- جعفری مقدم، سعید؛ زالی، محمدرضا؛ جلیل زاده، مریم. (1390)، عوامل بازدارنده قصد کارآفرینانه دانشجویان: مورد مطالعه دانشگاه تهران، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شمارههای 25 و 26.
- زالی، محمدرضا؛ ناهید، مجتبی. (1393)، شناسایی نقشهای تلویزیون ایران در توسعه کارآفرینی در ایران بر مبنای روششناسی کیو (Q)، نشریه رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال چهارم، ش. دوم.
- زعفریان، رضا؛ خرمی، زهرا؛ محمدی الیاسی، قنبر. (1390)، شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای نقش تلویزیون در توسعه فرهنگ کارآفرینی. مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال اول، شماره دوم.
- سورین، ورنر؛ جیمز تانکارد. (1381)، نظریههای ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: دانشگاه تهران.
- معتمد نژاد، کاظم. (1371)، وسایل ارتباطجمعی، تهران: نشر دانشگاه علامه طباطبائی.
- مک کوایل، دنیس. (1387)، درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه: پرویز اجلالی، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- مهدی زاده، سید محمد. (1389)، نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: نشر همشهری، چاپ اول.
- ناهید، مجتبی؛ زالی، محمدرضا. (1391)، چگونگی اثرگذاری رسانههای جمعی (تلویزیون) در توسعه فرهنگ کارآفرینی، فصلنامه اقتصاد نوین تجارت، شمارههای 29 و 30.
- واحد وحدتکار، مهدی؛ برادران، محمدصادق. (1389)، ارائه مدل و راهکار نقشآفرینی رسانه (رادیو و تلویزیون)، اولین کنفرانس بینالمللی در مدیریت نوآوری و کارآفرینی در شیراز.
- ویندال، سون؛ سیگنایزر، بنو؛ اولسون، جین. (1376)، کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- Ajzen, I., & Fishbein, M. (1999). Understanding attitudes and predicting social behavior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
- Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Freeman: New York.
- Carr, J. C. and Sequeira, J. M. (2007), "Prior family business exposure as intergenerational influence and entrepreneurial intent: A Theory Planned Behavior approach". Journal of Business Research. Vol, 60, PP.1090-1098.
- Gartner, W.B. (1985), “A conceptual framework for describing the phenomenon of new venture creation”, Academy of Management Review, Vol. 10 No. 4, pp. 696-706.
- (GEM)Global Entrepreneurship Monitor Report, (2014). Executive Report, Babson College, Babson Park, MA, USA/ LBS, London, UK.
- Guerrero, Maribel; Rialp, Josep; Urbano, David (2008). the impact of desirability and feasibility on entrepreneurial intentions: A structural equation model. Int Entrep Manag J, 4:35–50.
- Hang, M. & A. V. Weezel (2007). "Media and Entrepreneurship: What Do We Know and Where Should We Go?" Media Business Studies, 4(1), 51-70
- Olming, K., & MacFarquhar, N. (2007). Lessons learnt from supporting mass Media to improve the business environment. Geneva: International Labour Organisation.
- Kokinov, B. (2007) "Can Mass Media and the Educational Institutions Change the Entrepreneurial Culture? A Study of How a Single Story Can Change the Risk-taking Behavior of Individuals", Global Business and Economics Review, Vol. 9, Nos. 2/3.
- Krueger, N. F. Jr. & Carsrud, A. (1993). Entrepreneurial intentions: Applying the theory of planned behaviour. Entrepreneurship and Regional Development, 5(4), 315-330.
- Krueger, N. (2009). Entrepreneurial intentions are dead: Long live entrepreneurial intentions. In Understanding the entrepreneurial mind (pp. 51-72). Springer New York.
- Lewis, Jeff. (2002). Cultural Studies: The Basics. London: Sage
- Lister, Martin & Dovey, Jon & Giddings, Seth& Grant, Iain & Kelly, Kieran(2009), New Media: a critical Introduction,London & New York:routledge.
- Machesney, Robert W. (1999). Rich Media, Poor Democracy. Chicago: University of Illinois Press.
- Shapero, A. (1982). Social dimensions of entrepreneurship. In the encyclopedia of Entrepreneurship. (Eds.). C. Kent, D. Sexton, & K. Vesper. Englewood Cliffs, NJ. Prentice Hall, 72-90
- Ali, S., Lu, W., Cheng, C., & Chaoge, L. (2012). Media Inattention for Entrepreneurship in Pakistan. European Journal of Business and Management, 4(18).
- Specht, P. H. (1993). Munificence and Carrying Capacity of the Environment and Organizational Formation. Entrepreneurship Theory and Practice, 17, 77-86.