1.

اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر اضطراب امتحان و نگرش نسبت به مدرسه در دانش آموزان پایة یازدهم

دوره 14، شماره 50، دی 1397، صفحه 25-54
فاطمه خرمی؛ علی اکبر سیف؛ علیرضا کیامنش؛ فریبرز درتاج

2.

اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر تعلل‌ورزی تحصیلی، و استرس تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایۀ هشتم

دوره 15، شماره 52، تیر 1398، صفحه 1-13
فرشته هاشمی؛ فریبرز درتاج؛ نور علی فرخی؛ بیتا نصرالهی

3.

اثربخشی امید درمانی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر قزوین

دوره 14، شماره 48، تیر 1397، صفحه 73-86
فریبرز درتاج؛ ابراهیم مهرعلیان

4.

اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر مؤلفه‌های برنامه‌ریزی و حل مسأله‌ی کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان دبستان

دوره 13، شماره 43، فروردین 1396، صفحه 101-118
سمیه سیفی؛ صغری ابراهیمی قوام؛ حسن عشایری؛ نور علی فرخی؛ فریبرز درتاج

5.

بررسی رابطه نقص ادراک بینایی با اختلال خواندن در دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی شهر کرمان

دوره 2، شماره 3، فروردین 1385، صفحه 81-110
فربرز درتاج؛ نسرین ربیعی وزیری

6.

بررسی مهارت های مطالعه و یادگیری ریاضی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

دوره 3، شماره 7، فروردین 1386، صفحه 133-152
محسن یزدان فر؛ فریبرز درتاج

7.

تاثیر آموزش برنامه‏ ی کاهش استرس مبتنی بر ذهن ‏آگاهی بر تعلّل ‏ورزی دانش ‏آموزان

دوره 10، شماره 34، دی 1393، صفحه 94-109
علی شیخ الاسلامی؛ فریبرز درتاج؛ علی دلاور؛ صغری ابراهیمی قوام

8.

تبیین عوامل روان‌شناختی و اجتماعی بر نوع‌دوستی خیرین مدرسه‌ساز

دوره 12، شماره 39، فروردین 1395، صفحه 45-79
علی دلاور؛ زهرا شعبانی؛ یوسف کریمی؛ فریبرز درتاج

9.

تدوین مدل ساختاری سرزندگی تحصیلی براساس عوامل انگیزشی با تاکید بر نقش واسطه ای سرسختی ذهنی، ثبات قدم و کنترل

دوره 20، شماره 74، دی 1403، صفحه 7-32
بتول طامه؛ فریبرز درتاج؛ ابوطالب سعادتی شامیر؛ نور علی فرخی

10.

تدوین و اعتباریابی بستۀ آموزشی یادگیری سازگار با مغز مبتنی بر نظریۀ کاین و اثربخشی آن بر مجذوبیّت تحصیلی دانش‌آموزان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 04 اسفند 1403
حوریه باقری؛ فریبرز درتاج؛ اسماعیل سعدی پور؛ حسن اسدزاده

11.

رابطه ارزش تکلیف و اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطه‏ای جهت‏گیری هدفی

دوره 9، شماره 27، فروردین 1392، صفحه 98-111
فریبرز درتاج

12.

ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سبک‌های مقابله‌ای در رویارویی با اپیدمی کرونا

دوره 16، شماره 55، فروردین 1399، صفحه 137-155
فریبرز درتاج؛ مسلم دانش پایه؛ فضل الله حسنوند؛ سیدعلی موسوی

13.

مدل علی استفاده آسیب زا از اینترنت: نقش دلبستگی ناایمن با میانجیگری راهبردهای تنظیم هیجان و پریشانی روانشناختی

دوره 18، شماره 66، دی 1401، صفحه 7-27
مهرنوش متحدین؛ فریبرز درتاج؛ فاطمه قائمی؛ رضا قربان جهرمی

14.

مقایسه اثربخشی آموزش عاطفی- اجتماعی همکارانه و آموزش ذهن‌آگاهی در بهبود مهارت‌های حل مسئله اجتماعی

دوره 19، شماره 69، مهر 1402، صفحه 6-31
ملیحه احمدی؛ کیانوش هاشمیان؛ فریبرز درتاج؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی

15.

نقش میانجی نگرش به یادگیری و تحمل ابهام در رابطه بین نیاز به شناخت و نیاز به خاتمه بر حافظه کاری دانش آموزان دبیرستانی

دوره 18، شماره 63، فروردین 1401، صفحه 31-58
حمیده جهانگرد؛ رضا قربان جهرمی؛ فریبرز درتاج؛ ابوطالب سعادتی شامیر



login