اسدی، رقیه؛ دلاور، علی و فرخی، نورعلی (1395). تدوین مدل ساختاری برای هوش معنوی بر اساس ویژگیهای شخصیتی و بهزیستی ذهنی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی. 7(25)، 1-28.
بوربا، میکله (1390). پرورش هوش اخلاقی، ترجمه فیروزه کاووسی. تهران: انتشارات رشد.
حاجی ده آبادی، محمدعلی (1379). چشماندازی به جایگاه و نقش اخلاق در آموزشوپرورش. تهران: انتشارات معاونت پرورشی آموزشوپرورش.
حبیبی، آرش و عدنور، مریم (1396). مدلیابی معادلات ساختاری. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
سیف، علیاکبر (1395). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: دوران.
شکوهی، غلامحسین (1374)، مبانی و اصول آموزشوپرورش. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
شهیم، سیما (1375). تهیه پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی (ویژه معلم). مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 12(1)،23-49.
کجباف نژاد، هادی (1393). ساخت و اعتباریابی مقیاس ارزیابی والدین از هوش هیجانی کودکان (8-4) ساله. طرح تحقیقاتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان.
لطفآبادی، حسین (1384). نقد نظریههای رشد اخلاقی پیاژه و کولبرگ و باندورا و ارائه الگویی نو برای پژوهش در رشد اخلاقی دانش آموزان ایران. فصلنامه نوآوری های آموزش. 4(11)، 104-46.
میر سپاسی، ناصر (1377). مدیریت منابع انسانی و روابط کار. تهران: انتشارات میر.
ناظمی مقدم، مهسا؛ کدیور، پروین و عرب زاده، مهدی (1396). ویژگیهای روانسنجی مقیاس هوش هیجانی صفت- فرم کودکان : ساختار عاملی، پایایی، روایی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی. 7(27)، 65-81.
نیکوگفتار، منصوره (1386) رابطه بین سلسلهمراتب ارزشها و سلامت عمومی. پژوهشهای روانشناختی، دوره دوم.
هومن، حیدرعلی (1394). تحلیل دادههای چندمتغیری در پژوهشهای رفتاری. تهران: نشر پیک فرهنگ.
Beheshtifar, M., Esmaeli, Z., & Moghadam, M. N. (2011). Effect of moral intelligence on leadership. European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, 43(1), 6-11.
Borba M. (2002). Building intelligence. San Francisco: Jessy- Bass Publications.
Borba M. (2005). Building Moral Intelligence: The Seven Essential Virtues that Teach Kids to Do the Right Thing. The University of Michigan.
Borba, M. (2005). The step-by-step plan to building moral intelligence. Nurturing Kids Heart& Souls. National Educator Award, National council of Selfesteem: Jossey-Bass, 17-23.
Cronbach, L. J., & Meehl, P. E. (1955). Construct validity in psychological tests. Psychological bulletin, 52(4), 281.
Ferguson, E., & Cox, T. (1993). Exploratory factor analysis: A users’ guide. International journal of selection and assessment, 1(2), 84-94.
Ford, R. C., & Richardson, W. D. (1994). Ethical decision making: A review of the empirical literature [Book Review]. Journal of Business Ethics 13 (3):205 – 221.
Golmohammadian, M., Farhabaksh, K., smaili, M. (2012). Study the effectiveness of moral, cultural and spiritual intelligence on marital satisfaction. Journal of Family Counselling and Psychotherapy.
Gorsuch, R. L. (1983). Factor Analysis (2nd. Ed), Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Hair, J., Anderson, RE., Tatham, RL & Black, WC. (1995). Multivariate data analysis, 4th Ed, Prentice-Hall Inc, New Jersey.
Hawkins, K. A., & Trobst, K. K. (2000). Frontal lobe dysfunction and aggression: Conceptual issues and research findings. Aggression and Violent Behavior, 5(2), 147-157.
Lennick D., Kiel F. (2008). Moral intelligence: enhancing business performance and leadership success. Pennsylvania: whart on School Publications.
Lennick, d. (2011). Moral intelligence: enhancing business performance and leadership success inturbulent times, New Jersey, Pearson education.
Lickona, T. (1993). The return of character education. Educational leadership, 51(3), 6-11.
Mahasneh, A. M. (2014). The level of moral competence among sample of Hashemite university students. Canadian Social Science, 10(1), 159.
Pelaez-Nogueras. M., & Gewirtz, J. L. (1995). The learning of moral behavior: A behavior analytic pproach. In VV M. Kurtines & J. 1_ Gewirtz (E.ds.), moral behaviour: An introduction (pp. 173-199). Boston: Allyn & Bacon.
Sapnas, K. G., & Zeller, R. A. (2002). Minimizing sample size when using exploratory factor analysis for measurement. Journal of nursing measurement, 10(2), 135-154.
Tabachnick, B., & Fidell, L. (2012). Using multivariate statistics, (6th Edition) Pearson Education, Inc.