اسلمی، محبوبه، اسمعیلی، زهره، سعیدی پور، بهمن و سرمدی، محمدرضا (1397). تبیین شایستگیهای مدرسان در محیط یادگیری الکترونیکی. نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله،11(2)،15-24.
بازرگان، عباس (1387). ﻣﻘﺪﻣﻪای ﺑﺮ روشﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﻤﯽ و ﮐﯿﻔﯽ و آﻣﯿﺨﺘﻪ: روﯾﮑﺮدﻫﺎی ﻣﺘﺪاول در علوم رﻓﺘﺎری. ﺗﻬﺮان: انتشارات ارسباران
حبیب پور، کرم و صفری، رضا (1391). راهنمای جامع کاربرد SPSSدر تحقیقات پیماشی. تهران: موسسه راهبرد پیمایش.
گال، مردیت دامین؛ بورگ، والتر و گال، جویس (2009). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. گروه مترجمان (1386)، تهران: انتشارات سمت.
محسنین، شهریار و اسفیدانی، محمدرحیم (1393). معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرمافزار Smart- PLS(آموزشی و کاربردی). تهران: نشر کتاب مهربان.
Albert Ritzhaupt, Florence Martin & Katharine Daniels (2010).Multimedia Competencies for an Educational Technologist: A Survey of Professionals & Job Announcement Analysis. Jl. of Educational Multimedia & Hypermedia 19 (4), 421-449.
Association for talent Development (2018). ATD’s State of the Industry Report. USA.
Bari, Moncef & Djouab, Rachida (2014). Quality Frameworks & Standards in E-Learning System. International Journal of the computer, the Internet & Management vol.22 No.3.
Deist, Francoise Delamare Le & Winterton, Jonathan (2015). What is competence? Human Resource Development International, Vol. 8, No. 1.
Guasch, T.; Alvarez, I. & Espasa, A. (2010). University teacher competencies in a virtual teaching/learning environment: Analysis of a teacher training experience. An International Journal of Research & Studies, 26(2), 199-206.
Haunstein, Patrick (2010). Competency Modeling Approaches & strategies. (Http: //www.csae. com/client/csae.pdf).
Koszalka, Tiffany A., Russ Darlene F. & Reiser, Robert (2013). Instructional Designer Competencies, The Standards (Fourth Edition). A volume in IBSTPI book series.
Martin, Florence & Bethanne, Winzler (2008). Multimedia Competencies for Instructional Technologists. Journal of Educational Technology Research & Development, Association for Educational Communications & Technology.
Rothwell, W. J., & Lindholm, J. E. (1999). Competency identification, modeling & assessment in the USA. International Journal of Training & Development, Vol. 3, No.2, pp.90-105.
Spector, J. M., Klein, J. D., Reiser, R. A., Sims, R. C., Grabowski, B. L., & de la Teja, I. (2006). Competencies & standards for instructional design & educational technology. In University of Georgia Instructional Technology Forum (ITFORUM). Athens, Georgia.
Spicer, Carol (2009). Building a Competency Model. Society for Human Resource Management, HRMagazine, 54 (4).
Van Beirendonck, L. (2009). Iedereen competent–Het handboek voor competencies management. Lannoo Campus, Leuven.
Williams, P. E. (2003). Roles & competencies for distance education programs in higher education institutions. The American Journal of Distance Education, 17(1), 45-57.
Xu, Di & Jaggers, Shanna Smith (2011). Online & Hybrid Course Enrollment & Performance in Washington State Community & Technical Colleges. Community College Research Center, Teachers College, Columbia University.
Yang, S. J. H., Okamoto, T. & Tseng, S. S. (2008). Context-aware & ubiquitous learning. Educational Technology & Society, 9(1), 188-201.