Quattrociocchi, Alessandro Galeazzi, Carlo Michele Valensise, Emanuele Brugnoli, Ana Lucia Schmidt, Paola Zola, Fabiana Zollo, and Antonio Scala. (2020). "The COVID-19 Social Media Infodemic". Cornell University, 1-18.
Coombs, W. Timothy. (2014). Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding. Sage Publications.
Haroon, Omair, and Syed Aun R. Rizvi. (2020). "COVID-19: Media Coverage and Financial Markets Behavior—A Sectoral Inquiry". Journal of Behavioral and Experimental Finance, 1-5.
Hwang, Peter, and J. David Lichtenthal. (1999). "Anatomy of Organizational Crises". Institute for the Study of Business Markets (ISBM), 13-15.
Pennycook, Gordon, Jonathon McPhetres, Yunhao Zhang, and David G. Rand. (2020). "Fighting COVID-19 Misinformation on Social Media: Experimental Evidence for a Scalable Accuracy Nudge Intervention". Association for Psychological Science, 1-11.
Wen, Jun, Joshua Aston, Xinyi Liu, and Tianyu Ying. (2020). "Effects of Misleading Media Coverage on Public Health Crisis: A Case of the 2019 Novel Coronavirus Outbreak in China". Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 331-336.